3.9.1959
Když Richie další ráno přišel před školu nikde neviděl nikoho z kamarádů. Bylo mu to divné, každý den přeci čekali před školou a teď je nikde neviděl. Neváhal a rozešel se do školy. ,,Lindsay slyšela si o té benzínce?" Uslyšel Richie rozhovor dvou dívek. Jaká benzínka? Richie o ničem neslyšel. ,,Prý to bylo jen pár kilometrů od Derry" zašeptal jiný kluk. Richie byl zmatený. Benzínka? Rozešel se tedy do třídy kde měl mít první hodinu. Když procházel kolem ředitelny zaslechl skrz pootevřené dveře rozhovor. ,,Pane řediteli k té vraždě došlo jen pár kilometrů od Derry a já jako policejní šéf vám musím oznámit že musíte vyhlásit zákaz vycházení po sedmé hodině večerní" promluvil policajt. Richie nastražil uši. ,,Ovšem, je mi to jasné, nesmíme dopustit to co minulý rok. Zemřelo plno studentů a já udělám vše pro to aby se to neopakovalo" připustil ředitel. ,,Ale je možné že se ten vrah z minulého roku vrátil. Ta vražda byla totiž provedena velice zajímavým způsobem" pokračoval policajt. ,,Jestli se ten vrah z minulého roku vrátil musíte ho zastavit" promluvil ředitel. ,,Pokusíme se, děkuji za váš čas" pronesl policajt. Pak Richie slyšel kroky. Jen tak tak se stihl schovat za roh. Zhluboka dýchal. To byla Eddieho oběť zbytečná! Zemřel jen tak! Richie cítil vztek. To se nemohlo vrátit. Prostě nemohlo! Eddie ho zastavil!
Richie rychlostí blesku rozrazil dveře do třídy. Byli tak všichni. ,,Kluci musím vám něco říct!" vyhrkl Richie. ,,Kluci?" nadzvedla obočí Beverly. ,,Promiň Bev ale je to důležitý!" vyhrkl Richie. ,,Víte co se stalo na té benzínce?" zeptal se všech Richie. ,,Ne jen víme že se tam něco stalo ale nikdo z dospělých nám nechce nic říct" pronesl Ben. ,,Šel jsem kolem ředitelny a slyšel jsem jak se ředitel povídal ze šerifem" řekl Richie. ,,Vím co se stalo" dodal. ,,Povídej!" vykřikl Stan. ,,Šlo a o vraždu" zašeptal Richie. ,,Ne té benzínce někdo někoho zavraždil. Šerif si myslí že jde o sériového vraha ale co, co když se To vrátilo?" vyprávěl Richie. ,,Počkej to se nemohlo vrátit, vrací se každých 27 let a od toho co ho Eddie porazil uplynul tak rok a dva měsíce" vyhrkl Mike. ,,To se určitě nemohlo vrátit" prohlásila Beverly. ,,Počkej, R-richie ty chceš ř-říct že se E-eddie obětoval z-zbytečně?" pronesl Bill. ,,Sakra!" vykřikl. ,,Eddie n-nikdy neměl r-ád když j-jsem koktal j-jeho jméno" zaklel. ,,Lidi mohl bych se zeptat kdo je Eddie" pronesl Sam. Všichni ztichli. Richie na Sama házel vražedné pohledy. ,,Víš byl to náš kamarád. A pro mě nejlepší kamarád" pronesl z ničeho nic Richie. Všichni se něj překvapeně podívali. ,,Co se Eddiemu stalo?" Sam se vyptával dál. Richie se podíval po ostatních. Všichni jen přikývli. ,,To co ti teď řekneme je tak tajné že nevíme co by se stalo kdyby se to někdo dozvěděl" pronesl Mike. ,,Ví to policie?" zeptal se Sam. ,,Ne" řekl Bill. ,,Musíme někam do soukromí" pokračoval Richie. Všichni jen kývli.
Pár minut před zvoněním se všichni vydali na opuštěné záchody na konci školy. ,,Same to co ti teď řekneme je tak tajné že jestli se to někdo dozví tak si mrtví" vyhrožoval Ben. ,,K-kdo to ř-řekne?" zeptal se Bill. ,,Já nevím jestli to zvládnu" podíval se na všechny Richie. ,,Řeknu to já. Byl jsem s ním jako poslední než se to stalo" poslední slova Stanley zašeptal. Pak se Stan podíval na ostatní. Všichni mu přikývli. ,,Byl náš kamarád, Richieho největší. Jmenoval se Eddie, Eddie Kaspbrak. Byl z nás nejmladší. Jednou jsme se rozhodli že strávíme noc na Ladech, i přes zákaz vycházení" začal Stanley. ,,V-vlastně to byl m-můj nápad" promluvil Billy. ,,Ale všichni souhlasili" odbyl ho Stan. Nemělo cenu tu vinu strhávat na sebe. ,,Richie s Eddiem měli jít do lesa na dřevo" pokračoval Stan. ,,Masožravé veverky" usmál se Richie pro sebe. ,,Co jaké masožravé veverky?" zeptal se Stan. ,,Nic" šeptl Richie. ,,No a pak se strašně dlouho nevraceli, dostali jsme strach. Všichni jsme šli do lesa je hledat. Když byla velká tma všimli jsme se kouře. Mysleli jsme si že hoří a tak jsme se tam rozběhli. Místo ohně jsme však našli Mikea a Eddieho. Richie už tam nebyl." Richiemu při té vzpomínce přejel mráz po zádech. ,,Eddie byl potlučený a nemohl se skoro vůbec hýbat!" Richie zesmutněl. To nevěděl co se Eddiemu tu osudnou noc stalo. ,,Další ráno nám řekl že je Richie pryč. Že se ztratil. Následující dny se Eddie choval divně. Moc divně na to abychom to přehlédli. Jednou o hodině spadl ze židle. Byl v bezvědomí ale oči měl stále otevřené." Richie si všiml jak se Sam otřásl. Richie moc dobře věděl že když Eddie spadl ze židle tak s ním mluvil. ,,Eddie pak míval takové stavy často. Něco se s ním dělo ale nechtěl nám to říct. Jednou o hodině jen tak odešel. Vydali jsme se ho hledat. Když jsme ho však našli, našli jsme s ním i klauna. Bylo to To. Eddieho To chtělo odnést ale zastavili jsme to. Pak všichni začali mizet. Nakonec jsem zbyl jenom já, Eddie a Bill. Když Eddie zase utekl vydali jsme se ho z Billem hledat. To já ho nešel zas v tom podivném stavu. Když se probudil říkal že mluvil s Richiem. Myslel jsem si že se mu něco zdálo. Potom zmizel i Bill. Eddie a já jsme ho šli hledat na Lada. Když jsme procházeli pod mostem Eddie zase omdlel. Tak na minutu. Stačil jsem ho včas chytit, jinak by spadl do vody. Když se probral tak my řekl že To má Billa a že mu to řekl Richie." Stan se na Richieho podezíravě podíval. Richie jim nikdy neřekl že s Eddiem doopravdy mluvil. ,,Když se ale probral už jsem utíkal protože nás pronásledoval Bowersův gang. Já jsem si toho nevšiml ale utíkal jsem moc rychle. Eddie byl malý a taky to byl silný astmatik. Utekl jsem mu. Pak už jsem jen viděl jak naproti mě běží ten klaun. Byl jsem vyděšený. O nějaký čas později jsem my zdálo že nějaký můj vnitřní hlas řekl to co cítím ke svým kamarádům. Pak jsem se probral na zemi v jeskyni. Jako my všichni. Viděli jsme Eddieho. Doteď nevíme co se stalo ale, ale Eddie to porazil. Než, n-než z-z-zemřel..." Stanovi se to říkalo tak zatraceně strašně. Sam vypadal že se za chvíli rozbrečí. ,,Než tamto" Stan ty slova nemohl vyslovit. ,, Než tamto tak Eddie podal Richiemu jeho staré brýle a řekl že nás zachránili. Pak Richie omdlel." Richie po Stanovi vrhl vražedný pohled. Pak se podíval po ostatních. Všem tekly slzy. Tenhle příběh nevytáhli už nejmíň rok...
ČTEŠ
THE Derry 2 (It)
FanfictionUž je to rok. Rok a dva měsíce. Tolik času uběhlo od toho kdy Eddie zemřel. Ale život jde dál nemám pravdu? ,,T-tohle j-je S-sam" ,,Bille! Jak ho můžeš nahradit!" ,,Vždycky musíme držet spolu." ,,Je to nová hrozba!" ,,Ahoj já jsem Sam" ,,Jak se jm...