Telah dtng keesokannya dan kami semua baru selesai drpd rehat. Malangnya , pelajaran selepas ini adlh bahasa inggeris.Mrs Park masuk ke dlm kelas. Kami semua menyapanya tpi aq langsung tidak memandang wajahnya. Aq takut klau dia masih lagi terfikir yg bukan2 pasal semalam.
Mrs Park sedang mengumpul kerja sekolah lalu dia dtng menghampiri meja aq. "Terima kasih kerana menyiapkan kerja sekolah kamu , y/n" katanya "atau kamu akn pergi ke kelas tahanan dengan lelaki disana tu , sekali lagi".
Dia memandang Jungkook yg sudah pon tido dgn kepala di ats meja.
Akhirnya , tamat sudah waktu bahasa inggeris. Kami semua merenggangkan badan dan mengeluh melihat cikgu yg seterusnya masuk ke dlm kelas. Sejarah...adoii!!!
"Selamat pagi , semua" Ms Yuju menyapa kami dgn ceria sekali. "Baiklah , hari ini kamu semua perlu berpasang- pasangan utk satu kerja projek sejarah".
Semua org di dlm kelas mengalihkan pandangan , mensasarkan kpd siapa yg ingin dijadikan pasangan masing2. Aq memandang Yerin , satu satunya Bff aq dan kami slalu digandingkan bersama utk kerja berpasangan.
"Tpi , pasangan kamu semua , sya sendiri yg akn tentukan" kata Ms Yuju lalu kedengaran lah rungutan drpd para pelajar di dlm kelas tu termasuk aq. Hahhaha XD..
"Jimin dan Hoseok , Taehyung dan Yerin , Jin dan Umji , Yoongi dan Namjoon... skrng.. siapa lagi yg belum ada pasangan?"
Aq dgn rasa sedihnya angkat tgn. Yelah sedih! Sbb partner aq kali ni bukan BFF aq yg aq sayangi! Uhukuhuk...
Aq memandang sekeliling kelas utk melihat siapa lagi yg belum ade pasangan dan kalau2 ada yg sesuai. Malangnya , ya!
"Baiklah , Jungkook dan y/n" kata Ms Yuju " tpi jgn bergaduh lagi ye".
Aq ragu2 yg dia akn buat kerja
"Tak!" Jungkook menjerit.
Tpi Ms Yuju buat tidak endah saja. Kesian!
"Semua org sila duduk dgn pasangan masing2. Sy akn mulakan sesi briefing utk kerja berpasangan kamu. Kerja projek berpasangan ini adlh utk gred markah peperiksaan pertengahan tahun kamu nanti" Ms Yuju memberikan arahan.
Ada segelintir pelajar yg happy dgn partner masing2 - sbb ade yg dpt dgn BFF sendiri xpon ade yg dpt dgn crush sendiri , mcm la aq xtau Huh!. Ada juga yg awkward jadi partner dgn org yg x pernah diaorng bersembang - hahhahaXD.. kesian!. Yg aq ni pulak dgn mamat sombong + sengal + gila ni aka Jungkook x berganjak sikit pon. Lantak kau lah! Ade aq kisah!.
Tiba2 , kerusi di sebelah aq ditari ke keluar.
"Hi"
"Apa?" kataku , menyampah selepas tau siapa tuan punye badan yg duduk kat sebelah aq , Jungkook. Tadi bukan main kau kata xnk jadi partner! Ni nk ber 'hi' bagai ngan aq! Lempang karang baru tau!.Sesi briefing sdg berjalan dgn lancar. Jungkook sudah pon tido kat sebelah aq. Kurang asam garam punye budak!. Mata aq pon berat dan hampir2 mahu terlelap tpi aq perlu tumpukan perhatian sbb aq tau yg aq akn buat kerja ni. SORANG!
".....jadi , kerja ni perlu dihantar pd hari Isnin. Ada sebarang masalah?" soal Ms Yuju.
Semua pelajar menggelengkan kepala. Pd aq , kerja ni xde masalh. Yg masalh nye skrng ni partner aq. Adoiii.... apalah nasib.
Aq sedar yg hari ini sudh hari Jumaat. Aq cuma ada hari ini dan hujung minggu saje utk siapkan projek ni. Aq mengeluh.
"Yah! Jeon Jungkook!" aq mengejutkannya drpd mimpi yg indah dgn memukul di belakang bdnnya.
YOU ARE READING
MY ENCIK SOMBONG
FanfictionJeon jungkook-urghhhhh!!!!! Si gila yg selalu menyakitkan hati aq. Aku benci dia.Org kata jgn terlampau benci sngt. Dri benci nnti jatuh cinta. Tpi , adakah aq sudah jatuh cinta dgn dia?