Hoofdstuk 2

380 8 4
                                    

POV Sofie
Ik word wakker en zie dat Ginny nog slaapt. Ik kleed me als vast om en doe mijn haar.

Haar Sofie

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Haar Sofie

Als ik mijn haar heb gedaan ga ik naar de leerlingenkamer. Samen met Hermelien, Ron, Ginny en Harry hebben we een afspraak gemaakt. We verzamelen in de leerlingenkamer als je al eerder wakker bent. Ik kom aan en zie dat Harry er al is. "Hey Harry" zeg ik. "Hoi Soof" zegt hij. "Je haar zit leuk" zegt hij. "Dankje" zeg ik. "Sorry van gisteren" zegt hij. "Maakt niet uit" zeg ik. "Ik wil het goed maken. Ik wou vragen of je misschien samen na de lessen wilt gaan wandelen, gewoon even langs het meer?" vraagt hij. "Is goed, gezellig" zeg ik. Hij glimlacht lief naar me. "Hey" hoor ik Hermelien zeggen. "Oh hey Hermelien" zeggen Harry en ik tegelijk. We kijken elkaar aan en schieten dan in de lach. "Ah hier zijn jullie" zegt Ginny die aan komt. "Hey Gin" zeg ik. "Zo te zien ben ik weer de laatste" zegt Ron die er bij is komen staan. "Ja al weer" zegt Harry. We lopen met z'n alle naar de Grote Zaal. We komen aan en gaan zitten. Ik zit met mijn gezicht richting de tafel van Zwadderich. Ginny zit naast me. En Harry, Hermelien en Ron tegen over ons. Ik kijk even naar de Zwadderich tafel en zie dan de sneeuw blonde haren. Draco kijkt richting mijn kant. Onze ogen vinden elkaar. Hij glimlacht naar me. Ik lach terug. Dan concentreer ik me weer op het gesprek tussen Ginny en Ron.

Na de lessen gaan Hermelien, Ron en Ginny naar de leerlingenkamer. Harry en ik lopen richting het meer. We praten over veel dingen. Zoals Zwerkbal en waneer de try outs zijn. Ik zeg dat ik misschien mee wil doen met de try outs maar weet het niet zeker.

"Sofie, ik moet je wat vertellen" zegt Harry en staat stil. Ik ga tegen over hem staan. "Wat is er?" vraag ik. "Ik heb al een hele lange tijd een crush op je. En ik vroeg me af of je mijn vriendin wilt zijn?" vraagt hij. Ik wist niet wat er in mijn hoofd om ging. Want ik wist dat Ginny al jaren een crush op hem had. En dan als ik ja zeg dat ze misschien wel boos kan zijn. En ik wil niet dat onze vriendschap verpruts word. Maar ze zegt de laaste tijd dat ze verliefd is op een of andere Dean. Dus ik weet niet wat ik moet doen. Want hou ik wel van hem? "Sofie?" vraagt Harry. "Oh sorry eh ja is goed" zeg ik. Dan voel ik Harry zijn lippen op die van mij. Ik zoen hem terug. Hij heeft echt zachte lippen. Ik leg mijn arm rond zijn nek. Dan verbreek ik de kus. We rusten onze hoofden tegen elkaar aan. "Love you" zegt Harry. "Love you too" zeg ik. We lopen hand in hand nog even en dan gaan we terug.

"Hey" zegt Ginny als Harry en ik de leerlingenkamer binnen komen. We staan nog steeds hand in hand. "En even lekker gepraat?" vraagt Hermelien. "Ja was gezellig" zegt Harry en kijkt dan naar mij. Ik glimlach naar hem. Hij lacht terug. "En is er iest gebeurt waardoor jullie dat doen?" vraagt Ron en wijst dan naar onze handen. "Eh ja" zeg ik. "Nou?" vraagt Hermelien. "Soof is mijn vriendin" zegt Harry. "Ahhwww lief" zegt Hermelien. Ginny loopt weg. "Ben zo terug" zeg ik en loop achter Ginny aan. Ze loopt richting slaapzaal. Ik doe de deur van de slaapzaal open. Ik zie dat ze op haar bed ligt. "Ginny?" vraag ik. Ik ga op haar bed zitten. "Gin wat is er?" vraag ik. "Niks ik ben blij voor je" zegt ze maar hoor echt wel dat er iets is. "Gin ik hoor aan je dat er iets is" zeg ik. Ze gaat zitten. "Ik zie gewoon dat Harry blij is. Dat maakt mij blij" zegt ze. "Ginny is er weer iets met Dean?" vraag ik. "We zijn samen maar wat ik bij jou en Harry zie zie ik niet bij ons" zegt ze. "Ginny ik was nog wel aan het twijfelen over mijn antwoord. Ik wist namelijk niet of je Harry of Dean leuk vind. En ik wou onze vriendschap niet versprutsen door zo iets" zeg ik. "Ik vind Harry eigenlijk leuker maar ik ben blij voor je" zegt ze. "Ginny ik maak het zo uit hoor. Ik wil dat jij gelukkig bent. Ik heb nog geen liefde. Jij wel. En je kan ook nog eens het waar maken ook" zeg ik. "Ik ga het uit maken met Dean" zegt ze. "Ik ga het dan uit maken met Harry. En ik ga zeggen dat er een veel leuker meisje is die hem ook leuk vind" zeg ik. "Je bent de beste" zegt ze. Ik geef haar een knuffel. "Kom dan gaan we eerst naar Dean" zeg ik.

That Boy | H.P. FanFictie   ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu