"Mia jgn sedih,please. Mia kan ada abang. Mia tk keseorangan lagi. Abang nk minta maaf sbb tinggal kan Mia dgn papa dulu." Pujuk Khairul.
"Tkpe,abang. Mia tk salah kan abang pun. Mungkin abang tk boleh terima yg mama pergi. Abang kena janji dgn Mia,yg abang tkkn tinggal kan Mia walau apapun yg terjadi. Boleh?" Kata Mia sambil mengesat air matanya menggunakan baju Khairul. Khairul hanya tersengih.
"Amboi. Ambil kesempatan nampak...yalah. Abang tkkn tinggal kan adik kesayangan abang ni. Abang syg Mia sampai bila bila." Kata Khairul. Mia tersenyum sedikit. Lalu,dia memeluk Khairul. Kepalanya di letakkan di dada Khairul. Muncul satu idea jahat Khairul. Dia membenamkan kepalanya di leher Mia,lalu menghidu semua leher Mia. Mia memang sdh terbiasa akan perkara itu. Dia amat merindui Khairul. Mia merasa kegelian di lehernya.
"Abang~ jgn lh. Geli~" kata Mia dgn lembut. Tanpa mereka sedar,ada seseorg yg mendengr perbualan mereka."Ishhh. Mia ni. Semua yg aku nk,dia mesti nk ambil. Kau tunggu Mia,aku akan rampas Khairul dari kau." Kata seorg perempuan yg berdiri di hadapan pintu bilik Mia.
"Mia busyuk lah!!" Jerit Khairul sambil menutup hidung nya dan meleraikan pelukannya. Mia menghidu disetiap badannya.
"Tk bau pun. Abang menipu je. Abang tu yg busuk. Dh pergi mandi." Halau Mia. Khairul ketawa kecil.Skip~~~~~~~~
Pada pagi itu,Mia tertidur di dalam pelukan Khairul. Sebab semalam,Mia meracau racau sambil memanggil arwah Tuan Shariff. Mia mengeliat sedikit. Lalu,mengambil tuala dan masuk ke dalam bilik mandi.
Skip~~~~~
Mia turun ke bawah untuk menyediakan sarapannya dan juga Khairul. Tetapi,dia mendgr ada org sdg memasak di dapur.
'Siapa pula yg rajin pepagi ni?? Tetiba je masak.' Desis hati Mia. Laju sahaja kakinya melangkah ke dapur.
"Lah kau rupanya. Rajin pula kau masak pagi. Selalunya,kau lh org yg paling malas kat dunia ni. Nk suruh pegang kuali pun,tknk. Cuci piring?? Lagi lh tk sentuh. Tau makan je." Perli Mia. Khairul yg berada di belakang Mia,ketawa terbahak bahak.
"Sejak bila syg abang ni,pandai memerli org??" Tanya Khairul. Dia memang suka memanggil Mia dgn panggilan sayang kalau di hadapan org ramai.
"Well. Ni Puteri Mia lh. Ratu sindir,perli and anything lh. Oh ye. Abang nk makan apa??" Belum sempat Khairul menjawab,Shahirah terus meletakkan nasi goreng pataya di piring dan memberikan kepada Khairul.
"Nah. Ni khas untuk awak. Saya yg masak tau." Kata Shahirah sambil menolak Mia ke tepi sedikit agar dia dpt duduk bersebelahan dgn Khairul. Khairul mengangkat kening,lalu memandang ke arah Mia. Mia mengangkat bahunya.
"Erk. Thnx. Erm,syg." Panggil Khairul.
"Yes?" Jawan Mia dan Shahirah dgn serentak. Shahirah memandang ke arah Mia dgn tajam. Mia menjelingnya.
"I am sorry. But,I not called you. I call Mia. Syg Mia,come here." Panggil Khairul dgn lembut. Muka Shahirah merona kemerahan. Dia malu dgn Mia dan Khairul. Khairul menarik Mia agar duduk di ribanya. Lalu menyuapkan nasi goreng itu ke mulut Mia. Shahirah berasa panas,lalu berkata.
"Saya buat penat penat mcm ni,untuk awak je tau. Tapi,awak bagi betina ni makan pula. Awak tk hargai ke apa yg saya masak?!" Marah Shahirah. Khairul melihat ke arah Shahirah.
"Lah tk ikhlas rupanya. Aku hargai lh. Cuma,kesian syg aku ni. Dia pun lapar juga. Kau bagi aku kan. Now,aku share dgn Mia. Kalau kau tk bagi dia makan nasi goreng kau ni,kau ambil lh. Biar aku dgn Mia pergi restoran je." Kata Khairul. Mia melentokkan kepalanya di bahu Khairul. Shahirah menghentak kaki,dan naik ke atas. Lalu menghempas pintu bilik.Khairul dan Mia menepuk tgn dgn ceria.
"Akhirnya,abang. Kita berjaya. Dh lh. Jom jalan². Boring duduk rumah ni." Ajak Mia. Khairul mengangguk,lalu membiarkan nasi goreng pataya yg dimasak oleh Shahirah di atas meja.Skip~~~~~~~~~~~~~~~~
Khairul amat penat setelah satu jam berada di Mall. Mia pula tidak menghiraukan Khairul,malah pergi ke sebuah kedai kasut. Khairul mencari tempat duduk.
"Mia?? Abang duduk sana kejap. Mia pergi lh masuk dalam. Nnt belikan abang air dgn ais krim." Pesan Khairul.
"Okay,abangku. Dah pergi lh duduk. Baru sejam,dh penat. Apa lh. Nama je lelaki,tapi otot tk kuat." Bebel Mia dgn perlahan tapi dpt didengari oleh Khairul.
"Abang dgr lh!!" Jerit Khairul.
"Hahaha. Sorry!"Mia yg sdg memilih kasut,ternampak sepasang kekasih yg amat dikenalinya, sdg bergaduh.
"Apa ni,Sha?! You sendiri yg ckp,yg Mia tu jahat lh,cuba nk hancur kan hidup you lah. Apa apa lah. Now,you suruh I couple dgn Mia?! What's wrong with you,huh?!" Jerit lelaki itu. Shahirah hanya mencebik.
"Suka hati I lah. Dia ugut I. You tahu tak,mummy I ni yg jadi pertaruhan untuk dpt kan you. So,I lebih sayang kan mummy I daripada you. Setakat you,banyak lagi lelaki lain yg I boleh dpt lh. So,kita putus!! Ingt Hakimi,jgn pernah cari I lagi. Faham!!"
Hakimi mengusut kan rambutnya apabila Shahirah berjalan ke pintu utama. Mia pula,meletak semula kasut itu,dan berlari ke arah Hakimi."Hakimi?? Are you okay??" Tanya Mia dgn prihatin. Hakimi menjeling Mia,dan tersenyum sinis.
"Puas lah hati kau sekarang kan?!! Kau dh putus kan hubungan aku dgn Shahirah!! Kau tau tak,dia lh wanita yg aku cintai sekarang ni. Tkde wanita lain selain dia. Kau ni,cuma peminat aku yg paling hodoh!!! Sedar lh diri tu sikit...aku paling benci perempuan sial mcm kau!!! Baik kau mati je lah. Tau menyusahkan hidup org je!!" Tengking Hakimi. Dia pun berlalu pergi meninggal kan Mia seorg diri. Ramai yg melihat pergaduhan mereka tadi. Tapi,Mia hanya tidak mengendahkan mereka,dan air matanya mula membasahi pipinya.'Kenapa Hakimi selalu salah kan Mia?!! Mia tk tau apa apa pun. Mia bukannya jahat sgt. Mia tk pernah ada niat nk menyusahkan hidup Hakimi atau sesiapa pun. Kalau Hakimi memang nk Mia pergi dari hidup Hakimi,Mia akan tunaikan. Mia harap Hakimi akan baik² je kalau Mia dh tkde nnt.' Desis hati Mia.
Skip~~~~~~~~~~~~~~
Khairul pelik dgn perangai Mia. Matanya sembam,bibirnya merah,mukanya amat merah dan asyik mendiam kan diri.
"Mia kenapa ni??" Tanya Khairul sambil duduk di sebelah Mia.
"Mia tkde apa apa lh,abang. Ni. Mia nk tanya. Bila kita balik England??"
"Kita tkkn balik England lagi. Tapi,kita akan balik U.K. Sbb atuk dgn nenek suruh kita balik sana."
"Ohhh,I see. So,bila kita balik sana??"
"Ikut Mia je lah. Mia bagitau je bila. Nnt abang boking kan tiket." Kata Khairul. Mia memikir kan hari yg sesuai untuk dia pergi ke U.K."Hah. Minggu depan kita balik U.K." Cadang Mia. Khairul mengangguk. Dia tahu yg Mia ingin jauh dari seseorg. Firasatnya juga berkata begitu.
Bersambung~~~~~~~~
1100 words
YOU ARE READING
Penat Mengejar Cintamu
RomanceJom baca fanfic ni. Selamat membaca. Sorry kalau tk best~~~