POV Sofie
Na gisteren is Draco niet terug geweest. Ik denk dat ik hem gekwetst heb. Maar het is zo. Ik brn nogsteeds met Cedirc en dan ga ik nu met Draco. Het voelt gewoon niet goed om over alles te liegen tegen Cedirc. Ik hoor voetstappen en kijk op. Draco komt aan lopen met een bordje. Hij maakt de deur open en geeft het bordje aan mij. Als hij weg loopt pak ik zijn pols. "Sofie laat me los" zeg hij. "Nee, ik wil weten waarom je zo opeens doet?" vraag ik. Hij draait naar me om. "Heb je nog gevoelens voor Diggory?" vraagt hij. "Weet ik niet" zeg ik. Draco trekt zich uit mijn greep. Hij loopt snel naar de deur en doet die op slot. Ik loop naar de tralies. "Draco alsjeblieft" zeg ik. "Bedenk eerder of je nog gevoelens hebt voor hem voor dat je andere verlieft op je worden" zegt hij en hij loopt weg. Shit! Hij is dus weer verlieft op me. Niet dat het erg is. Ik denk dat als ik de oude Draco terug wil, moet ik na denken over mijn gevoelens.POV Draco
Ik zit in mijn kamer met een boek. Na alles wat er tussen mij en Sofie is gebeurt maakt me gek. De ene keer heb ik het gevoel dat ze geen gevoelens meer heeft voor Diggory, maar dan de andere keer wel. Ik snap het gewoon niet meer. Verlieftheid is soms heel erg ingewikkeld. Nou soms? Eigenlijk altijd. Het maakt me gek. Dan klopt er iemand op mijn deur. "Binnen" zeg ik. De deur gaat open. Het is mijn moeder. "Hallo lieverd" zegt ze. "Hey" zeg ik en ga verder lezen. "Hoe gaat het met Sofie?" vraagt ze terwijl ze op mijn bed gaat zitten. "Mmhh" mompel ik. "Wat is er?" vraagt ze. "We hebben gezoend" zeg ik. "Maar ik dacht dat ik van je hoorde dat ze een vriendje had, Cedric toch?" vraagt ze. "Ja dat is het nou juist. Ze heeft met Diggory en dan zoenen we. Ze zoende me terug en ze dacht aan onze momenten samen" zeg ik. "Ze geeft om je. Jullie waren/zijn beste vrienden" zegt ze. "Ja vast" mompel ik. "Hey, geef het wat tijd en misschien komt het nog goed tussen jullie" zegt ze. "Ik hoop het" zegt ik. Mijn moeder staat op en loopt naar me toe. Ze geeft me een knuffel en loopt dan mijn kamer uit. Misschien moet ik even naar Soof.Ik loop naar beneden naar de kerkers. Ik loop naar de cel van Soof. "Draco" zegt ze als ze ziet. "Hey" zeg ik. "Ik heb een vraag" zegt ze. "Vraag maar" zeg ik. "Mag ik een brief sturen naar Cedirc?" vraagt ze. "Hoe kan ik je vertrouwen dan je niet iets zegt over waar je bent" zeg ik. "Omdat als ik zeg dat ik hier ben tegen Cedirc dan gaat hij naar Harry en dan komt hij hier naar toe wat juist de bedoeling is maar wat ik hem niet aan doe" zegt ze. "Oke maar geheim" zeg ik.
Ik geef haar een perkament en een veer en inkt om mee te schrijven.
Als ze klaar is geeft ze het aan mij. Ik lees de brief na.
Lieve Cedirc,
Maak je geen zorgen om mij, ik ben op een veilige plek. Maar ik denk dat het tussen ons niet gaat werken. Dus ik maak het uit. Waarom ik je niet het zelf face to face kan vertellen is omdat ik vast zit hier. Zeg tegen Harry, Ginney en de andere dat ik veilig ben.
Srry
Sofie x"Oke ik ga hem versturen ben zo terug" zeg ik.
POV Sofie
Draco loopt weg met de brief. Ik wil niet dat Harry gevaar gaat lopen voor mij. Zoals Draco al een keer eerder zei gaat hij hopelijk me helpen weg te komen. Een keer. Ik ga tegen een can de muren aan zitten.Als ik voetstappen hoor kijk ik richting de gang. Dan zie ik Levy. Bang kruip ik verder van de gang af. "Hey Soof" zegt hij. "Ga weg" zeg ik bang. Hij loopt naar de deur en doet die open. "Ik mag doen wat ik wil" zegt hij. "Alsjeblieft Levy, ik smeek je doe me alsjeblieft geen pijn" smeek ik huilend. Levy bukt voor me en pakt mijn gezicht vast in zijn hand. "Ik doe wat ik wil en jij hebt niks te zeggen" sist hij. Tranen rollen over mijn wangen. Dan slaat Levy op mijn wang. Ik val van de pijn op de grond. "Wees niet zwak, trut" sist hij. Ik ga rechtop zitten. Dan krijg ik nog een trap ik mijn maag. Ik lig op de grond kermed van de pijn. Dan krijg ik een schop tegen mijn hoofd en alles word zwart.
Ik word wakker door iets kouds op mijn hoofd. Ik doe mijn ogen open en zie dat ik niet in de cel ben. En het koude is een handdoek. Ik haal het handdoekje er af en porbeer rechtop te zitten maar en komt een steek door mijn hoofd en val weer naar achteren. Ik kijk rond en zie dat het de kamer van Draco is. Dan gaat een deur open. Draco komt binnen. Volgens mij leid die deur naar een badkamer. "Hey" zegt Draco als hij ziet dat ik wakker ben. "Hey" zeg ik. Hij gaat op de rand van het bed zitten. "Hoe gaat het?" vraagt hij. "Hoofdpijn en buikpijn" zeg ik. "Ja dat zal wel. Levy heeft je wat flinke trappen gegeven" zegt hij. Ik knik. "Sorry" zeg ik. "Voor wat?" vraagt hij. "Dat ik je gekwets had gisteren. Ik wist niet wat ik deed" zeg ik. "Het geeft niet. Ik heb trouwens de brief verstuurd" zegt hij. "Dankje" zeg ik.
2 dagen later
POV Cedirc
Ik zit aan de Huffenpuf tafel samen met Mathijs en Sander. Dan hoor ik uilen. De post. Overal vliegen uilen. Opeens land er een onbekende uil bij me. Ik pak te brief en de uil vliegt weer weg. Ik zie dat het Soof haar handschrift is. Omg ze leeft nog wel. "Ced van wie is het?" vraagt Mathijs. "Volgens mij van Soof" zeg ik en snel open ik de brief.Lieve Cedirc,
Maak je geen zorgen om mij, ik ben op een veilige plek. Maar ik denk dat het tussen ons niet gaat werken. Dus ik maak het uit. Waarom ik je niet het zelf face to face kan vertellen is omdat ik vast zit hier. Zeg tegen Harry, Ginney en de andere dat ik veilig ben.
Srry
Sofie x"En?" vraagt Sander. "Ze maakt het uit" zeg ik zacht. "Wat" zegt Mathijs en pakt de brief van me af en leest hem. "Maar ze houd van je. Waarom zou ze het dan opeens uitmaken?" vraagt hij terwijl hij de brief neer legt. "Ik ga even naar Harry en de andere" zeg ik. Ik pak de brief en loop naar de Griffendor tafel. Ik loop naar Ginny, Harry, Ron en Hermelien. "Hey Cedirc" zegt Harry als hij me ziet. "Hey Ced wat is er? Je ziet zo verdrietig er uit?" vraagt Hermelien. Ik geef de brief aan Ginny. Ze leest het. Ze draait zich naar me toe en ik zie tranen in haar ogen. "Het spijt me Ced" zegt ze. "Wat is er?" vraagt Ron. "Soof maakt het uit met Cedirc en ze kan niet vertellen waar ze is maar ze zegt dat ze veilig is" zegt Ginny en barst in tranen uit bij Harry.
POV Sofie
Het gaat al beter met me. Ik heb het gevoel dat Cedirc de brieft heeft. Hopelijk gaat hij er niet slecht mee om. Ik wil hem niet zo erg kwetsen dat hij niet meer denk aan school. Tussen Draco en mij gaat het super goed. We zijn al weer vrienden. Ik mag nu gewoon rondlopen door het huis. Dat is wel fijn. Ik zit op Draco zijn bed een boek te lezen. Ik dacht dat Hermelien veel boeken had maar Draco heeft er ook veel. Draco zit naast me ook een boek te lezen. Dan slaat hij zijn boek dicht en ik schrik op. "Je liet me schrikken" zeg ik. "Was ook de bedoeling" zegt hij en hij staat op. "Wat ga je doen?" vraag ik. "Ik ga even naar buiten" zegt hij. "En dan vraag je niet even of ik mee wil?" vraag ik. Hij moet een beetje lachen. "Kom dan" zegt hij en voor dat ik het weet is hij de kamer al uit.We zitten samen in de boomhut. Ik zucht. "Wat is er?" vraagt Draco. "Ik misschien Zweinstein gewoon" zeg ik. "Ik had belooft je zo snel mogelijk hier weg te krijgen. Ik ben bezig met een plan. Maar ik denk dat het me niet alleen lukt" zegt hij. "Dat je al het probeerd is al wat" zeg ik. Hij kijkt me met een glimlach aan. Draco leund naar me toe en zijn lippen vallen op die van mij. Ik ga met de zoen mee. Draco trekt me langzaam op zijn schoot. Ik leg mijn handen in zijn nek. Zijn handen rusten op heupen. Ik ga met mijn handen naar zijn haar. Omg zijn haar is zo zacht. Langzaam trek ik terug. "Ik heb dat zo gemist" zegt Draco zacht. Ik moet een beetje lachen en ik leg mijn hoofd tegen die van hem. "Soof" zegt Draco. Ik ga recht op zitten en kijk hem aan. "Voel je nog wat voor me?" vraagt hij. Ik knik klein. "Ik heb nooit gestopt met van je te houden maar het was heel wat minder geworden, maar ik heb gevoelens voor je gekregen sinds ongeveer 2 weken geleden" zeg ik. "Zou je mijn vriendin willen zijn?" vraagt hij.
Haaaayyy
Jaaa lekker een cliffhanger😈
Ik ben soms best gemeen. Sorry voor de mensen die voor Sofie en Cedirc waren.Maar ik ga zo snel mogelijk verder met het volgende hoofdstuk. Hopelijk vinden jullie het een leuk boek.
xxx Y
JE LEEST
That Boy | H.P. FanFictie ✔
FanficSofie Hall is een volbloed heks. Ze is op haar elfde naar Zweinstein gegaan. Ze is ingedeelt in Griffendor. Ze is beste vrienden met Ginny Weasley. Ze zit ook in het zelfde jaar als Ginny. Ze is ook beste vrienden met Harry Potter, Hermelien Granger...