ⓒⓗⓐⓟⓣⓔⓡ ⓝⓘⓝⓔ

1.9K 265 80
                                    









































Taehyung berfikir sepanjang malam,acap kali dia mengeluh panjang dan kemudian merengus geram.dia berfikir tentang matenya..jika song ji hyo terus hidup bersamanya di hutan..werewolf itu tidak menjamin keselamatan dan kehidupan song ji hyo di sini..

Ahh!ini terlalu sukar baginya..

Dia buntu tidak tahu hendak berbuat apa..apa yang dia patut buat..

Dan juga dia tertanya tanya si bedebah mana yang beritahu pada jongin tentang kewujudan song ji hyo..

Tak mungkin jimin atau hoseok..sekejap..mungkinkah..

"Seong woo..takkanlah kau khianati aku.."

Entah kenapa taehyung berasa tidak sedap tatkala dia memikirkan seong woo.rasa syak wasangkanya terhadap werewolf beta itu semakin kuat.

"Tak mungkin.."

Jari jemarinya digenggam kemas,giginya diketap dengan penuh geram.

"Kau..dasar tak kenang budi.."

Esok dia akan pastikan seong woo akan terima balasannya..dahulu dia selamatkan seong woo daripada terbunuh,jaga makan minumnya dan anggapnya tidak ubah seperti keluarga.tapi kini..dia berpaling tadah..

"Dia belum kenal siapa sebenarnya aku..kau tunggulah seong woo."












***********************************

Keesokkan harinya,taehyung gelisah memikirkan cara untuk menyembunyikan song ji hyo..dia tidak tahu hendak membawa lari kemana..jadi dia mula terfikirkan seseorang yang boleh menjaga matenya..

"Jimin!"panggil taehyung.

Jimin hadir dengan wajah yang keliru,pelik dengan sikap ketuanya itu.

"Jimin dengar..aku nak kau tolong jaga mate aku.hari ni..jongin nak serang puak kita.tolong lindungi dia."

Mata jimin terbeliak dengan penjelasan taehyung pantas dia mengangguk kepala.werewolf beta itu berjalan mendekati tubuh song ji hyo yang terbaring lemah di tempat tidur taehyung dan mengangkatnya secara bride style.

Taehyung sempat mengucup dahi milik mate-nya..berat hatinya mahu membawa pergi mate-nya.

"Jimin..tolong jaga keselamatan kau..dengan ji hyo sekali.aku merayu."

Jimin mengangguk kepala tanda faham..dan kemudian werewolf beta itu berjalan pergi secara senyap-senyap melalui selatan..

Pada waktu yang sama,puak jongin datang tepat pada masa selepas jimin membawa lari song ji hyo..wajah werewolf itu kelihatan ceria..kerana menyangka menusia tersebut ada di dalam..

"Ouh V~~~aku datang nak ambil manusia kau "

V menyumpah seranah tatkala dia terdengar suara jongin..dia mengorak langkah ke luar sarangnya dan berhadapan seorang dengan puak jongin...

[✔] BOOK 1 : WEREWOLF MATE || THE APLHA [KIM TAEHYUNG] [Short Ff]Where stories live. Discover now