BAB 12

13 0 0
                                    


Aq balik drpd sekolah dan aq terpaksa menghadap benda yg sama setiap hari - eomma dan appa bergaduh.

"... saya pergi kerja , cari duit , tapi awak?! Pergi keluar dgn betina lain?!!" Eomma menjerit ke arah appa.

"Saya x ada perempuan lain , saya dh bagitau awak dah! Kenapa awak x percayakan saya?! Berhentilah cari pasal dgn saya sebelum saya btol2 cari perempuan lain!" Appa menjerit ke arah eomma kembali.

"HABISTU SAPA PEREMPUAN YG KELUAR DGN AWAK TADI?!"

"DIA CLIENT SAYA! BERAPA BANYAK KALI SAYA KENA CKP DEKAT AWAK?!"  Appa menjerit sampai muka bertukar menjadi merah dan urat leher timbul.

Eomma dan appa x perasan yg aq dh masuk dlm rumah. Aq berlari ke arah bilik aq dan menghempas pintu. Aq berharap yg mereka berdua akan berhenti bergaduh antara satu sama lain. Sewaktu aq kecil dulu , keluarga kami sangat harmoni. Aq tak tahu apa yg terjadi , jarak membuatkan hati berjauhan. Mereka berdua terlalu sibuk bekerja dan apabila pulang drpd bekerja , mereka melepaskan amarah antara satu sama lain apabila mereka stress.

Aq dh x tahan dan penat dgn semuanya. Aq duduk di atas katil , merasa putus asa tentang eomma dan appa.

"SAYA NAK CERAI!" aq dengar eomma menjerit drpd ruang tamu.

Air mata mula bergenang di mata dan mengalir jatuh ke pipi aq. Situasi yg sama setiap hari , tetapi kenapa aq x boleh nak pekak kan telinga dgn semua benda ni dan menangis setiap malam.

Aq menutup telinga dan cuba utk tak mengendahkan dunia yg kejam ni , tapi aq masih mendengar eomma menjerit. Air mata aq x henti mengalir. Aq berharap yg nenek aq masih lagi mengambil berat pasal aq. Aq rindukan dia.

Aq mengeluh dan membuka laci di sebelah katil. Aq mengambil pisau lipat.

Tabiat buruk aq dh kembali.

Aq meletakkan pisau tersebut di pergelangan tangan dan mula mengelar. Darah mula mengalir dari tangan aq.

Satu kelar....dua kelar....tiga...

Air mata aq masih terus mengalir. Tidak menunjukkan tanda2 utk berhenti.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Keesokan harinya , aq keseorangan , sekali lagi semasa rehat kerana Yerin dgn 3 ekor malaun - Jungkook , Taehyung , Jimin. Aq mengeluh. Si Yerin ni x rasa kesian ke dekat aq ni?

Aq menghabiskan makanan dan meronda-ronda di sekitar kawasan sekolah.

Aq naik ke tingkat 3 , dimana tiada seorang pelajar pon disitu. Aq berjalan masuk ke dalam bilik muzik dan menuju ke arah sebuah piano disitu.

/flasback/

"Haneul-ah , biar nenek ajar kamu main piano lagu kegemaran nenek. Masa nenek muda-muda dulu dan sedang dilamun cinta , datuk kamu yg mainkan lagu ni utk nenek. Sejak drpd tu , nenek jatuh cinta dgn datuk kamu ,"  nenek memberitahu aq kisah cintanya ketika aq berusia 7 tahun.

Nenek memainkan piano tersebut dgn indah sekali. Pertama kali mendengarnya membuatkan aq hampir menitiskan air mata walaupun aq pada ketika itu masih lagi diusia yg muda. Datuk menciptakan lagu tersebut khas utk nenek. Cinta datuk kepada nenek disampaikan melalui melodi indah muzik. Ia sangat sempurna.

/end of flashback/

Namun siapa kita utk menghalang takdir , datuk meninggal ketika aq dilahirkan. Aq xpernah tgk wajah datuk atau rasa kasih sayangnya. Namun aq tahu , datuk seorang lelaki yg budiman , lelaki yg penuh adab terhadap perempuan. Tak macam Jungkook dan appa.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 08, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MY ENCIK SOMBONGWhere stories live. Discover now