"Baiklah , memandangkan cuti penggal kedua akan datang , saya hendak kamu semua tukar kedudukan meja masing2 dan duduk bersama pasangan yang baru," guru kelas kami , Mr Soojun memberikan arahan. Semua orang sudah berubah ekspresi wajah. Termasuklah aku.
Kami semua berdiri di belakang kelas dan menunggu Mr Soojun untuk memberitahu kedudukan kelas kami yang baru.
Meja semuanya berpasangan , bermaksud kami semua akan duduk dengan pasangan meja yang baru untuk penggal kedua nanti. Pasangan meja aku yang dulu ialah Hoseok ( J-hope) dan dia sangat baik.
"Yerin , kamu akan berpasangan dengan Wonho , Taehyung dan Jimin.... oh sekejap. Tak , nanti kamu akan berbual sepanjang sesi pembelajaran. Jimin , kamu berpasangan Dengan Eunha. Taehyung pula dengan Yuju...." seorang demi seorang telah duduk di meja bersama dengan pasangan masing2 dan aku menjadi bertambah berdebar.
Aku memandang pelajar yang belum dipilih lagi. Hanya tinggal aku , Jin dan Jungkook.
"Baiklah , salah seorang daripada kamu terpaksa duduk berseorangan disebabkan bilangan pelajar didalam kelas ini adalah ganjil," Kata Mr Soojun lalu memandang ke arah kami bertiga. Kami bertiga berpandangan sesama sendiri dan aku berharap sangat2 yang aku takkan berpasangan dengan Jung-
"Okay , Y/n Dan Jungkook. sila duduk di meja sana," arah Mr Soojun sambil menunjukkan arah meja tersebut.
"APA?!" kami berdua menjerit serentak.
"Saya tak nak berpasangan dengan dia!" kataku.
"Saya tak nak duduk semeja dengan Y/n!" rungut Jungkook.
"Diam , budak2. Pergi duduk. Dan kamu Jin , maaf sebab terpaksa duduk berseorangan untuk sesi penggal kedua nanti," kata Mr Soojun.
"Saya akan duduk dengan Jin," aku menawarkan diri untuk menjadi rakan semeja Jin namun Mr soojun merenung aku dengan tajam. Aku mengeluh lalu melangkah berat menuju ke arah pasangan aku yang baru. 3 bulan duduk dengan Jungkook si Gigi Arnab ni! Waduhhhh...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sekarang waktu rehat dan akhirnya aku dapat juga beli makanan setelah beratur agak panjang dan lama. Dengan penuh cermat aku membawa makanan aku menuju ke arah Yerin.
"Ay , kau duduk dengan Jungkook dalam kelas kn,?" dia bertanya kepadaku.
"...haah...?" balasku.
"Baguslah , sekurang-kurangnya kau tak rasa bosan. Kalau aku jadi kau , setiap hari aku nak tenung muka dia," katanya dan aku nampak perasaan suka dari pandangan mata Yerin.
"Kau dah move on ke belum lagi dengan Jungkook sebenarnya ni?" tanyaku sambil mulut penuh dengan nasi. Laparlah katakan!
"belum........ ke dah eh? aku tak tahulah tapi ada sesuatu dekat dia yang membuatkan aku tertarik dengan dia," kata yerin sambil merenung ke arah belakang aku.
Aku pusing ke belakang dan baru sedar yang Jungkook betul2 dekat belakang aku , sedang makan dengan Taehyung dan Jimin. Agak pelik! biasanya waktu2 macam ni , diaorang akan berjalan-jalan pusing satu sekolah dan mencari mangsa untuk dibuli. Kadang2 , diaorang pergi tempat rahsia mereka untuk menyihatkan paru2 mereka ( merokok ). Tapi sekarang ni , aku tak pasti kenapa diorang pergi kantin dan makan ketika masa rehat mcm pelajar normal yg lain.Dekat meja tu , cuma ada mereka bertiga je. Tak ade seorang pon pelajar lain yg duduk kat meja tu sbb takut nak makan dengan 3 ekor tu... huh!.
Pelajar lain yg lalu dimeja tersebut , sesekali memandang ke arah mereka. Tidak percaya bahawa si Pembuli Gigi Arnab aka Jeon Jungkook dengan kawan2 dia yg sama level je dgn dia wujud dekat kantin.
"Aq nk duduk dgn diaorang! Bye Y/n !" kata Uerin sambil membawa tray mknnnya.
"Yah! Yerin yah!" Aq cuba memanggilnya namun dia buat dunno je dengan aq. Kuajaq! Aq menoleh ke belakang dan memandang ke arah Yerin yg selang 3 biji meja dimana jimin , taehyung dan jungkook duduk. Aq menjangkakan yg dia akan di reject oleh malaun 3 ekor tu.
Akan tetapi , aq agak terkejut sbb 3 ekor malaun tu bagi green light dekat si Yerin ni utk duduk semeja dgn diaorng. Nampaknya , terpaksalah aq makan sorang2.. haishh... nasib badan!
Aq asyik menoleh ke belakang dan pandang ke arah mereka. Aq fikir yg diaorng akan jadi awkward tetapi aq nampak diaorang bergelak sakan sama2. What the heck? Biar btol?
Aq bangun lalu meletakkan tray makanan aq sebelum aq blah dari kantin.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sekarang adalah waktu Mathematics dan aq terpaksa duduk dgn Jungkook.
Aq berharap yg aq boleh pisahkan meja tu jadi dua tapi meja tu mmg dh sedia bercantum. Aq mengeluh. Si jungkook pulak tgh main2 dgn pen yg ada dekat tangan dia. Si gigi arnab ni asyik clicking je pen dekat tangan dia tu.
"Boleh x kalau kau stop click pen tu?" Kataku selepas rasa menyampah yg teramat.
Dia menghulurkan pen tersebut btol2 didepan muka aq lalu menyambung clicking pen tersebut non-stop. Ohh... typical Jeon Jungkook dh kembali semula.
Akirnya , dia berhenti bermain dgn pen tersebut sbb aq buat dunno je. Ngeh!
"Asal muka kau monyok je?" Dia bertanya.
"Apa? Mana ada. Diam dan sambung kerja kau". Jawabku. Budak gigi arnab ni btol2 mencabar kesabaran aq.
"Yerin tinggalkan kau pastu duduk makan dgn kitaorng eh?" Dia bertanya.
"Haah, kau dh rampas bestfriend aq dan aq marah. So lepas ni , boleh x kalau kau xpayah bagi dia duduk sekali dgn korang? Terima kasih".
"Kau marah dekat kitaorng sbb rampas bestfriend kau ke , kau marah dekat Yerin sbb kau jealous?" Kata Jungkook sambil merenung aq , menunggu jawapan.
Aq menoleh ke arah dia sambil mengerutkan dahi.
"Kau dh gila ke?!" Aq menjerit ke arah jungkook , mengundang satu kelas melihat ke arah kami."Ya , Ms Lee Haneul . Ada apa ni. Siapa yang gila?" tanya cg Mathematics kelas kami.
"Xde.. boleh sye pergi ke tandas.." kataku. Dia menanggukan kepala dan dgn kadar secepat yg mungkin aq menuju ke arah tandas.
Aq membersihkan muka dan merenung pada refleksi diri aq sendiri dlm cermin tersebut.
Ohhh... mcm mne ni! 3 bulan dgn si Malaun gigi arnab tu. Aq terpaksa duduk sebelah dia dan menghadap perangai alien dia tu. And sekarang, aq yg x boleh nak fokus dlm kelas.. ughhh aq feed up!
Aq menuju kembali ke dlm kelas dan ternampak Jungkook yg sdg tersenyum smirk dekat aq. Aq buat xtahu dan duduk di tempat aq.
"Woahh.. aq x jangka reaksi yg mcm tu dri kau huh," dia dh mula dh perangai alien dia ni.
"Diam okay. Aq cuma nak bestfriend aq balik," kataku.
Kelas berjalan seperti biasa namun disertai dgn gangguan drpd jungkook - pijak atas kaki aq dan mengetuk meja aq.
Aq betul dh feed up dgn mamat malaun ni!
YOU ARE READING
MY ENCIK SOMBONG
FanfictionJeon jungkook-urghhhhh!!!!! Si gila yg selalu menyakitkan hati aq. Aku benci dia.Org kata jgn terlampau benci sngt. Dri benci nnti jatuh cinta. Tpi , adakah aq sudah jatuh cinta dgn dia?