BAB 4

14 3 0
                                    

Jam berdetik tidak berhenti sampailah loceng tamat sesi persekolahan berbunyi. Semua pelajar berlari keluar , pulang ke rumah masing-masing. Aq berasa lega kerana sesi persekolahan utk hari ini sudah habis tpi baru aq teringat yg aq kene denda cuci tandas sekolah. Aq mengemas beg dan mengheret kaki aq keluar drpd kelas.


Tpi , aq x nmpk Jungkook dimana-mana. Bru aq teringat. Maybe he's there


Aq menuju ke arah level 3 senyap2 , memastikan tidak ade sorang pon yg perasan. Aq berlari ke arah bilik stor dan aq terhidu bau asap rokok drpd  luar. Aq cuba utk buka pintu tpi pintu berkunci. Aq mengetuk. "Hey Jungkook , ni aq bukaklah".


Aq terdengar bisikan sebelum pintu dibuka.


"Hey Jungkook , kite kene..."


Jungkook menarik aq masuk ke dlm bilik stor dan menguncinya.


Aq terbatuk-batuk saat asap rokok masuk ke dlm rongga hidung aq. " Kau..." aq tercungap-cungap utk bernafas.


Di hadapan aq , kelihatan V dan Jimin merenung ke arah aq dgn rokok di mulut mereka.


Jungkook juga , turut merokok sama.


"Aq x bleh bernafas...kat sini" aq keluar drpd stor dan sambung batuk.


Aq rasa jijik melihat diaorang merokok. Aq membuat keputusan utk tidak ambil peduli dan menuju ke arah level paling atas skali , mengambil mop , baldi air dan peralatan lain yg diperlukan.


Aq merengek , mengeluh , menjerit , dan menangis sbb kene bersihkan toilet sekolah. Ia nya amat menjijikkan!!!! Aq asyik membebel sepanjang         menyental setiap sudut toilet. Pad juga merata-rata.



Aq baru selesai mencuci 2 toilet , 3 lagi belum. Aq mengheret baldi utk ke toilet seterusnya. Aq xtau kenapa aq menangis teresak-esak. Ia nya amat menjijikkan dan memenatkan.



"Kenapa kau menangis?" satu suara bertanya.



Dia mengheret aq keluar dan merampas mop drpd tangan aq.



"Mana ade aq nangis. Aq cuma berpeluh je lah" kataku sambil berlagak gaya seperti mengelap peluh.



"Yeah , yeah mesti kau sedut peluh kau ikut lubang hidung kau" Jungkook berkata secara terang-terangan dan mula menyental toilet.



"Biar aq buat" kataku.
"Diamlah , aq tgh cuci ni"
"Pergilah ambil mop sendiri , tu aq punya!".
"Kau pergi ambil" kata Jungkook lalu terus sambung kerja menyental.



Aq mengeluh. Aq pergi ke stor cleaner semula dan pulang dgn brng2 yg diperlukan . Aq mula mencuci.


Jam menunjukkan pukul 5 petang bila kami sudah habis  mencuci. Kami berdua duduk , kepenatan.



"Mcm mane kita nk bersihkan toilet yg lain sedangkan skrng sudah pukul 5 ptg. Aq nk balik rumah , nk siapkan kerja sekolah" aq mengeluh.



Jungkook juga mengeluh. "Cepat buat , cepat siap. Cepat siap , boleh balik".



Kami bawa baldi dan alatan yg lain ke arah bilik air sebelah. Bilik air pelajar lelaki.



Yuck!



Ia lebih kotor drpd yg aq sangka dan aq rasa nk muntah. Ini kali pertama aq masuk tandas pelajar lelaki dan aq rasa janggal. Aq x berani nk mendaratkan tapak kaki aq utk masuk ke toilet , lalu aq berjengket pergi ke arah sinnki dan memenuhkan baldi dgn air.




MY ENCIK SOMBONGWhere stories live. Discover now