POV Sofie
"Soof kom dan gaan we naar de Hogsmate" zegt Ginny als ze de slaapzaal in komt. "Nu?" vraag ik. "Ja we mogen voor jurken zoeken, dat heeft Proffesor Andeling gezegt" zegt ze. "Oke kom dan" zeg ik en samen lopen we richting de ingang van Zweinstein. Als we daar aan komen zien we nog meer mensen van ons jaar. "Oke iedereen mee komen dan gaan we richting de Hogsmate" roept Proffesor Andeling. Ginny en ik volgen de groep."Kom Soof dan gaan we zoeken" zegt Ginny en ze trekt me naar een winkel.
Ginny en ik hebben allebij 3 jurken uitgezocht.
Ginny's jurken
Sofie haar jurken.
"Oke ik doe eerst de roze aan" zegt Ginny. "Oke ik doe de korte roze" zeg ik. Ik doe mijn pashokje dicht en trek de jurk aan. "Klaar?" vraagt Ginny. "Klaar" zeg ik en ik doe het pashokje open. "Wow Soof die staat je super" zegt Ginny. "Die staat jou ook leuk" zeg ik. "Maar de volgende" zegt ze en we kleden weer ons om. Ik heb nu de {Bovenste van de jurken van Sofie} roze lange jurk aan. "Oke klaar" zeg ik. "Wow je lijkt wel een prinses" zegt Ginny als ze uit haar pashokje komt. Zij heeft de lange fellen blauwe jurk aan. "Die staat jou ook super mooi" zeg ik. "Ik denk dat jij sowieso een van die lange aan moet. Want je je gaat met Cedirc, de Prins van Huffelpuf. En jij ben de Prinses van Griffendor. Dus een van die lange" zegt ze. "Oke maar de laatste die moeten we nog bekijken" zeg ik.
"Oke die is de mooiste" zegt Ginny als we allebij de laatste jurk aan hebben. "Ja ik vind deze ook de mooiste, maar die van jou is ook heel mooi" zeg ik. Ze heeft een blauwe lange jurk aan. "Ja maar ik twijfel tussen deze en de roze" zegt ze. "Ik denk dat deze meer bij jou past" zeg ik. "Ja denk ik ook en jij moet die nemen" zegt ze. "Hey meiden, wow allebij jullie zien er prachtig uit" zegt Hermelien die net aan komt lopen. "Thanks Hermelien, heb jij al een jurk?" vraagt Ginny. "Ja net een gekozen" zegt ze.
Jurk Hermelien
"Wow die is heel mooi" zeg ik. "Weet ik maar die van jullie zijn ook mooi" zegt ze. "Dankje maar vind je het niet overdreven deze jurk"?" vraag ik. "Hoezo?" vraagt ze. "Nee hij is niet overdreven, hallo je gaat wel met Prins van Huffelpuf naar het Ball" zegt Ginny. "Ga je met Cedirc?" vraagt Hermelien verbaast. "Ja dat gaat ze en hij is haar vriendje" zegt Ginny. "Omg dan moet je echt die jurk nemen" zegt Hermelien. "Oke dan" zeg ik.
Als ik me hem omgekleed naar mijn eigen kleding kopen Ginny, Hermelien en ik de jurken. We gaan nog even naar een schoenen winkel en lopen dan weer terug naar Zweinstein.
Vanavond is het Ball en Ginny is helemaal hyper. "Ginn stop met zo druk doen" zeg ik. Opeens komt Hermelien binnen. "Meiden ik heb een super idee" zegt ze. "Wat?" vraag ik. "Ik weet dat Sofie jij met Cedirc gaat en Ginny jij gaat met Harry, misschien is het leuk om met z'n drieën tegelijk beneden te lopen vanavond. En misschien is het wel leuk dat Ginny en ik eerst gaan en Sofie jij daarna" zegt ze. "Oke leuk idee, maar met wie ga jij dan?" vraagt Ginny. "Met Ron" zegt ze zacht en ze begint te blozen. "Echt?" vraag ik. Ze knikt. "Omg dat is zo leuk" kirt Ginny. Ik moet lachen. "Meiden zullen we na het eten hier verzamelen?" vraagt Hermelien. "Oke dan gaan we omkleden, haar doen en beetje make-up" zegt Ginny. "Perfect, hey ik ga even kijken bij Cedirc, hij heeft Zwerkbal training nu" zeg ik. "Is goed zien we je bij het eten?" vraagt Ginny. "Zie jullie dan" zeg ik. Ik loop richting het Zwerkbal veld.
Als ik daar aan kom zie ik dat Huffelpuf nog aan het trainen is. Ik ga op een van de tribunes zitten. Cedric is een Seeker. Dan komt Cedirc naar me toe vliegen. "Hey Babe" zegt hij. Ik loop naar de rand van de tribune. "Hey" zeg ik. "Ik ben bijna klaar zullen we dan wat doen samen?" vragat hij. "Is goed, ga jij nu maar weer lekker verder trainen" zeg ik. "Oke dan" zegt hij en we geven alkaar een kus en hij gaat weer naar de andere.
Als de training klaar is zie ik het Zwadderich team aa komen lopen. Snel ga ik naar Cedirc. "Hey liefje" zeg ik als ik bij hem ben. "Hey" zegt hij. "Hey tortelduifjes ga even aan de kant" zegt de aanvoerder van Zwadderich. "Rustig" zegt Cedirc en we lopen van ze weg. "Wacht is dat Malfoy?" vraagt Cedirc als we naar het team kijken. Ik kijk en zie sneeuw blonde haren. Van inderdaad Malfoy. "Ja, ik wist niet dat hij nog in het team zat. Maar blijkbaar zit hij weer in het team" zeg ik. "En zo te zien als zoeker" zegt Cedirc. "Raar, maar ik zie je bij het eten" zeg ik en geef hem een kus en loop dan weer naar binnen.
Hermelien, Ginny en ik hebben ons omgekleed, haar en onze make-up gedaan. "Oke zullen we naar de trap?" vraagt Ginny. "Kom" zeg ik en we lopen met z'n drieën naar de trap. "Oke Ginny en ik eerst" zegt Hermelien. Ginny en Hermelien gaan boven aan de trap staan en ik hoor allemaal mensen wow zeggen. Ze lopen naar beneden. Ik kijk de hoek om en zie dat ze beneden zijn. Ik ga ook boven aan de trap staan. "Wow" zeggen mensen. Ik zie Harry, Ron, Hermelien en Ginny kijken. En Cedirc natuurlijk ook. Ik loop naar beneden. Cedirc loopt naar me toe. "Je ziet er super mooi uit" zegt hij en geeft me een kus. "Dankje jij ook" zeg ik. "Je lijkt echt een prinses" zegt Cedirc. We gaan bij Ginny en de andere staan. "Wow, Soof je ziet er super mooi uit" zegt Harry. "Dankje Harry" zeg ik. "Jullie zijn schattig samen. Prins en Prinses van Zweinstein" zegt Hermelien. "Dankje Hermelien, maar volgens mij mogen we naar binnen" zegt Cedirc. En inderdaad we mogen al de Grote Zaal in. We gaan met z'n allen naar binnen.
"Welkom iedereen, het is wel een hele leuke dag geweest maar we moeten wel het goed afsluiten. Heb veel plezier, en ik vraag om de volgende mensen naar voren te komen om de Ball te beginnen met een dans. Mevrouw Weasley en Meneer Potter, Meneer Weasley en Mevrouw Griffel en als laatste Mevrouw Hall en Meneer Diggory" zegt Proffesor Perkamentus. Cedirc en ik lopen naar het midden van de Zaal. De muziek begint spelen.
Na de dans gaan Cedirc en ik aan de kant staan. "Je ziet er nogsteeds super mooi uit" zegt hij. "Dankje" zeg ik. "Ik wil je niet kwijt Soof" zegt hij. "Ik jou ook niet Cedirc" zeg ik. "Gelukkig" zegt hij.
Na het feest neem ik afscheid van Cedirc en samen met Ginny, Harry, Ron en Hermelien loop ik terug naar de leerlingenkamer. Ginny en ik lopen naar onze slaapzaal. "Het was super leuk" zegt Ginny. "Ja vond ik ook" zeg ik. "Maar nu slapen" zegt Ginny. We kleden ons om en gaanin bed liggen. Als ik bijna slaap hoor ik dat Tess en Wendy binnen komen. Maar ik negeer hun gepraat en val in slaap.
Happy Valentine's day❤ Fijne Valtijnsdag. Ik heb vandaag2 keer gepubliceerd omdat hoofdstuk 8 en 9 een Valentijnsdag Hoofdstukken zijn. Hopelijk maakt dit je dag als je geen Valtijn hebt *kuch* zo als ik *kuch*.
xxx Y
JE LEEST
That Boy | H.P. FanFictie ✔
FanficSofie Hall is een volbloed heks. Ze is op haar elfde naar Zweinstein gegaan. Ze is ingedeelt in Griffendor. Ze is beste vrienden met Ginny Weasley. Ze zit ook in het zelfde jaar als Ginny. Ze is ook beste vrienden met Harry Potter, Hermelien Granger...