Di universiti,,
-Library-
Mata Taehyung merayau mencari kelibat Aeri di library.Kebetulan,Irene juga berada di library untuk mencari buku rujukan.Dia ternampak Taehyung yang berada disudut dan tidak perasan kelibatnya.Apabila matanya sudah terlihat Taehyung,automatik bibirnya terukir senyuman.
Irene memerhatikan Taehyung dari jauh.Dia mmg sudah lama menyimpan perasaan pada Taehyung,dari zaman sekolah lagi.Cuma tiada keberanian untuk meluahkan.
-Situasi Tae dan Aeri-
"Eo?Bila kau sampai?",tanya Aeri yang baru tiba di library.
Dia melabuhkan punggungnya di tempat duduk sebelah Taehyung.Taehyung menjelingnya.
"Kau!Apsal lambat?!Tau tak aku ni dah tunggu kau kat sini,selama 30 minit!!nak kata bersolek semua tu,takde pula..selekeh je aku tengok..",marah Taehyung dgn nada yang perlahan.
Aeri sentap.Dia menekup mulutnya,tidak menyangka Taehyung akan berikan kata yang terlalu pedas untuk dia telan.Dia menundukkan pandangannya ke bwh.
"Sam..sampai hati kau cakap aku mcm tu...kita dah lama kawan...",luah Aeri.
Taehyung terkejut dgn respons Aeri.Dia tidak maksudkan pun apa yg dia kata.Dia cuma bengang saja Aeri tidak tepati masa.Taehyung memegan lengan Aeri
"Yah...aku gurau jelah..aku tak maksudkan pun apa yg aku kata tadi...",pujuk Taehyung.
Aeri tidak memberi tindak balas.
"Cherry-ya~Mianhae T T ",ucap Taehyung sambil melakukan aegyo.
Aeri memandang Taehyung lalu tersenyum.
"Hmm..dahlah,aku dtg nak belajar math,bkn nk bertengkar..palli!",bls Aeri.
Taehyung tersenyum.Dia membuka buku latihan mathnya lalu mengajar Aeri.
-Situasi Irene-
"Okey..sejujurnya aku mmg tak tau apa yang membuatkan Taehyung tertarik pada yeoja tu..Nak kata ada rupa,hmm..takde pulak..penampilan..selekeh je aku tgok..",monolog Irene.
Irene menundukkan pandangan dari Taehyung dan Aeri.
"Betullah tekaan aku selama ni..",seseorang bersuara.
Irene menoleh kpd suara itu.
"Jungkook?Apa awak buat kat sini?",bls Irene.
Jungkook membetulkan posisi berdirinya dan memasukkan kedua ii tangannya kedlm poket seluarnya.Bibirnya terukir senyuman.
"Hi :) ",sapa Jungkook*bow*
Irene tua beberapa tahun darinya.Dia tidak mahu kelihatan biadap dgn tidak menyapa.
"Nde..hi..",bls Irene *bow*
"Awak..suka Taehyung kan?",tanya Jungkook.
Irene terkejut,tetapi dlm hati.Di luaran dia nampak biasa saja walaupun nervous.
"Apa maksud awak?",bohong Irene.
Dia tidak mahu rahsianya terbongkar.Biarlah sakit memendam dia rasa,dari malu ditolak cinta hatinya.
YOU ARE READING
[REEDITED] S.W.U+ kth
Fiksi Penggemar+ she was a nerd , a silent , a spectacle girl.When she changed her look, every inch of her now look different.I love the old of her.sincerely Wonderful cover by Hyun Graphic Shop ;) thnks for this cover !