Kat sekolah SMK Seri Bakti ni, Arasy ada sorang ex yang tak reti reti nak moveon. Padahal dia yang tinggalkan Arasy. Tasnim namakan dia sundal. Nama sebenar dia Syifa. What the FUCK semua orang menyampah dengan perangai Syifa ni.
"Hi Sayang, free tak sekarang? Jom pergi kantin dengan i." soal Syifa
"Syifa, please. How many time do i have to tell you? Please go, jangan kacau aku lagi." kata Arasy dengan tenang.
"Ala you ni, takkanlah sebab i ex you, you taknak dengan i lagi?" soal Syifa.
Syifa ni seorang yang boleh tahan hot. Body dia lawa nak mampos. Yang pompuan pon tak berkelip tengok dia apatah lelaki. Mempunyai bibir seperti Angelina Jolie dapat tarik perhatian ramai lelaki. Memang sesuai ah dengan Arasy dulu. Tasnim dengan Syifa ada tarikan tersendiri. Tapi Syifa ni terkenal dengan perangai bitch dia tu. Dia sendiri gelar diri dia bitch so memang dia sundal ah. Kalau nak cerita pasal si Syifa ni, berbab bab takkan habis.
Pikir Arasy sorang je ke ade ex? Tasnim pun ada tau. Dulu Tasnim dengan sorang mamat ni kira hot gak ah. Sama gak la spesies dengan Syifa. Tak reti nak move on. Biar aku describe ex aku ni. Tinggi sama macam Arasy. Hensem tu boleh ah hensem. Petik jari 10 yang datang. Awek datang pergi ape lah sangat bagi dia. Boleh dikatakan seminggu 1 hari 2 orang awek. Ade jugak perangai camni. Tak tahu la nape Tasnim couple dengan dia dulu. Tasnim namakan dia persie. Sebab muka dia macam kucing parsi. Persie (bukan nama sebenar). Nama sebenar persie tu Hakim Rajusie. Kalau berjalan dengan dia, memang orang tak pandang lah Tasnim tu. Hensem dia dengan Arasy tak de tanding. Sebab tu Hakim ni risau kalau populariti dia jatuh sebab Arasy. Plus Hakim ni pemain rugby. Allahu lemah semangat.
Perbualan whatsapp
Persie si 🐖: Sayang, jom kuar.
Tasnim: nak apa babi, aku orang ke berapa harini cubaan untuk ajak keluar?
Persie si 🐖: You ni merepek apa? You always be my number one lah sayangg
Tasnim : ayat manis kau uh bagi aku sampah je lah hanat, dah ah ciao ni last chat kita.Tiba-tiba , Tasnim dikejutkan dengan pekikan alongnya." Angah! Umi abah panggil ni wei," jerit alongnya dari bawah.
" Ye ye jap aku turun,"Setelah Tasnim menghenyakkan punggungnya di sebelah umi kesayangannya, terus dia mengerutkan dahi. 'Apasal umi abah senyum senyum macam kerang kepam ni?' Monolog Tasnim.
" Asal ni umi? Taulah Angah cantik takyahlah senyum senyum camtu heheh," Tasnim memuji diri sendiri sambil mendabik dada.
" Muka macam mamak ko beringat sikit, ko tu anak pungut je AHAHAHHA ," sampuk Alongnya sambil mengekek ngekek ketawa.
" Dah dah, ni sebenarnya Uncle Fareq ajak kita dinner malam ni. Dah pergi siap cepat. Lambat, tinggal. Eh Arasyy ada jugak tau hehehe." arah Encik Nazmi."Pikir angah hamak agaknya nak tengok muka si Arasyy tu. Tengok sekali sehari pon cukup ah. Malam pun kene hadap jugak. Nightmare sialllll."
"YaAllah angah , bape kali abah nak ingatkan kau ni? Kau tu pompuan, buat cara pompuan. Jangan sampai abah cili mulut kau."
Tasheera hanya ketawa mengekek sambil menunjukkan simbol padan muka. Tasnim hanya mendengus dan berkata "ok bah, gerak lu pape roger ah."
Di Hotel Marriot, Putrajaya
Arasyy Farhan's POV
Tasnim mengenakan jubah hitam daripada Mekah dan shawl hitam. Dah macam syiah dah si Arasy tengok tetapi tetap ayu di matanya.
"Semekom ustazah, baru balik umrah ke sis?" tanyaku.
"Alhamdulillah ana dah berubah sikit. Anta bagaimana? Makin lama perangai macam babi je ana nengok." perli Tasnim. Perlakuan mereka berdua diperhatikan oleh ibu bapa mereka yang sudah tersenyum senyum.
"Ok, tujuan daddy berkumpul dengan keluarga Tasnim ni sebab daddy nak cakap yang daddy dengan Encik Nazmi sekeluarga akan menjalankan ibadah haji bersama sama dengan Tashera jugak.Tapi Arasy dengan Tasnim tak ikut sebab nak SPM tak lama lagi. So boleh tak daddy tinggalkan korang berdua kat sini?." soal Encik Fareq
"Wtf." bisik Arasy perlahan
"Habistu takkan Tasnim duduk rumah sorang sorang?" soal Tasnim."Tu tujuan pertama, tujuan kedua kita berkumpul kat sini, daddy nak korang berdua kawin. Yelah banyak sangat gosip yang daddy dapat. Nak taknak korang kena kawin jugak. Kitorang tak sanggup dah dengar fitnah daripada mulut mulut busuk orang. Lagipun semua orang dah setuju." jelas Encik Fareq
"WTF!!!!!!!!!!! SERIOUS AH KAWIN DENGAN TASNIM? Kawin paksa?!!!!! TAK PERNAH DIBUAT KELUARGA KITA DO." jerit Tasnim
"Daddy, Arasy taknak. Taknak kawin dengan Tasnim please daddy. MASALAHNYA PERASAAN SUKA KAT TASNIM PUN TAKDE." pekik Arasyy
"KAWIN KAN JE DIORANG BERDUA TU, takde la gosip liar lagi. HAHAHAHAHA." balas Tasheera
"Takde takde, mama dengan umi dah bincang dah pasal perkahwinan korang. Soal dewan semua tu jangan risau. Biar kitorang handle." jelas Puan Laili.
"PAHAL DENGAN KAU SIALL??" soal Arasy
"KAU PIKIR AKU NAK KAU KE BODOH?" balas Tasnim"Esok jugak abah akan kawinkan korang. Berwalikan abah. Nak taknak kena kawin jugak." jelas Encik Nazmi
" Kalau Angah kata taknak pon, abah tetap with your decision. Ok ah pape ah asalkan umi abah bahagia, angah taknak jadik anak derhaka," kata Tasnim lemah.
Arasyy terkejut. Bapak mudahnya Tasnim setuju benda penting camni?! Tapi, kalau Tasnim setuju emm kite pun nak setuju lah hihi 👉🏻👈🏻
" Alhamdullillah, sejuk perut umi mengandung.Terima kasih Angah, minggu depan kita langsungkan akadnya, lepas spm baru kita buat resepsinya ya sayang? " kata abahnya teruja.
" Pape jelah"
" Rasy follow the flow je uncle hihi 😋,"
" Amboi Rasy, nampak benor gelojohnya tu.Anak sape lah ni Yati oii," seloroh Encik Fareq.
Tasnim hanya berdiam diri. Hm, kejapnya aku dapat bermanja dengan umi abah.17 tahun je wei 😭😭😭
" Tahniah Angah yang Along sayangg, hehe pasni jangan nakal nakal, otak tu jangan biru sangat plus blur auu ," pesan Along sebelum aku sempat mencubit lengannya. Shitlah dia ni,otak aku yang tu janganlah dimention.Kantoi sial dengan bakal suami. Ehh dah mengaku ke Tasnim?" Tasnim, ikut aku jap," arah Arasyy.
" Kau nak pe? Borak sini jelah, nak privacy bagai plak," balas Tasnim dingin.
' Haduh pompuan ni, rela ke idok nak kawen ngn aku ni? Aku dah cukup perfect doh ,'
" Nak borak pasal first night lah tu, angah pergijelah hihi," sampuk Tasheera.
" Ko pahal bhai? Nak kawen sangat? Ko jelah kawen ngn dia. Biar aku gi haji. Dapat sikit title hajjah," berang Tasnim.Arasy hanya mampu mendiamkan diri.Dia takut ditumbuk Tasnim. Yelah, pompuan tgh badmood kan, semua tak jangka.
KAMU SEDANG MEMBACA
Basketball Girl, I Love You!
Teen FictionWARNING ; CARUTAN BANYAK GILA DALAM NI Hayla Tasnim ;- kalau nak describe pasal muka dia,perempuan pun boleh cair + insecure wehh! Muka dah flawless,putih + pakai tudung.Tapi..kenapa dia probasketball + ...