BAB 6

9 3 0
                                    


Aq berjalan masuk ke dalam kelas dan ianya cuma typical sense - kawan sekelas aq baling kertas yg telah dironnyokan antara satu sama lain manakala ketua kelas aq pula , cuba sedaya upaya yg dia mampu utk buat semua orang dalam kelas tidak menjadi semakin liar.

Aq memandang sekeliling kelas dan aq x tahu ke mana Jungkook pergi. Dia tiada di dlm kelas. Aq gelisah. Aq duduk di kerusi dan menconteng apa saja yg terlintas di fikiran aq ketika itu di atas sehelai kertas.

"Kelas , bangun" ketua kelas memberikan arahan dan semua orang kembali ke tempat masing2.

"Selamat pagi , semua" Mrs Park menyapa.

Semua orang membalas sapaan Mrs Park dan duduk.

"Keluarkan kerja sekolah bahasa inggeris kamu di atas meja, saya akan kutip" arah beliau sambil semua org mengeluarkan kerja masing2 , kecuali aq.

Malam semalam , aq sngt penat utk siapkannya. Lagipun , aq asyik terfikir tentang kejadian semalam semasa aq pulang ke rumah.

Macam mana Jungkook boleh jumpa aq kat sana? Kenapa dia selamatkan aq?

"Y/n?"

Aq tersentak drpd lamunan.
"Ya?"

"Mana kerja sekolah kamu yg saya suruh siapkan?" tanya Mrs Park.

"Saya..urm..saya"
"X siapkan?" Beliau memotong percakapan aq dan merenung ke arah aq. Aq memang menempah maut pagi harini. Mrs Park bukan jenis org yg boleh dibawa bermain.

"Kenapa? Kamu nk jadi mcm Jungkook?" Soalnya.

Tiba2, pintu kelas terbuka dan Jungkook melangkah masuk ke dlm kelas.

"Speaking of the devil ,Jeon Jungkook" kata Mrs Park. "Saya agak kamu x siapkan kerja rumah yg saya beri pd kamu.

"Ada kerja ke?" Soal Jungkook membuatkan satu kelas tertawa mendengarnya.

"Denda apa yg kamu berdua mahu kali ini?" Mrs Park menanya kpd kami. "Saya xtahu. Mrs Park jelah yg tentukan" balas Jungkook.

Hati kecil aq berdoa supaya denda yg bakal aq hadap nanti bukannya angkat tangan ke atas sambil berdiri di luar kelas. Ianya sngt memenatkan!

"2jam tahanan. Lapor diri pada saya selepas tamat waktu persekolahan.

Rahang aq ternganga luas - agak memalukan. Aq benci tahanan! "Mrs Park , sya x.." aq berhenti bercakap apabila Mrs Park pusing dan merenung ke arah aq dgn renungan yg menggerunkan.

Tetapi , Jungkook sebaliknya. Dengan lagak tenang dan mudahnya , dia duduk di kerusinya ibarat mcm tiada masalah yg menimpanya. Mungkin sebab dia dah biasa dgn tahanan.

***

"Masuk ke dalam. Jgn pernah kamu berani utk cuba lari dari kelas ni" kata Mrs Park dan menghempas pintu selepas aq dan Jungkook masuk ke dlmnya.

Beberapa saat selepas Mrs Park berjalan pergi darpd pintu , aq meraung "KENAPA KAU BIARKAN DIA YG PILIH?"!

"Tutup mulut kau. Ianya cuma 2jam kau x buat apa2. bukannya setahun pon". Balas Jungkook.

"Ya , tpi aq lapar dan aq nk balik rumah , ughh..." aq merungut lalu menghentakkan kaki.

Aq duduk di tgh2 kelas , kemudian aq mengalihkan kerusi di hadapan Jungkook lalu aq merenung ke arahnya.

"Kau dah kenapa?" Soal Jungkook.

"Xde ape , mcm mane kau , maksud aq , kenapa kau..." aq menghela nafas dan berfikir utk seketika. Aq xtau nk mulakan percakapan bagaimana.

MY ENCIK SOMBONGWhere stories live. Discover now