C.1:First day

216 51 13
                                    

Rumah Aeri,,

"Aeri!Bangun cepat!!hari ni kan first day pergi universiti!cepat bangun!!takkan first day lambat kot!",jerit eomma Aeri sambil mengetuk pintu bilik Aeri dgn kuat.


"Aish..eomma ni kacau betullah..",keluh Aeri perlahan membetulkan posisi tidurnya.


"LEE AERI!!!",jerit eomma Aeri.

"yeee!!!Aeri nak mandilah ni!",bls Aeri.



+

+

+




"Mana budak ni tak turun ii..",hairan Pn.Lee lalu mengambil keputusan untuk menjenguk anak tunggalnya itu.



Pn.Lee membuka pintu bilik Aeri.Aeri masih tidur lena diatas katil.


"aish..budak sorang ni..",keluh eomma Aeri lalu pergi ke arah tandas,dia mengambil baldi dan mengisi baldi tersebut dgn air yg sejuk.



.          .           .




"Aeri sayang~bngunlh..",arah Pn.Lee yg sudah malabuhkan punggung dipenjuru katil sebelh Aeri.


"hmm...ye,nnti Aeri bngunlh..",bls Aeri.




Splash!!!



"Aaaaa!!!!banjir!!",jerit Aeri.Pn.Lee menyilang lengannya.Aeri memandang eommanya.



"aa..eomma!!!",marah Aeri.



"Nak tunggu nanti tu sampai thun dpn agknya..cepat siap!!",arah eomma Aeri lalu meninggalkan Aeri.Aeri hnya menjeling eommanya.



"aah,sejuk!",Aeri memeluk bdnnya yg basah akibat disimbah air oleh eommanya.




+

+

+



Aeri pergi ke arah meja makan dgn wajah masam."Lah..nak gula tak,biar manis sikit muka tu..",perli pn.lee.




"tak nak..",jwb Aeri.Pn.Lee menyenduk nasi goreng untuk Aeri."makan cepat..",arah pn.lee.Aeri pun makan nasi goreng yg dimasak eommanya dgn penuh kasih sayang.




Tok!Tok!Tok!(bunyi ketukan pintu)




"Aeri!",panggil seseorang dari luar.Aeri menghampiri pintu dan membuka pintu.Taehyung berada dihadapan Aeri.




"Morning,Cherry!",sapa Taehyung.


"awalnya kau siap,jebon..tak sabar sgt ke nak pergi sekolah..",perli Aeri.



"hmm..sekolah?kau zaman bila ni sekolah..rindu sgt ke dgn sekolah,btw,kita dah universitilah..",jwb Taehyung.



"Whatever..sama je..",bls Aeri.




"siapa tu,aeri?",tanya ibu Aeri dari dapur.




"setan!",jwb Aeri lalu tutup pintu.




"kuang ajar...bukan nak jemput aku masuk..boleh makan sekali..adake namja hensem mcm aku ni dipanggil setonn..",bengang Taehyung.



Aeri buka pintu.





"yah!kamchagia!!!",jerit Taehyung.





"shh..suara dhlah garau..dah jom masuk..mak aku ajak makan..",arah Aeri.



[REEDITED] S.W.U+ kthWhere stories live. Discover now