"Hai,awak. Good morning. Nah sarapan." Kata Shahirah. Khairul hanya memandang pinggan itu dgn pandangan kosong. Shahirah cuba mendekati Khairul dgn perlahan lahan.
"Awak ni kenapa?? Monyok je. Awak tk suka eh saya masak kan untuk awak. Yelah,saya tau lah saya ni tk pandai masak sgt. Awak nk tau tak...." kata kata Shahirah dipotong oleh Khairul.
"Diam lh. Rimas tau tak dgr suara kau!! Disebabkan kau lah,Mia jadi mcm tu tau tak. Untuk pengetahuan kau,Mia dgn Hakimi memang dh lama kenal. Cuma,Hakimi tk suka berkwn dgn budak tomboy. Mia pun berubah untuk jadi perempuan yg biasa. Semakin dia berubah,semakin bertambah benci nya kepada Mia sbb kau!!! Kau muncul dalam hidup kitaorg,kenapa?!! Kau jgn ingt,kalau kau sedia kan segala galanya mcm ni..." Khairul membuang roti itu ke bawah,dan piring itu pecah.
"Kau akan dpt kasih syg aku! Salah. Aku makin benci kan kau. Dalam hidup aku,aku cuma syg kan 2 org perempuan. 1. Mama aku,dan kedua,Puteri Mia. Fahan?!!" Tengking Khairul. Shahirah menangis sepuas puasnya. Khairul memandangnya sinis. Dia sdh tau perkara yg sebenarnya. Kerana Mia meluahkan segala galanya pada Khairul. Khairul terus mengambil kunci kereta,dan keluar dari rumah itu sambil menghempas pintu. Terkejut Shahirah apabila Khairul memarahinya.
'Kau tunggu,Mia!!! Kau akan dapat balasannya!!! Kau ingt,Khairul tu milik kau sorang??!! Hahaha. Ini Shahirah lah. Everything she's can do it.' Desis hati Shahirah. Dia pergi ke bilik Mia,dan mengetuk dgn kuat."Isshhhh. Siapa lagi ni yg kacau aku tengah tidur?!! Sekejap lh,setan!!" Marah Mia. Mia pun dgn malas nya membuka pintu biliknya. Dgn mamai,dia ditolak oleh Shahirah. Terus terbuka luas mata Mia.
"Lah,kau rupanya. Nak apa dtg sini??" Tanya Mia. Shahirah menampar muka Mia dgn sekuat hatinya. Terkejut Mia dengan tamparan Shahirah. Mia yg masih memegang pipinya,terus menampar Shahirah semula. Dan mula lah aksi tampar menampar. Belum sempat Shahirah membalas,dia terasa tgn nya dihalang oleh seseorg. Dia menoleh ke arah org dan org itu ialah...
"Khairul?!" Kata Shahirah. Mia yg tadi pejam mata,segera membuka mata dan memeluk Khairul.
"Kau kenapa nk tampar Mia?!! Mama,papa dan aku tk pernah tampar dia!! Kalau nk marah dia,hadap aku dulu!! Faham?!" Tengking Khairul. Dia melepaskan genggamannya dgn kasar. Shahirah mengaduh sakit. Khairul dan Mia masuk ke dalam bilik. Shahirah menghentak hentak kakinya.
'Ishhh. Aku belum sempat lagi nk bagi amaran dekat budak tu! Aku paling benci perempuan murahan mcm dia!' Marah Shahirah di dalam hatinya.Skip~~~~~~~~~~~~
Hakimi POV~~~~~~
Shahirah~ kenapa kau pergi dari hidup aku?? Ni semua salah Mia!! Aku akan buat hidup kau sengsara,Mia!! Just wait and see what I want to do with you,Mia. Kau hancur kan hidup aku,dan aku akan balas balik. Aku akan hancur kan hidup kau! Hahahahahhaha.
Skip~~~~~~~~~~~
Aku berjalan ke Mall. Nak tenang kan diri kejap. Sewaktu aku tengah tengok kasut Nike,ada seseorg yg aku kenali. Dia ialah....
"Mia? Ini lh masa yg sesuai." Kataku lalu keluar dari kedai itu,dan menarik tangan Mia ke hadapan kedai Sushi. Mia mengaduh sakit. Aku tarik tgn dia lebih kuat lagi. Dan berkata.
"Kahwin dgn aku,Mia~. Please. Aku merayu sgt." Rayu ku. Mia membuat muka pelik.
'Mamat ni betul ke tak?? Dia merayu dgn aku?? For what?? Dia nk kahwin dgn aku?? Ahhhh...aku nk ckp yes...' Jerit Mia di dalam hatinya.
"Tapi,kenapa?? Awak kan selama ni benci kan saya??" Tanya Mia. Aku pun melepaskan tgn Mia dgn perlahan,lalu memeluk Mia. Mia terkaku,dan membalas pelukanku.
"Sbb....a..aku syg kau. Aku tau aku tk layak untuk kau. Tapi,aku betul betul syg kau. Aku tk nk lepaskan kau. Aku tk nk kau tinggal kan aku mcm mana Shahirah tinggal kan aku. Aku merayu dgn kau,Mia. Sudikah dikau menerima daku seadanya??" Kataku sambil melutut dihadapan Mia. Mia yg terkejut dgn kelakuanku,segera menyuruh ku bangun.
"Ehhh. Awak~? Bangun lh. Org tengok lh. Nnt apa pula org ckp. Awak,saya malu lh org tengok kita." Katanya. Aku masih lagi melutut.
"Kalau kau sudi nk kahwin dgn aku,aku akan bangun. Kalau kau tk sudi nk kahwin dgn aku,aku akan melutut sampai bila bila." Ugutku. Mia mula panik.
"Okay. Kita bincang dekat kedai Sushi ni. Manatau saya boleh pertimbangkan rayuan awak tu??" Katanya. Aku pun bangun,dan menarik Mia ke dalam kedai Sushi. Kami duduk di bahagian belakang. Berdekatan dgn kaunter.
"Okay. Saya bukannya tk nk terima,but,kita still sekolah." Aku merenungnya dengan tajam. Mia menundukkan kepalanya.
"Kau ckp kau suka aku,kan?! Now,bila aku dh suka kau,dah ajak kau kahwin,kau tk nk pula!" Tengking ku. Semua di dalam kedai itu,hanya melihat kami berdua. Apa aku peduli.
"Tk. Bkn mcm tu. Saya memang suka kan awak,syg kan awak. Tapi,kita masih lagi sekolah. Awak pun kena fokus pelajaran kan. Tahun ni kan SPM. Lepas saya dan awak habis belajar,kita boleh teruskan permintaan awak tu." Cadang Mia. Aku hanya berfikir. Betul juga tu. Biarlh lama,asalkan dpt kahwin.
"Okay fine. Janji dgn aku yg kau tkkn sesekali jatuh hati dgn org lain. Janji?"
"Saya janji. Dh. Saya nk balik ni. Saya minta diri dulu,Hakimi." Pamitnya. Aku sempat menghalang nya.
"Awak nk apa lagi??" Tanya nya dgn malas. Aku membuat muka yg merajuk.
"Ishhh. Boleh tk tukar panggilan tu? Syg ke,bie ke,dear ke,darling ke,baby ke..Ni tak." Rajuk ku. Mia sedaya upaya memujuk.
"Erkk. Okay. Bie,jgn lh merajuk. Sayang tk pandai nk pujuk org ni. Tapi,kalau buat org merajuk,syg pandailah. Bie??" Pujuknya. Aku masih lagi mendiamkan diri.
"Okay. Mcm ni. Bie nk tk hantar syg balik?? Kalau tk nk,syg nk suruh org lain hantar kan." Ugutnya.
"Ehh. Jgn. Kay. Bie hantar. Jom balik!" Kataku dgn riang. Mia hanya ketawa kecil.
'Kuat merajuk rupanya. Hmmm. Susahlh. Hahaha.' Mia ketawa seorg diri di dalam hatinya.End Hakimi POV~~~~~~~~~~
Skip~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
5 tahun kemudian~~~~~~~~~~
Seorg lelaki dan seorg perempuan yg sdg berkejaran di sebuah pokok.
"Bluekkk. Tk dpt kejar syg kan?? Padan muka." Ejek wanita itu yg berumur 20 tahun.
"Ehhh. Syg jgn. Bie ni atlet tau. Jgn lupa,bie ada banyak pingat emas dekat rumah." Kata lelaki itu dgn bangganya.
"Amboi. Bangga diri nampak. Kalau atlet,kejar lh syg." Kata wanita itu,lalu berlari ke pokok yg lain. Lelaki itu mengejarnya. Tiba tiba,lelaki itu pengsan.
"Bie~? Bie jgn main main! Jgn lh mcm ni. Bie~? Bie,bangun lh!! Jgn buat syg mcm ni. Bie tk syg dekat syg ke?? Bie~?!" Panggil wanita itu dgn ketakutan.BAHHHHHH~~~~
Kejut lelaki itu. Wanita itu terkejut sebentar,lalu memukul dada lelaki itu. "Bie jahat!! Kenapa bie buat syg mcm ni?! Bie tau tak,syg hampir je tadi nk pengsan!" Marah wanita itu.
"Alah. Sorry lh. Bie penat lh nk kejar syg. Syg pun tau kam,yg bie ni belum sarapan. Lain lh syg tu,dh sarapan. Lepastu,makan tk ingt org." Rajuk lelaki itu. Wanita itu berasa bersalah.
"Alah. Bie. Sorry lh. Syg bknnya makan sorg je. Syg kan dh berbadan dua. Tkkn lh Bie lupa??" Pujuk wanita itu.
"Semestinya tidak,wahai Tengku Puteri Mia. Tengku Ahmad Hakimi tkkn lupa tentang baby dalam perut Tengku Puteri Mia." Kata Hakimi dgn gembira. Dia bermain dgn perut Mia yg berusia 3 bulan 4 minggu.
"Baby~? Kenapa makan banyak sgt ni?? Kesian daddy tk dpt makan. Baby tk kesian kam daddy ke?? Mummy pun dh chubby. But,sokay. Daddy suka yg chubby chubby. Mcm nk terkam sekarang je." Usik Hakimi membuat kan pipi Mia berona merah. Yes. Mereka sdh pun berkahwin pada tahun lepas. Itu pun atas paksaan Hakimi.
"Ishh. Apa bie ni?? Tk baik lh ckp mcm tu dgn baby." Marah Mia dgn manja. Hakimi hanya ketawa kecil.
"Yeke?? Tu pipi syg dh merah. Malu ke bie ckp mcm tu??" Usik Hakimi. Mia memegang pipinya. Benar. Pipinya amat merah.
"Ishh bie ni. Dh lh. Syg nk balik."
"Alah. Merajuk ke?? Alololo." Pujuk Hakimi. Mia memcebik. Dia memegang perutnya.
"Mia laparlh. Bknnya merajuk. Bie ni,cubalh think positive sikit. For your information,I am not like you. Childish!!!" Jerit Mia lalu berlari. Hakimi yg geram dgn perkataan Mia paling hujung,segera mengejar Mia.
"Mia jgn lari!! Kalau bie dpt syg,bie tkkn lepaskan syg!! Malam ni memang syg jadi bantal peluk bie!!!" Jerit Hakimi sambil berlari. Mia ketawa dgn riang.Skip~~~~~~~~~~~
Hakimi sdg mundar mandir kerana ingin memikir cara memujuk isterinya.
"Hmmm. Sayang~~? Buka lh pintu ni. Okay. Bie pergi beli album EXO tu. Tapi buka lah pintu ni dulu. Bie nk mandi. Kalau lambat,nnt habis pula album tu." Pujuk Hakimi. Dia pelik dgn perangai Mia. Orang lain yg mengidam,dorang akan mengidam makanan,minuman or benda yg boleh kenyang kan perut. Ni tak. Mengidam nk dengar lagu Kpop dan pic kpop. Apa ni??
Mia perlahan lahan membuka pintu. Hakimi mencebik.
"Dah pergi bersiap. Kita beli album kpop syg tu. Cepat." Pujuk Hakimi lagi. Mia tersenyum riang. Belum sempat dia mengambil tuala,Hakimi sdh mulai bersuara sekali lagi.
"Tapi. Hah. Ada tapi tau. Syg kena mandi dgn bie. Dgr tak?" Arah Hakimi. Mia menunduk malu. Hakimi menaikkan keningnya.
"Aikkk. Mcm tk nk mandi dgn suami sendiri je ni. Okay fine. No shower together,no album kpop." Rajuk Hakimi. Dia mengambil tuala. Hakimi sengaja melangkah dgn perlahan lahan. Tiba tiba...
"Okay fine. Jom mandi together-gether!" Jerit Mia. Hakimi menggeleng sedikit.Bini siapa ni woi?!!
Bersambung~~~~~~~~~
1556 words
YOU ARE READING
Penat Mengejar Cintamu
RomanceJom baca fanfic ni. Selamat membaca. Sorry kalau tk best~~~