Pang~~~~~
Tuan Shariff menampar pipi Shahirah dgn sekuat hatinya.
"Abang!! Apa ni?!" Marah Puan Shahrifah. "Apa kenapa?! Dia dh malu kan muka aku dgn perbuatan terkutuk dia tu!! Mia!! Kenapa kamu rahsia kn semua perbuatan terkutuk kakak kamu ni?!!"
"Pa,Mia minta maaf. Mia tk sampai hati nk bagitau. Sbb,Mia takut papa akan terkena sakit jantung. Maaf kan Mia,papa." Rayu Mia. Secara tiba²,Tuan Shariff terkena serangan jantung. Mia terasa panik melihat Tuan Shariff. Begitu juga dgn Puan Shahrifah,Shahirah dan Hakimi.
"Pa!! Papa kenapa?!! Papa bangun lh!!!" Jerit Mia. Shahirah juga turut menjerit. Hakimi menelefon ambulans.
"Sabar. Kejap lagi ambulans sampai." Pujuk Hakimi.Skip~~~~~~~
Mereka sdg menunggu kedatangan doktor. Mia mengusut kan tudung nua sedikit. Hakimi hanya melihat kelakuan Mia. Manakala Shahirah,berpura pura menangis. Begitu juga dgn Puan Shahrifah. Mia bangun,dan menampar muka Shahirah.
"Ni semua sebab kau!!! Kalau kau tau buat maksiat,papa tk akan kena serangan jantung lah!!!" Marah Mia. Puan Shahrifah segera memeluk anaknya.
"Hoi! Dh memang bapa kau nk mati. Kau tu dh tk boleh nk buat apa apa lagi!!" Kata Puan Shahrifah. Hakimi hanya melihat pergaduhan mereka bertiga.
"Korang dua ni,memang tk reti nk bersyukur ke??!! Kalau papa aku tk kahwin dgn kau,aku rasa korang dua ni merempat kat tong sampah!!!" Marah Mia sekali lagi.
"Eiii. Mulut tu jaga sikit,Mia. Tk malu ke dgn org?? Kita kat Hospital. Bknnya kat rumah." Kata Shahirah.
"Emm. You balik lh dulu,Hakimi."
"Okay. Take care tau. Sorry sbb marah you tadi kat sekolah."
"Sokay. Byee." Hakimi pun berjalan keluar dari Hospital. Shahirah menarik tudung Mia sehingga terbuka.
"Woi. Bapa kau tu nk mati,so harta² dia akan jatuh kat tangan kitaorg. Kan,Mummy." Kata Shahirah.
"Yes. Dan kau! Kau takkan dpt satu sen pun. Sebab,semua harta dia,dia dh pindah kan kat nama aku dan juga anak tiri dia. Kalau bapa kau mati,kau akan keluar dari rumah tu. Faham?!!"
"Harta tk boleh bawa mati,makcik. Kalau makcik nk sgt harta tu,dipersilakan ambil. Tapi,jgn menyesal di hari kemudian. Just look and see what I can do." Kata sinis Mia. Mia pun duduk di hadapan bilik ICU sambil mengikat rambut nya,lalu memakai semula tudungnya...Skip~~~~~~~
Beberapa jam yg lalu,doktor pun keluar dari bilik ICU.
"Siapa Puteri Mia??" Tanya doktor. Mia segera mengangkat tgnnya. Puan Shahrifah dan Shahirah sekadar melihat.
"Saya doktor. Mcm mana dgn keadaan papa saya??"
"Dia nk jumpa dgn cik Mia." Jawab doktor. Puan Shahrifah terus berdiri.
"Ehhh buat apa dia nk jumpa betina ni?? Saya ni isteri dia. Mungkin doktor salah dgr agak nya. Dia nk jumpa saya kan!!!" Marah Puan Shahrifah. Shahirah turut mengangguk.
"Sabar,Puan. Dia memang nk sgt jumpa cik Mia. Sebelum saya bedah dia,saya ada dgr dia sebut nama cik Mia." Terang doktor. Mia tanpa teragak agak,dia terus masuk ke bilik ICU."Papa??" Panggil Mia dgn perlahan. Tuan Shariff hanya tersenyum manis.
"Mia,anak papa." Jawab Tuan Shariff. Mia terus memeluk Tuan Shariff.
"Mia??" Panggil Tuan Shariff dgn lembut.
"Ye,papa. Kenapa?"
"Papa ni tk lama lagi nk pergi. Papa harap,kamu sabar dgn perangai Mummy dan kakak kamu ye. Dan papa tk nk kamu menangis lagi kalau papa tkde nnt. Dan,papa tau selama ni kamu kena pukul dgn Mummy kamu. Sabar ye. Nnt abang kamu akan balik Malaysia. Dan papa akan suruh dia bawa kamu pergi ke tempat lain." Air mata Mia mengalir dgn laju. Makin erat pelukannya.
"Papa jgn ckp mcm tu. Papa tk syg Mia ke?? Papa ckp,papa nk hidup dgn Mia selama lamanya. Semenjak mama meninggal,abang terus pergi ke luar negara. Walaupun dia tu abang dh lama dekat luar negara tu,Mia akan tetap syg dia,papa. Mia rasa sunyi sgt sbb abang tkde kat sisi Mia. Mama pula dh pergi tinggal kan kita bertiga. Now,papa pula nk tinggal kan Mia seorang diri kat sini! Pa. Please bertahan untuk Mia je. Kalau papa nk Mia ikut papa sekali,Mia sanggup,pa. Mia sanggup!" Luah Mia. Mia menangis teresak esak. Tuan Shariff merasa sebak dihatinya.
"Mia. Setiap yg hidup,pasti akan mati. Papa dh tk mampu nk bertahan lagi. Papa tk kuat. Papa ni makin lama,makin tua. Kejap lagi,pasti abang kamu akan sampai. Mia. Papa nk pesan satu perkara je. Jgn benci kan Mummy kamu dan kakak tiri kamu. Dan,selalu lh doa kan papa diatas sana nnt." Kata Tuan Shariff. Dgn secara tiba²,mesin berbunyi menandakan jantung Tuan Shariff berdegup dgn semakin perlahan. Tuan Shariff sekadar mengucap.
"Allahhuakbar!! Allahhuakbar!! Mi....Mia...i..ngt....pe...pesan......papa...." kata Tuan Shariff.Tit.....tit.....tit....tit....tit....
Doktor dan nurse pun masuk ke dalam bilik ICU. Mia pula meraung raung memanggil Tuan Shariff.
"Papa!!! Papa!!! Bangun lh!!!! Jangan tinggalkan,Mia!!! Mia sayang papa!!! Papa maaf kan Mia kalau Mia ada buat salah! Papa please wake up for me!!" Jerit Mia. Dia merasa kan ada tgn yg menariknya keluar dari bilik ICU itu. Dan apabila di luar bilik ICU,Mia menoleh ke arah org yg menariknya tadi. Alangkah terkejutnya dia. Sdh 6 tahun dia tidak melihat lelaki ini.
"Ab....abang!!!" Jerit Mia. Dia terus memeluk lelaki itu yg bernama,Putera Khairil. Khairil pun membalas pelukannya.
"Yes,syg. Abang kat sini. Dh jgn nangis." Pujuk Khairil. Puan Shahrifah dan Shahirah yg baru sahaja membeli makanan,terus berkata.
"Amboi. Belum halal lagi,dh berpeluk dan bersyg syg bagai." Kata Puan Shahrifah. Shahirah pula sdh terpikat dgn Khairul. Khairul memang handsome.
"Kitaorg memang halal lh,makcik!" Marah Mia. Khairul mengerutkan dahinya.
"Siapa ni,Mia??" Bisik Khairul.
"Ohhh. Ni betina yg buat papa sakit jantung. Dan ni,betina yg selalu pukul Mia dan menyusah kan papa,abang." Jawab Mia. Khairul hanya mengangguk.
"Ohhh. Okay I see. So,ni lh bini papa yg kedua. Huh. Now,kau bkn lagi isteri papa!! Sbb papa dh meninggal,dan hubungan korang dan juga kami,langsung tkde. Aku nk korang berdua keluar dari rumah kami!!!"
"Abang,sabar. Kita kat Hospital kan." Pujuk Mia sambil memeluk pinggang Khairul. Shahirah merasa panas dgn perbuatan Mia.
'Ishhh budak ni. Aku baru je nk mengorat lelaki handsome ni. Kau tunggu,Mia!' Desis hati Shahirah dgn geram. Dia pun berdehem sekejap. Lalu berjalan ke arah Mia.
"Adik memang nk jadi anak tunggal ke?? Jgn lh benci kakak. Kakak memang tkde salah. Mungkin tu dh jodoh Mummy dgn papa kan." Pujuk Shahirah dgn sopan. Tetapi di dalam hatinya,dia mengutuk Mia.
"Euw. Aku tkde kakak mcm kau. Kau tu just bekas kakak tiri je. Fhm tk?!"
"Mia...Kakak janji tkkn kacau Mia dgn Hakimi lagi."
'Euw. Tk nk aku dgn Hakimi. Dia tu dh tk suci lagi. Hmmm. Aku tau kenapa Shahirah sengaja berpura pura. Sbb ada abang aku ni. Abang ni pun satu,yg abang terlalu handsome ni kenapa?? Sampai kan adik pun terpikat. Haishhhh.' Desis hati Mia.Skip~~~~~~~~
Selepas kenduri arwah Tuan Shariff,Mia pun masuk ke dalam bilik.
"Penatnya." Rungut Mia. Tidak lama kemudian,Khairul pun masuk ke dalam bilik Mia.
"Aikk. Abang buat apa kat sini??" Tanya Mia dgn pelik. Khairul hanya mencebik.
"Lupa lh tu. Ni kan bekas bilik abang. Bilik adik kan,Shahirah guna." Jawab Khairul sambil mencari baju di bagasi nya.
"Hehehe,sorry lupa." Sengih Mia. Tiba tiba,bayangan Tuan Shariff bermain di fikirannya. Dia pun mengalir kan air mata. Khairul yg sdg mencari baju,terdgr suara esakkan dari Mia. Terus dia pergi ke katil,dan duduk di sebelah Mia. Lalu menarik Mia ke dalam dakapannya.Bersambung~~~~
1237 words
YOU ARE READING
Penat Mengejar Cintamu
RomanceJom baca fanfic ni. Selamat membaca. Sorry kalau tk best~~~