PMC 7

6 1 0
                                    

6 bulan yang lalu~~~~~~~~~~~

Hakimi berjalan di Mall shopping. Dia terlanggar seorang wanita yg berumur 20 an gitu.
"Auch!" Kata wanita muda itu yg sdg menahan kesakitan. Hakimi segera menoleh ke arah wanita itu. Alangkah terkejutnya dia melihat wanita muda itu.
"Sha...Shahirah?!" Tegur Hakimi dgn perlahan. Shahirah menoleh Hakimi.
"Erkkk. Maaf. You salah org ni. Nama I Nadirah bukan Shahirah." Kata Shahirah.
"Jangan nk tipu saya lah,Shahirah. Awak boleh bangun tak?? Nk saya tolong awak??" Kata Hakimi dgn serba salah walaupu bkn salahnya.
"Tkpe. I boleh bangun." Kata Shahirah yg sdg berusaha bangun tetapi jatuh semula. Hakimi menggeleng.
"Perangai you dari dulu sampai sekarang tk pernah berubah. Degil je kerja. Jom I tolong hantar kan you pergi klinik. Takut sakit dia tu melarat." Bebel Hakimi. Shahirah mengeluh dan membiarkan Hakimi mendukung nya.


Skip~~~~~~~~~~~

Klinik Doktor Aisyah~~~~~

"You tunggu sini. I nak pergi ambilkan nombor and bagi I your ic." Shahirah mengeluarkan kad pengenalannya dan memberikan kepada Hakimi. Setelah selesai mengambil nombor,Hakimi mengambil tempat duduk di sebelah Shahirah. Jantung Shahirah tidak berhenti berdegup.
'Handsomenya Hakimi sekarang. Mesti makin kaya. I kena jual mahal ni. Lelaki kan suka perempuan yg jual mahal mcm I. Hahaha. Padan muka you Mia. You dh ambil Khairul dan Hakimi. Now,I take again Tengku Ahmad Hakimi. Just wait Mia.' Desis hati Shahirah. Shahirah pura pura membuat muka sayu. Hakimi pelik melihat muka Shahirah. Dia memegang dagu Shahirah.
"Kenapa ni?? Sayu je muka. I janji akan bayar semua ubat² ni. Don't worry. Even you yg salah sbb main telefon tanpa tengok sekeliling tadi,but I tetap akan tanggungjawab. Baru lah jadi gentle. Hahaha." Kata² Hakimi membuat kan Shahirah ketawa kecil.
"Ada ada je you ni. I just terfikir,you ni teman I,isteri you tk marah ke?? Yalah. I kan musuh ketat no 1 dia. Of course dia marah." Kata Shahirah.
"Erkk. Don't worry  lah. I bukan nya suka dia pun. I just nk balas dendam. Lepas je dia lahir kan baby tu,I akan balas dendam dgn dia and I akan buat dia sengsara." Jujur Hakimi. Shahirah tersenyum sedikit tetapi Hakimi langsung tidak perasan akan senyum kejahatan Shahirah. Shahirah berdehem sekejap,lalu berkata.
"Ishh. You ni. Tk baik lah buat dia mcm tu. You must think about her and your babies. Jgn asyik nk balas dendam je. You balas dendam buat apa??" Bebel Shahirah.
"I balas dendam pun untuk you. Mcm mana dia buat you sengsara,mcm tu juga I buat dia sengsara. Sbb dia,you terpaksa putus kan hubungan kita. Dan sbb dia,you tinggalkan I. I sengaja jer nk kahwin dgn dia. Percaya kan I. Please come back with me~." Pujuk Hakimi. Shahirah pura pura membuat muka bersalah.
"I bkn nye tk nk get back dgn you,just give me time. Sbb you tau kan yg Mia tu licik orgnya. Dia tu banyak pengintip. I takut lah kalau² dia ugut I lagi." Tipu Shahirah. Belum sempat Hakimi berkata,tiba tiba nombor mereka disebut.

"107,sila masuk ke dalam bilik dr.Aisyah."

Hakimi dan Shahirah masuk ke dalam bilik dr. Aisyah.

"Emmm. Boleh saya tau apa masalah,Puan?" Tanya Doktor Aisyah. Shahirah sengaja membuat muka menyampah. Hakimi yg perasan akan wajah Shahirah,segera menjawab.
"Isteri saya ni sakit kaki. Maybe terseliuh sedikit." Jawab Hakimi. Gembira Shahirah apabila Hakimi menganggapnya isteri. Doktor Aisyah mengangguk menandakan yg dia fhm akan kesakitan Shahirah. Dia pun memegang kaki Shahirah sebelah kanan.
"Yang ni ke sakit?" Tanya doktor Aisyah sambil memicit micit. Shahirah mengadu kesakitan.
"Sorry. Ni seliuh. Nasib awak sempat bawak isteri awak ke sini dgn cepat. Kalau tal,melarat nnt sakitnya. Saya bagi ubat tahan sakit,ubat urut dan vitamin d. Takut saraf saraf dia rosak,so saya bagi lah dia vitamin d." Terang Doktor Aisyah. Shahirah dan Hakimi mengangguk kan kepalanya.
"Thank you,doctor. Saya dan isteri saya minta diri dulu,doktor." Pamit Hakimi. Dia membantu Shahirah keluar.



Skip~~~~~~~~~~~~~


"Jgn lupa makan ubat. Nnt sakitnya tu melarat." Nasihat Hakimi. Shahirah ketawa kecil.
"You ingat I ni budak budak kecil ke?? Dh lh. Cepat hantar I balik. Nnt mama I tkde siapa yg nk kena jaga." Kata Shahirah.
"Hahaha. I nasihat kan je. Okay. Jgn lh marah. Nnt tk cantik." Puji Hakimi membuat kan pipi Shahirah merah. Hakimi ketawa terbahak bahak melihat pipi Shahirah.




Bersambung~~~~~~~~~~~~~

708 words

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 27, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Penat Mengejar CintamuWhere stories live. Discover now