___00___

286 16 6
                                    

Byl to rok a necelé dva měsíce co Eddie "odešel". Pro všechny to byla obrovská rána. Pár měsíců se na škole nemluvilo o něčem jiném než o obětech Toho. Prvních pár dní bylo pro Eddieho kamarády utrpení. Celí týden nevylezli ze svého pokoje. Nebyli venku. Když jste je navštívily mohli jste slyšet z jejich pokojů tiché vzlyky. Pár týdnů na to se konal pohřeb. Smrt Eddieho byla dokázaná ale jeho tělo se nikdy nenašlo. Hřbitov. To bylo první místo kde se všichni poprvé od Eddieho  smrti sešli. Všichni vypadali strašně. Velké kruhy pod očima a zarudlé oči. Všichni ten den mlčky poslouchali smuteční řeč. Paní K se potom zhroutila. Přišla o manžela a teď i o syna. Po pohřbu se všichni sešli a povídali si. Bavili se o jejich společných chvílích a slíbili si že na Eddieho nikdy nezapomenou. Skupinové obětí ukončilo ten dlouhý den smutky a strádání.


1.9.1959

Konec léta a letních prázdnin byl na spadnutí. Vlastně z dnešní půlnocí letní prázdniny oficiálně skončily. Prvního září se slunce rozhodlo že zajde za husté mraky. Kolen sedmé hodiny ranní začalo po Derry zvonit plno budíků. Jeden takový budík zvonil i u Tozierových doma. Richie se rozespale ohnal po budíku. Místo budíku však málem shodil z nočního stolku svoje staré brýle. Ano byli to přesně ty brýle které mu Eddie dal než odešel. Neměli jedno sklíčko. Richie brýle na stolku měl už víc jak rok. Byla to vzpomínka. Jeho bolestná vzpomínka na bývalého nejlepšího kamaráda. Dokonce měl na nástěnce nad psacím stolem sepsány rozhovory které s Eddiem vedli když ho To vzalo. Další vzpomínka co zabolela. Richie si přečetl řádek textu. ,,Přece jsem tvůj NKNSKBDVS, a ty zase můj. Nezklam mě, pomoc mi." zašeptal Richie. Richie zahnal slzy. Bylo to už tak dávno a přesto to pořád tak bolelo.

,,Richie t-tady!" Richie uslyšel Billyho hlas. Otočil se a uviděl jak už všichni čekají na něho. Richie zamával a rozešel se směrem k nim. ,,Ahoj brejlatej" zasmál se Mike a poplácal Richieho po zádech. ,,Musíme si zopakovat to co tohle léto! Bylo nejlepší" zasmál se Stan. Pak se ale náhle zarazil. ,,Ne. Lepší léto už nikdy neprožijeme. Omlouvám se" Stan sklopil hlavu. ,,V pohodě Stane" Beverly mu položila ruku na rameno. Richie stál jak omámený. ,,D-dobře t-tak pojďme" usmál se Bill a společně vešli do školní budovy. ,,M-mám p-pro v-vás p-překvapení" prohlásil Bill když stáli před dveřmi třídy. ,,Říkej" prohlásil Ben. Bill otevřel dveře. ,,J-je m-mi p-potěšením představit vám mého kamaráda Sama." Bill otevřel dveře a Richie nakukoval přes ostatní aby taky něco viděl. ,,Ahoj kluci a Beverly. Moc rád vás poznávám" usmál se na ně Sam. Byl to vysoký kluk se světlými  vlasy. Jeho oči byli světle hnědé, ne však takové jako měl Eddie. ,,S-sam s-se n-nastěhoval u-uprostřed prázdnin. N-nemá kamarády a t-tak j-jsem mu řekl ž-že se m-může b-bavit s n-námi." Bill se na všechny podíval. ,,Těší mě Same" usmála se Bev. Tak Sam má nahradit Eddieho, jo?  Richiemu hlavou běhalo plno takových myšlenek. Copak na Eddieho už zapomněli? To je jediný?  Richie se otočil a vyšel ze třídy. ,,Richie! Kam jdeš!" uslyšel Mikea než zabouchl dveře třídy.



THE Derry 2 (It)Kde žijí příběhy. Začni objevovat