Artikel 27: Kerstballen kwijt???

53 10 6
                                    

24-12-17


Ondanks al het feest vreugde wat er is

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ondanks al het feest vreugde wat er is. De sneeuw, de kerstboom die wordt opgezet, de cadeaus die langzaam binnen stromen en de lessen die dan voor even uitvallen vanwege de sneeuwpret. Toch gebeuren er merkwaardige dingen. Zoals de kerstballen die verdwijnen.

De conciërge van Zweinstein sleepte de grote gigantische kerstboom naar binnen naar de grote zaal. Waar hij werd neer gezet, versierd en waar de lichtjes in werden gehangen. Het was klaar en het zag er prachtig uit. Maar toen gebeurde het. De nacht erna, toen iedereen sliep. Toen in de ochtend dat de conciërge als eerste wakker was om te controleren of alles er nog was. De kerstballen, allemaal, waren verdwenen. De boom zag er zo kaal uit. Hij heeft het hele gebouw door gerent. Het hele kasteel en dat is best een eind.

Gelukkig vond hij ze terug in de keuken tussen de tomaten. Hoe ze daar terecht waren gekomen. Dat is voor ons een raadsel. Maar de geruchten gaan te ronde dat het de huiselven waren die een grap hadden uitgehaald. De kerstgrap van het jaar. Is dit waar? Is het mogelijk? Als iemand het weet, zeg het dan. Want het zou wel een mooi verhaal zijn.

Maar de kerstballen zijn weer terug, zonder een schrammetje. Weer opgehangen en de feestdagen konden nu dan echt beginnen.

Fijne kerst tovenaars en heksen! Maak er wat moois van en onthoud

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Fijne kerst tovenaars en heksen! Maak er wat moois van en onthoud. Let op dat de huiselven niet je kerstballen stelen!

De KibbelaarWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu