1

185 12 1
                                    

Sabah erkenden kalktım . Yine erkek kıyafetine benzer kyafetler giyindim . Dedem ne kadar kızıp sinirlensede ben o kıyafetlerden vazgeçemiyordum . Yatağımı düzelttikten sonra kahvaltı hazırladım  birlikte yemeğimizi yedikten sonra dedem kahve yapıp bahçeye gelmemi söyledi .

Kahveyi yaptım ve bahçeye  gittim . Bana karşısındaki mindere oturmamı söyledi . Merakla bakıyordum ona , zira benimle oturup sohbet etmezdi . Sadece bana bişeyler öğretirken uzun süreli konuşurduk .

Bekledim önce onun konuşmasını istiyordum .

dedem kahvesini bitirdikten sonra ayağa kalktı ve onunla yürümemi söyledi . İyice meraklanmıştım , onu hiç böyle görmemiştim . Gözlerinde  pişmanlık , üzüntü , gurur ve kararsızlık vardı .

Biraz yürüdükten sonra tereddütle söze başladı .

- Kızım sana padişahımız bir görev verdi .Hatta öğleden sonra onunla görüşmen için saraya gideceğiz

- Görev ne efendim . Savaş mı var yine ?

- Hayır kızım . Hatırlıyormusun ben sana bikaçtane dil öğretmiştim belki ilerde lazım olur diye

- Evet efendim hatırlıyorum .

- Koreye gideceksin kızım . Hem oradaki insanlara burayı öğreteceksin hemde onların sana öğrettiklerini buraya getireceksin . Cihan padişahımız koreyle güzel bir dostluk kurdular . Ve bu dostluğun devamlı olmasını istiyorlar .

- Peki bu görev ne kadar sürecek ?

- İlk gittiğinde 5 ay orada kalacaksın . Padişahla görüştüğünde onlara neleri ögretmen gerektiğini anlatacak sana . Yalnız hem kralın hemde benim senden istediğimiz bişey var .

- Ne istiyorsunuz efendim ?

- Hatırlıyormusun bikaç kez savaşa gitmiştin . Ve savaşta erkek kılığına girmistin

- Evet hatırlıyorum .

- Şimdi de aynısını yapmanı istiyorum kızım . Oraya giderken ve oradayken erkek kılığında olmanı istiyoruz . Eğer kız olduğunu bilirlerse senden bişeyler öğrenmek istemezler ve sana bişeyler öğretmek de istemezler . Senin bi kadın olduğunu sadece kral bilecek . Padişah mektubunda açıklayacak herşeyi seninde aklında bulunsun kimliğini ne olursa olsun açıklama kimseye .

- Peki efendim . Siz nasıl isterseniz .

Efendim diye hitap ediyordum çünkü dedemin çok sert bi yapısı var . Sadece bişeyler ögrendiğimde yada bi işi çok iyi yaptığımda beni sevdiğini gösterirdi . Bu konuşmamızda da çok şaşırmıştım . Bana ilk defa çok sıcak gelmişti , beni sevdiğini hissetmiştim.

İsteğini kabul ettikten sonra bana sarıldı geri çekildiğinde gözlerinin dolduğunu gordüm .

-  Keşke seni böyle yetiştirmeseydim . Diger kızlar gibi olsaydın keşke . Çok pismanim kızım affet beni ...

- Yapmayın böyle lütfen . Hem ben çok memnunum bu görevden dolayı . Farlı ülkeler görmek güzel olsa gerek . Hem bi sorun cıkmaz beni biliyorsunuz kendimi koruyabilirim .

- Sana güvenim sonsuz kızım .

- Sagolun efendim .

Öğle yemeğini yedikten sonra saraya vardık . Biraz bekledikten sonra padişahın huzuruna çağırıldık .

Dedem önde ben daha arkasında başımızı saygıyla eğmiş bekliyorduk . Ardından padişahımız kalktı .

- Hoş geldin Cezzar Ahmat Paşa 

- Hoşbulduk sultanım .

- Torunun Aybala bu mu ?

  yine erkek gibi giyinmiştim . Hem padişahin bu görev için kimliğimi nasil saklayabildiğimi görmesi için hemde bayanların giydiği gibi kıyafetlerimin olmamasından dolayı .

- Evet padişahım torunum Aybala

dedi ve hafifçe koluma dokundu . Ben biraz başımı kaldırdım tam krala bakacakken o da bana bakıyormuş hemen başımı geri eğdim .

- Ahmet paşa sen ne  dersin . Bu bildiğin oğlandır .

- Ne haddimize sizi kandırmak hünkarım . Bu benim torunum Aybaladır . Kızım saçını aç .

ben utana sıkıla başımdaki börkü (eskiden takilan şapkanın adı ) çıkardım ve saçlarımı açtim . Çok uzun saçlarım vardı . Kalçalarıma kadar uzanan görüntüde siyah ama güneşe çıkınca kestane rengi gibi görünen çok güzel saçlarım vardı .

Padişahımız şaşırdı ama bişey soylemedi . Ben hemen saçlarımı topladım . Sultan Süleyman Han'ın isteği üzerine has bahçeye çiktik . Ardından padişahımız söze başladı ;

- Orada asıl kimliğini saklayacaksin bunun sebebinide biliyorsun  .

- Evet efendim biliyorum .

- Kimliğini sadece goryeo kralı bilecek onun hizmetkârları bile bilmeyecek . Onun bilmesinin sebebide ilerde gelişen durumlara göre kimliğin açığa çıkabilir , böyle bi durumda kandırılmış gibi hissettememeleri icin . Muhtemelen ilk gittiğinde kral senin gücünü ölçmek isetecektir . Bizi en iyi temsil edeceğinden şüpem yok . Orada Osmanlıyı temsil ettiğin için kendini ezdirme . Goryeo kralına sadık kalmanı istiyorum ilk gittiğinde altı ay kalacaksın altı ay sonra ben size bi ulak göndercem ve onunla birlikte ne yapmaniz gerektiğinide bildircem . Her ay mektup yollamalısın ve mektubun gerçekliği için iki çeşit mühür  kullanacaksın . Bu arada oraya varmanız yaklaşık birbuçuk ay sürecek vardıktan sonra altı ay kalacaksınız .

Oradaki krallığa kılıç kullanamasını ve yakın döğüşü öğreteceksin sizde onlarda aynılarını öğreneceksiniz . Buradaki amaç Ortadoğu ve Uzakdoğu döğüş sanatlarını birleştirmek . Ayrıca oradaki bilimi buraya buradaki bilimi oraya götürmeni istiyorum . Akıllı bir kızsın işittiğime göre bütün dallarla alakan varmış . Bizi en iyi şekilde temsil edeceğine güveniyorum yanina iki kişi daha verecem ve üç gün sonra yola çikacaksınız yolunuz açık olsun .

- Sağolun effendim .

saygıyla eğildikten sonra dedemle birlikte saraydan ayrıldık . Yine sessizdik ben üzülmüyordum ama telaşlıydım . Sonuçta benim bi görevim vardı ve bunu en iyi şekilde gerçekleştirmem gerekiyordu .

Eve vardıktan sonra dedem hazırlanmamı söyledi .Odama girdim ve bi kaç parça kıyafetimi toparladım çok fazla bişeyler alamazdım yol uzun sürmesin diye bindiğimiz at haricinde başka bir binek aracı olmayacaktı .

Veda zamanı gelmişti . Goryeo kralına gönderilecek olan hediyeler , orada lazım olacak şifalı bitki ve kitaplar da hazır edildikten sonra vedalaştım dedemle ve beni büyüten bi kaç akrabamızla . Yanimda gelecek olan Alptekin ile Balamanda eşleriyle vedalaşti . Birisinin kundakta bi çocuğu vardi diğerinin ise eşi hamileydi . Çok üzülüyorlardı ...

Ata binecekken Alptekinin eşi bana seslendi

- Aybala hatun !

- Efendim

- Kocalarımız sana emanet , başka kadınlara bakarlarsa eşek sudan gelinceye kadar döv onları

- Merak etmeyin . Eger başka hatunlara bakarlarsa gözlerini oyarım .

dedim ve hep birlikte gülüştük . Ortamın biraz yumşamasına sevinmiştim .








Arkadaşlar bu bölüm biraz sıkıcı gelebilir ama ilerleyen bölümlerde heyecan giderek artıyor size bunun güvencesini verebilirim 😊

Beğenmeyi ve yorum yapmayı unutmayın lütfenn

  ♡♥♡♥♡ ♥ ♡♥♡♥♡♥

               


YABANCI GÖZLER  (BTS)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin