PMC 6

6 0 0
                                    

Setahun sudah berlalu~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mia POV~~~~~~~

Hari ni dh genap setahun aku,Hakimi dan anak aku,Tengku Kimia. Hahaha. Gurau je. Tengku Nur Hamia binti Tengku Ahmad Hakimi. Muka dia ada juga lah seiras aku sikit,Hakimi sikit and Park Jimin BTS sikit. Maklum lah. Time mengandung,mengidam sgt dgn kpop ni. Lagi lagi,bila dpt tau Park Jimin from bts ni Handsome,bertambah lh ngidamnya. Hahaha. Umur Hamia pun dh genap setahun. Hari ni hari ulang tahun dia yg pertama. Aku memang tk sabar nk tunggu Hakimi balik!! Tapi,sekarang ni dia selalu jarang balik rumah. I mean,lambat balik. Kalau balik pun,jam 12 pagi. Aku yg nk tengok muka dia,time solat subuh je. Hari minggu pun,dia ckp dia jumpa client. Entah lah. Aku just, "Hmm kesian dia banyak kerja kan." Atau pun. "Takpe. Kena kerja kuat. Lagi² kita dh ada seorang anak perempuan. Perempuan ni,banyak barang yg kena beli." Itu je lh kata² semangat yg selalu aku bagi dekat dia. Mcm dh 6 bulan dia punya perangai yg selalu balik lambat,busy and anything lh. Okay now. Aku tk nk cerita pasal ni lagi. Aku nk pergi buat kek untuk Hamia. Atau nama panggilan yg manja,Jimin. Nama kumpulan BTS. Park Jimin. Dia Tengku Jimin. Hahaha. Alah alah kpop sikit. Kekadang,Hakimi pun cemburu tengok aku asyik 24 jam kpop sampai kan tkde masa nk bermain,bergurau dgn dia. Hahaha. Well,kpopers lh katakan. Hahaha.

End Mia POV~~~~~~~~~~~~

Hakimi POV~~~~~~~~~~~~

Aku sebenarnya tk de lh busy sgt. But,aku selalu stalk org. Nk tau aku stalk siapa?? Kalau nk tau,please komen kat situ. Chapter seterusnya,aku akan bagitau. Aku tau yg aku kurang atau jarang berada dekat rumah. First,aku malas nk tengok muka Mia. Well,korang semua tau kan aku kahwin dgn dia pun,sbb aku nk balas dendam dekat dia. Dan second,aku benci kan Mia. Disebabkan Mia,Shahirah benci kan aku. Tinggal kan aku. Semua tu sebab MIA!!! PUTERI MIA!!!  Sebenarnya,aku tk nk pun mengaku Nur Hamia tu anak aku. Aku tknk ada seekor anak dari benih dia. Nur Hamia tu bukan anak aku. Dh lh. Aku sengaja balik lambat hari ni,sbb aku tau hari ni ulang tahun budak malang tu...

End Hakimi POV~~~~~~~~~~~~

Skip~~~~~~~~~~~~~~

Mia yg sdg mundar mandir kerana Hakimi belum lagi pulang ke rumah.
"Mana Hakimi ni?? Janji nk balik awal. Ni dh jam 8 malam. Hishh. Kesian Jimin,terpaksa tunggu baba,kan." Kata Mia. Hamia hanya tersenyum manis seakan paham apa yg dikatakan oleh Mia. Hamia berjalan perlahan lahan ke arah Mia. Mia memeluk Hamia dgn erat.
"Takpe. Kita sambut je lh ulang tahun Jimin ye,syg. Kesian Jimin. Ulang tahun pertama,baba tk dpt sambut." Pujuk Mia. Hamia tersenyum sekali lagi.
"Baba." Kata Hamia. Mia menoleh ke arah luar tingkap. Sebuah kereta nisan sdg memarking di hadapan rumahnya. Mia tersenyum keriangan. Hakimi masuk ke rumah sambil melonggarkan sedikit tie nya ke bawah.
"Balik pun bie. Penat Jimin dgn syg tunggu bie." Bebel Mia. Hakimi memberutkan mukanya.
"Ada aku suruh korang berdua tunggu aku ke?! Tkde kan!! Kalau korang berdua nk makan,makan je lh!! Tk payah tunggu aku!! Aku penat ni! And kau,Mia. Jgn lupa iron kan baju aku. Warna hijau. Faham tak?!" Bentak Hakimi. Terkejut Mia dan Hamia. Hamia menangis teresak esak. Hakimi pula masuk ke dalam bilik,dan menghempas pintu bilik tersebut.

"Baba.." kata Hamia sambil menangis. Mia seakan akan fhm perasaan anaknya.
"Tkpe syg. Baba penat tu. Mama kan ada. Jom kita makan bubur dulu,lepas tu,baru kita makan sikit kek. Okay." Pujuk Mia. Hamia berhenti menangis dan melihat konsert EXO Wolf di televisyen. Mia mengeluh.
'Kenapalh bie berubah menjadi dingin mcm ni?? Sayang ada buat salahkah sampai bie tk nk ckp sepatah pun dgn syg dan Hamia?? Dh 6 bulan bie jadi mcm ni.' Desis hati Mia. Mia mengambil bubur ayam dan meletakkan di piring. Kemudian,dia pergi ke ruang tamu,lalu menyuap Hamia makan.

Skip~~~~~~~~~~~~

Mia masuk ke dalam bilik setelah dia menidurkan Hamia. Dia mengambil baju berwarna hijau,dan iron. Selepas beberapa minit dia iron baju Hakimi,dia menggantung di dalam almari. Lalu mengambil bantal dan selimut. Sebelum menuju ke sofa,dia sempat merenung muka Hakimi.
'Sayang rindu bie. Sayang rindu nk bermanja dgn bie. Tapi,bie jgn risau. Sbb syg tetap cinta dan syg kan bie selama lamanya. Seandainya kita ditakdirkan tidak bersama lagi,sayang tetap terima keputusan bie. Syg cuma nk jadi isteri yg sempurna untuk bie. Bie dh cukup sempurna untuk syg. Dan disebabkan Hamia lahir,bie sudah pun tunjukkan cinta bie kepada syg. Hamia lh yg membuatkan syg makin cinta kan bie. Saranghae Tengku Ahmad Hakimi.' Desis hati Mia. Dia baring di atas sofa. Dan mula menutup kan mata dgn perlahan.

Skip~~~~~~~~~~~~~~

"Bie,bangun. Solat subuh." Kejut Mia. Hakimi membuka mata dan membaling bantal peluknya ke muka Mia.
"Hoiii!! Tk nampak ke aku tengah tidur ni?! Jangan kacau aku lah!!! Suka hati aku lh nk sembahyang ke,nk mati ke,nk ceraikan kau ke,nak itu ke nak ini ke!!! Ini semua hal aku lah!!!!!! Kau patut bersyukur yg aku masih lagi bagi kau tinggal kat sini!! Kalau ikut kan,aku nk je halau kau dgn budak malang tu!!" Tengking Hakimi. Mia yg terkejut dgn kata² kesat itu,segera mengeluarkan butiran air jernih dari matanya. Mia menampar muka Hakimi.
"Awak sedar tak apa yg awak ckp tadi?!!! Dia tu anak kita!! Dia terbentuk pun dari benih kita!! Awak sepatutnya sedar selama ni!! Selama 6 bulan ni,ada tak awak beri kami nafkah?!! Ada tak awak beri dia kasih syg awak?!! Ada tak awak risau tentang dia?!! Awak tau tak,yg selama ni!! Abang Khairul bagi saya duit belanja!!" Marah Mia. Merah padam muka Mia ketika memarahi Hakimi. Hakimi hanya tersengih dan kemudian ketawa.
"Hahahaha. Jantan tu ke yg bagi kau duit??? Kesian. Kenapa tk kahwin je dgn dia??" Mia terkejut dgn kata² Hakimi sekali lagi. Ya. Dia tidak pernah memberitahu Hakimi bahawa Khairul itu abang kandungnya. Kerana,Khairul tidak mahu membesarkan masalah ini.
"Aku dh penat kejar cinta kau selama ni. Aku dh bagi segala galanya dekat kau. Apa lagi yg kau nk?? Ceraikan aku!!" Jerit Mia. Hakimi mengangguk.
"Aku tak suruh pun kau kejar cinta aku. Btw,badan kau memang best. Wait. Cerai kan kau?? Boleh je. Puteri Mia binti Muhammad Shariff,aku ceraikan kau dgn talak satu!!" Kata Hakimi membuat kan Mia rebah. Sangkaannya Hakimi akan memujuknya. Tetapi,tidak. Malah menjatuhkan talak kepadanya. Mia mengambil beg,baju baju yg diberikan oleh Hakimi dia menyimpan di dalam plastik hitam. Baju baju Hamia yg dibelikan oleh Hakimi,dia menyimpan ke plastik hitam yg lagi satu. Hakimi hanya melihat ia mengemas. Kemudian,Mia mengambil kertas,lalu membakar kertas itu. Dia berlari ke luar rumah bersama api dan dua plastik hitam tadi. Dia membakar plastik hitam yg berisi baju²nya dan juga baju Hamia. Hakimi terkejut dgn tingkahlaku Mia. Mia mendukung Hamia dan membawa 1 beg pakaiannya dan juga pakaian Hamia. Telefon yg diberikan oleh Hakimi,dia hempas di lantai. Terbuntang mata Hakimi. Mia menahan teksi yg sdg lalu di situ. Hakimi tersenyum sinis.

Bersambung~~~~~~~~~

1180 words

Penat Mengejar CintamuWhere stories live. Discover now