POV Sofie
Ik ben klaar met mijn lessen. Ik loop door het kasteel en ben op zoek naar Milo. Als ik hem eindelijk heb gevonden zie ik dat Rens er ook is. "Milo" zeg ik. Hij kijkt om. "Kijk eens wie we hier hebben" zegt Milo. "Waarom?" vraag ik. "Omdat ik weet dat er iets tussen jou en Draco is. En ik wil niet dat dat verder gaat, ik haat het om hem zo te zien. Hij is zwakker en niet meer scherp" sist Milo. "En ik dacht dat als jij er niet meer voor hem zal zijn dat hij het zou opgeven en weg bij jou ging. Maar nee hij geeft zo veel om je dat hij jou vriendjes ging vragen om hulp" zegt hij. "Hoe bedoel je dat hij veel om me geeft?" vraag ik. "Is dat dan niet duidelijk voor je? Hij vind je leuk schatje" zegt hij. "Noem me niet zo, en dat kan niet, waarom zou hij iets in mij zien?" vraag ik. "Weet niet, vraag het zou ik zeggen" zegt hij en maak een hand gebaar naar achter mij. Ik kijk om en zie Draco. Ik zie dat zijn ogen zich vullen met tranen. "Draco" zeg ik zacht. Maar dan rent hij snel weg. "Verdomme" zeg ik zacht en ren achter hem aan. "Ja ren maar achter je liefje aan" hoor ik Milo nog roepen. Ik sta stil. Ik kijk achter me en hij staat daar met Rens. Mijn bloed begint te koken. "Stupefy" zeg ik en vuur de spreuk op Milo af. Hij knalt tegen de muur. Snel draai ik me weer om en zie Draco nog net dus ik ren achter hem aan.Hij rent de trappen op. Ik ren zo snel achter hem aan maar dan heb je van die medeleerlingen die niet aan de kant gaan. Ik zie Draco door een deur gaan. Ik doe de deur open en loop naar binnen. Maar dan merk ik dat het de jongens toileten zijn op de 5de verdieping. Ik zie Draco bij een van de wastafels staan. Hij heeft zijn witte blouse aan. En zijn stropdas losjes.
Ik hoor hem zachtjes huilen. "Draco?" vraag ik zacht. Hij kijkt op en kijkt via de spiegel naar mij. {Zie foto} Hij draai zich dan om en kijkt me aan. Zijn handen steunen op de wasbak achter hem. Zijn ogen zijn rood van het huilen. "Is het waar?" vraag ik. "Dat je verlieft op me bent?" vraag ik verder. Hij zegt niks. "Please Draco zeg wat" zeg ik en loop naar hem toe. Ik sta voor hem. Ik leg mijn hand op zijn wang. "Please geef antwoord" zeg ik zacht. Draco leunt naar voren en ik voel zijn lippen op die van mij. Ik zoen hem terug. Ik leg rustig mijn armen om zijn nek. Ik voel zijn handen op mijn middel rusten. Hij zoent me rustig en ik zoen hem terug. Ik trek me langzaam uit de kus. Ik kijk hem aan. Nu zie ik pas hoe mooie zijn ogen zijn. Ze zijn grijs en als ik goed kijk zie ik ook blauw. "Ja ik vind je leuk" zegt hij. Ik grinnik. "Hoelang al?" vraag ik. "Sinds we een beetje close werden" zegt hij. "Maar vind je mij ook leuk?" vraagt hij voorzichtig. "Ja ik vind je leuk" zeg ik. Dan voel ik zijn lippen weer op die van mij.
Ik loop weer richtingen de leerlingenkamer. Ik zit met mijn hoofd ergens anders. En dat anders is Draco. Ik loop de leerlingekamer binnen. "Hey Soof" hoor ik Hermelien zeggen. "Oh hey" zeg ik als ik weer op aarde kom. "Je zit ver met je gedachten" zegt ze. Ik knik. "Weet je waar Ginny is?" vraag ik. "Ze is met Harry in Kamer van Hooge Noot. Harry heeft een boek en dat is geen normaal boek. Er staan rare dingen in en spreuken die niemand kent. Hij had ook bijna iemand met een van die spreuken vermoord" zegt ze. "Wow waarom weet ik dit niet?" vraag ik. "Het gebeurde allemaal toen je, ja dat gedoe met Milo" zegt ze. "Oh oke als ze weer terug is wil je dan zeggen dan ik in de slaapzaal ben en dat ik haar wil spreken?" vraag ik en Hermelien knikt. Ik loop naar de slaapzaal. Ik kom de slaapzaal in en hoor gelijk een geluid. Ik kijk en zie dan een uil bij het raam naast mijn bed. Ik doe het raam open en de uil stapt naar binnen. Ik pak de brief die hij vast heeft. Ik maak de brief open.
Hallo Sofie,
Heb je het leuk? Hopelijk zien we je snel weer. Vertel maar je verhalen als je schrijft.xxx Mam en Pap
Het is van pap en mam. Ik schrijf ze morgen wel terug. Ik ga op mijn bed liggen. Ik denk na over of ik het Ginny zou vertellen. Over wat er gebeurde. Dat Draco en ik hebben gezoent. Ik hou het nog wel even geheim. We zijn niet samen. Dat vonden we allebij al iets te snel.
Als ik diep in gedachten ben over Draco komt Ginny binnen stormen. "Soof Hermelien zei dat je iets wou zeggen" zegt Ginny een beetje in paniek. "Oh ja ik wou vragen hoe het gaat met jou en Harry?" vraag ik. "Oh ja het gaat super. Ik vind hem leuk, hij mij dus perfect. Ik dacht even dat er iest ergs was" zegt ze en gaat naast me zitten. "Nee niks ergs" zeg ik. "Wat heb jij eigenlijk gedaan?" vraagt Ginn. "Nou ik ben bij Milo geweest" zeg ik. "En?" vraagt ze. "Hij deed het om mij en Draco uit elkaar te drijven" lieg ik een beetje. Want ja het is half waar. "Wat stom van hem. Ik vind het trouwens wel leuk dat jij en Draco vrienden zijn. Want hij geeft wel om je. Hij kwam speciaal naar ons toe om jou te helpen. Maar dat betekent dat het wel een echte vriendschap is" zegt ze. "Fijn dat je het goed vind dat ik en Draco vrienden zijn. En ik ben ook super blij dat wij vriendinnen zijn" eg ik en trek haar in een knuffel. Dan komt Hermelien binnen. "Hey" zegt ze. "Hey" zeggen Ginny en ik tegelijk. "Wat was er trouwens gebeurt toen je Milo vond?" vraagt Hermelien en komt bij ons zitten. "Hij wou mij en Draco uit elkaar hebben" zeg ik. "Wat is dat nou voor iets? Dat doe je niet met vriendschappen" zegt ze. "Maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij dat echt niet meer moet doen" zeg ik. "Mooi zo, ik vind het trouwens wel leuk dat Draco en jij vrienden zijn. Ik wist wel dat hij diep van binnen heel aardig is" zegt ze. "Ik ben zo blij dat jullie dat accepteren" zeg ik. "Je kon wel weten dat wij het wel snel zouden het accepteren maar we kunnen verwachten dat de jongens daar langer of misschien nooit er aan gaan wennen" zegt Ginny. "Ja maar dat maakt niet uit, zij bepalen mijn leven niet en ik mag omgaan met wie ik wil, zelf als ze uit Zwadderich komen" zeg ik.
Hermelien, Ginny en ik hebben over veel dingen gepraat. Gewoon over meiden dingen en wat veel meiden met elkaar bespreken. Over jongens enzo. "Ik denk dat ik ga slapen. Na deze rare dag ben ik best moe" zeg ik. "Ik ga ook slapen, trusten meiden" zegt Hermelien en loopt naar haar eigen slaapzaal. Ginny gaat ook slapen. Als snel val ik in slaap en kom ik in een droom terecht met die ene jongen.
JE LEEST
That Boy | H.P. FanFictie ✔
FanficSofie Hall is een volbloed heks. Ze is op haar elfde naar Zweinstein gegaan. Ze is ingedeelt in Griffendor. Ze is beste vrienden met Ginny Weasley. Ze zit ook in het zelfde jaar als Ginny. Ze is ook beste vrienden met Harry Potter, Hermelien Granger...