ⓒⓗⓐⓟⓣⓔⓡ ⓣⓦⓞ

3.4K 378 204
                                    
























Chapter 2

' Jealous wolf? '














Beberapa hari kemudian,









Pada mulanya song ji hyo menyangka hidupnya akan menjadi terumbang ambing jika terperangkap bersama dengan manusia-manusia yang mengaku mereka werewolf..dia sangka dia akan terseksa tapi gadis itu silap sama sekali..

Dia..berasa akan gembira..kerana satu..dia dapat kawan yang menyeronokkan iaitu park jimin dan jung hoseok..mereka duo yang nakal dan gile-gile.ada sahaja sikap mereka yang menaikkan darah Taehyung.

Keduanya adalah ong seong woo,dia lelaki yang tersangat budiman.melayannya tidak ubah seperti tuan puteri.sentiasa berbuat lawak jenaka.

Dan yang terakhir..taehyung..dalam ramai-ramai, kim taehyung adalah antara yang sukar untuk didekati.diingin 24/7 jam terhadapnya.

Dia juga ada dengar cerita daripada jimin dan hoseok bahawa taehyung amat bencikan manusia..sebabnya?entahlah..dia sendiri tidak pasti.

Petang itu,sebaik sahaja selesai semua kerja ong seong woo membawa keluar song ji hyo ke tebing sungai.menyuruh song ji hyo duduk di sebuah batu besar dan pantas lelaki itu duduk di sebelah wanita itu.

Sebiji buah epal dihulurkan buat sang gadis.

"Epal?untuk saya ke seong woo?"soal ji hyo.tidak percaya dengan pemberian seong woo.

Seong woo ketawa kecil dengan soalan ji hyo.sudah tentu itu untuk song ji hyo.serigala mana mungkin makan buah..kecuali daging..

"Terima kasih seong woo!awak memang baik.."

Seong woo sekadar membalas dengan senyuman kecil sahaja.sejujurnya dia tidak baik..selama dia berbudiman dengan song ji hyo..dia ada sebab..

Sebabnya adalah..

Dia tertarik pada manusia berjantina perempuan itu.

Kali pertama seong woo bertemu manusia spesies song ji hyo dan kali pertama dia merasakan song ji hyo jauh lebih cantik daripada serigala betina yang dia pernah jumpa..

Sangat cantik.

"Kau nak lagi?aku boleh ambil kan."

Dengan mulut yang penuh dengan buah malah seluruh bibirnya penuh dengan air-air epal,gadis itu pantad berpaling pada seong woo.matanya bulat menatap wajah seong woo.

"Nyum..nyum..too nokk.."

"Ok.kau tahu tak ji hyo.."

"Emm??"

"Kau manusia yang paling cantik aku pernah jumpa."

Ikhlas seong woo berkata.dia tersenyum tipis sambil melemparkan senyuman manis kepada song ji hyo..

Merah padam song ji hyo mendengar kata-kata pujian seong woo.kali pertama ada orang lelaki yang memujinya begitu.benarkah dia cantik?atau seong woo sengaja mahu ambil hatinya?

[✔] BOOK 1 : WEREWOLF MATE || THE APLHA [KIM TAEHYUNG] [Short Ff]Where stories live. Discover now