ⓒⓗⓐⓟⓣⓔⓡ ⓣⓗⓡⓔⓔ

2.2K 303 112
                                    






















" The good side of him "











[1 minggu kemudian]


Song ji hyo menggosok gosok balutan di kepalanya..masih lagi sakit.sesekali gadis itu mengeluh kecil sebelum bangun daripada tempat duduknya.

Dilihat sekelilingnya tiada sesiapa di situ,hoseok dengan jimin pagi-pagi buta lagi sudah hilang.seong woo pula tidak tahu ke mana manakala taehyung?juga hilang sebelum subuh lagi.

Kini yang tinggal hanyalah song ji hyo..tiada arah dan tiada apa hendak lakukan.perlahan lahan gadis manusia itu keluar daripada sarang kumpulan taehyung dan berjalan entah kemana.sesekali dilihatnya alam semula jadi yang mekar di sekelilingnya.

"Wah..cantiknya.."

Ciptaan tuhan semestinya cantik..matanya bersinar tatkala melihat pelbagai spesies tumbuhan yang hidup pesat di situ..

Sehinggalah manusia itu penat berjalan dan mengambil keputusan untuk duduk di bawah pokok tua yang besar berdekatan dengan tempatnya keluar tadi.

Termuncung muncung bibirnya dek kerana suasana yang bosan.

"Tak ada sesiapa ke nak layan hyo.."

Selang beberapa minit kemudian,suatu gerakan di sebalik semak samun mengejutkan song ji hyo sehinggakan gadis itu terundur sedikit ke belakang.

"A-apa benda tu.."

Dia ketakutan..dalam mindanya sudah terbayangkan sepasang mata merah yang dilihatnya tempoh hari..

Bunyi menggeram memenuhi gegendang telinganya di sebalik semak samun tersebut..

Dan..

"Kau..manusia.apa yang kau buat dekat sini?"

Munculnya kim taehyung daripada semak samun tersebut,otot-otot di perutnya dipenuhi dengan luka-luka kecil.wajahnya jelas tegang melihT ke arah song ji hyo.

"Em..saya..saya cuma..nak..nak ambik angin."

Taehyung mengecilkan matanya memandang song ji hyo.berdiri dengan angkuh di hadapan gadis itu.

"Manusia macam kau memang suka curi tulang bukan?kau tak ada kerja lain ke nak buat?"soalnya diingin.

Song ji hyo terdiam seketika..kemudian menatap kepada mata kim taehyung dengan panahan mata yang kasihan..

Again..she make that eyes again.

*awww tae..sanggup kau marah dia?kesiannya (╥_╥)tak boleh ke kau berhalus sikit dengan dia huh!!*

Taehyung memutarkan biji matanya ke atas tatkala dia mendengar amarah V.tch..hanya kerana panahan mata kasihan tu..serigala dalam dirinya cepat tertumpas.

"Manusia lembap.saje je nak menyusahkan aku.kau tunggu sini kejap.jangan pergi mana-mana."

Song ji hyo mengangguk kepala tanda faham sedikit pun tidak beralih..takut dimarahi serigala diingin itu mungkin.

[✔] BOOK 1 : WEREWOLF MATE || THE APLHA [KIM TAEHYUNG] [Short Ff]Where stories live. Discover now