Hari Isnin telah kembali dan Aku lambat pergi ke sekolah. Ni semua gara2 tengok maraton drama korea sampai lewat pagi. aku berjengket masuk ke dalam kelas, memastikan supaya tak ada sorang pun yg perasan aku.
"Y/n!"
Aku menelan air liur dan pusing ke belakang. rupa2nya Jungkook. Aku mengeluh. "Kau buat apa kat sini?" soalnya.
"Aku lambat," balasku, "Kau pulak buat apa kat sini?"
"Aku baru balik dari tandas". katanya.
"Okay , Apa2 jelah. Kau pergi masuk kelas dulu sebab aku tak nak masuk kelas lagi,"
"Okay.... aku bagitau Cikgu." ugut Jungkook.
"APA!? Tak , jangan!" aku menjerit dalam keadaan berbisik.
"Kalau macam tu tolong ak-"
"Yah yah! jangan suruh aku jadi bibik kau lagi okay. Aku tahu , sebenarnya tak ada pun rakaman bodoh tu. Rumah kau tak ada CCTV pun , gila punya budak". kataku.
"Y/n!"
kami berdua melihat ke arah suara tersebut dan orangnya ialah Mr Park.
"Pergi dulu!" kata Jungkook lalu masuk ke dalam kelas , tinggalkan aku dengan Mrs Park. Ugh! jawapnnya memang kene jumpa dengan Cikgu disiplin lagi la ni.
"Awak lambat ke sekolah kan!" Dia sudah mula membuka mukaddimahnya. Aku diceramah selama 30 minit sebab lambat ke sekolah dan juga dinasihati untuk menjadi pelajar yg jujur dan pandai menguruskan masa. Semasa dia bercakap , Air liurnya bersembur-sembur ke arah aku. Haish! Dah lah aku lambat datang sekolah. Cikgu pulak melambatkan aku masuk kelas.
"..Apa2 pun Y/n , kelas tahanan lepas habis sesi persekolahan! 2 jam , Faham?!"
"Faham , cikgu... " Aku menunduk hormat padanya dan segera masuk ke kelas.
Satu kelas pandang ke arah aku ketika aku nak duduk di meja .
"Oh ,Hi Y/n.." Ms Hwasa menyapa aku. Tak seperti tunangnya , Dia seorang guru yg penyabar dan tidak mudah panas-baran. Dia sangat lembut dengan semua anak muridnya dan disebabkan itulah para pelajar amat suka dengannya. Dia seorang yg baik dan tidak pernah berleter.
"Kenapa lambat harini?" soalnya dengan lembut.
"Saya sememangnya dah lambat dan Tunang cikgu membebel kat saya dekat luar kelas tadi. sebab tu la saya lambat masuk kelas cikgu. Er,,, Selamat Pagi , cikgu" kataku.
Dia tersenyum. "Tak Mengapa , keluarkan buku teks dan sambung semula pelajaran kita,"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aku berjalan dengan Yerin pergi ke kantin . kami berdua menuju ke loker terlebih dahulu untuk mengambil barang.
"nak tau sesuatu! saya baru beli skirt baru dan ianya sangat cantik dengan corak bunga dan-"
Yerin berhenti bercakap apabila kami pternampak segerombolan pelajar pelajar berkumpul di tengah2 laluan.
"Yah! mana duit aku!?" aku terdengar Jungkook menjerit.
Budak Gigi Arnab ni!
"Tu bukan Jungkook ke? Ommo teruknya dia," kata Yerin. Aku mengeluh.
Aku menyelitkan diri ke dalam segerombolan pelajar terbabit , meninggalkan Yerin dibelakang untuk melihat Jungkook. Dia sedang menggenggam kolar baju budak tersebut dan menghempasnya ke loker. Sementara Taehyung dan Jimin memegang kedua-dua belah tangan budak itu.
YOU ARE READING
MY ENCIK SOMBONG
FanfictionJeon jungkook-urghhhhh!!!!! Si gila yg selalu menyakitkan hati aq. Aku benci dia.Org kata jgn terlampau benci sngt. Dri benci nnti jatuh cinta. Tpi , adakah aq sudah jatuh cinta dgn dia?