Chäpter 5

94 8 18
                                    


" Noona tipu!! Noona jahat !! "

Jerit V sambil menangis teresak esak apabila rambut nya dicengkam kuat oleh Jiwoo.

" Apa yang aku tipu? Hahahahaha aku dah dapat abang kau so yeah,aku boleh buat apa2 je dengan kau. " Kata Jiwoo sambil ketawa.

" Lepaskan lah!! Noona ni memang tak guna!! "

" Wait...Kau cakap aku tak guna? Okay go on kau cakap macam tu kat aku but,Hoseok takkan pernah percaya yang aku selalu buli kau hahahahaha. "

" Noona tak guna! Noona patut mati! " Jerit V sekali lagi.

" Aku patut mati? Hehehe..Bukan kau ke? " Jawab Jiwoo sambil mengacukan pistol nya ke leher V.

" Jiwoo !! " Sergah Hoseok dari belakang.

" Ohh husben i !  Baru balik ke sayang? " Soal Jiwoo sambil membuat gaya gediknya menghampiri Hoseok.

" Sebenarnya aku dah balik dari tadi. Kau je tak perasan! Yang kau ni sampai nak bunuh adik aku dah kenapa hah?! "

" Ehh adik you ni buat hal kat i. Not me okay! "

" Hyung,noona dera Taetae. Noona jahat!! " Sampuk V pula sambil mengadu kesakitan.

" Kau memang tak guna Jiwoo. Tak guna langsung! " Hoseok mendengus geram melihat Jiwoo berkelakuan begitu.

" Oh really? I'm useless? Okay. Neraka panggil adik you ni. So say goodbye to him. " Jiwoo tergelak sambil mengacukan pistol dia. Sekali lagi.

" Jangan Jiwoo!! "

BANGG !!

Selepas bunyi tembakan pistol itu kedengaran,Jiwoo terduduk.

" Apa..Apa yang aku dah buat ni?! "

Ternyata V terselamat dan abangnya..Terbaring dengan berlumuran darah.

" H-Hyung..." V dah tak larat menangis lagi. Tapi kali ni,dia terpaksa kerana orang yang dia sayang..Dah pergi.

" Hyung !!! Kenapa hyung tinggalkan Taetae ?!! Hyung jangan pergi !! "

V menangis sekuat hatinya.









" Taetae.. Taetae!! Bangunlah. Dah nak senja ni. Haih budak ni terlajak tidur pulak. "

Hoseok menggoncangkan badan adiknya yang sedang terlena di katil sambil memeluk bantal peluk yg dipenuhi dengan gambar2 panda. (Fav author tuh. 😂🐼)

Hoseok baru sedar bahawa bantal V basah kerana air matanya.

" Taetae..Bangunlahh.. Taetae menangis ke ni? "

V terjaga dari tidurnya dan terlihat abangnya sudah duduk di tepi katil nya. Dengan segera,V memeluk abang nya itu dengan erat.

" Taetae?? Kenapa ni? Bangun² tidur je dh peluk hyung. " Hoseok hairan melihat karenah adiknya itu.

" Hyung...Hyung jangan tinggalkan Taetae lagi pls. Taetae merayu sangat2. "

V menangis sekali lagi.
Tangan sebelah peluk Hoseok tangan sebelah lagi tu masih memeluk bantal peluk panda. (Aduh budak ni XD)

" Haih yelah yelah. Takkan lah hyung nak tinggalkan Taetae lagi. Dah jangan lah nangis. Tak suka tau! " Hoseok segera mengesat air mata adiknya itu.

" Hm okay. Janji tau hyung tak tinggalkan Taetae? Walaupun sehari sejam sesaat? "

" Alolololo..Mestilah hyung janji. " Hoseok tersenyum.

*Pinky promise*

" Yeayy sayang hyung !! "

" Ha sayang hyung sangat kan? Cuba cerita sikit kenapa Taetae menangis? "

" Sebenarnya... Taetae bermimpi buruk. Pasal Jiwoo noona dera Taetae. Masa tu,Jiwoo noona dah kahwin dengan hyung.

Pastu bila hyung pergi bekerja,dia dera Taetae. Suruh Taetae buat tu buat ini. Taetae takut hyung!! Sebab tu Taetae tak suka Jiwoo noona!! Dia jahat. "

Jelas V dengan panjang lebar.

" Lahh dia tu dalam mimpi je jahat Taetae. Realiti belum tau lagi. " Jawab Hoseok pula.

" Tak hyung. Dia tu dalam mimpi ke dunia realiti ke sama je hyung! Takde beza pun.
Ibaratkan kalau kita compare dia dgn biawak,memang tak berubah. Dua2 mcm biawak!! Muka pun dah mcm biawak! Hish!! " Marah V. Geram dah budak ni. Laser betul mulut. 😂😂

" Aipp Taetae..Pedas betul ayat. Tak baik. Hyung tak ajar okey? "

" Haih Taetae geram sangat ni ha hyung. Asyik² mimpi benda yang sama je. " Jelas Taetae sambil menenangkan hatinya.

" Dah dah.. Jangan marahkan dia lagi. Jom ikut hyung pergi beli aiskrim. "

Pujuk Hoseok sambil menarik tangan adiknya.

" Alah hyung,Taetae penat lah. Taetae nak sambung tidur. "

" Taetae..Dah nak senja ni. Baik Taetae pergi mandi dulu pastu boleh sambung tidur. Kalau tak,tak nak main dengan Taetae lagi. " Kata Hoseok dengan nada merajuknya.

" Okay okay okay fine! Taetae pergi mandi. But hyung janji dengan Taetae,jangan cakap dengan Jiwoo lagi kalau tak nak Taetae nangis! "

V menghentak kakinya sambil mengambil tuala dan terus menuju ke bilik air.

" Haih macam macam lah budak ni. "













" Kenapa dengan Taetae? " Soal Jiwoo.

" Dia tak nk saya cakap dengan awak lagi. "

" Kenapa pulak? "

"Susah saya nak jelaskan. Dia selalu bermimpi buruk pasal awak. Sebab tu lah. " Jawab Hoseok bersahaja.

" Ohh takpelah kalau macam tu. Pemikiran dia tu masih mcm budak² lagi so saya okay je. " Jiwoo tersenyum paksa.

" Saya pun rasa serba salah nak cakap tapi..Saya buat ni untuk kebaikan dia. Awak jangan marah tau? "

" Takpe Hoseok takpe..Saya okay. And saya pun tak boleh lah cakap dengan awak lagi sbb,untuk kebaikan dia kan? Hm. "

" Okay lah kalau macam tu. Gomawo Jiwoo sebab bagi kerjasama. Harap awak paham situasi saya. Saya pergi dulu ok? " Ujar Hoseok sebelum meninggalkan Jiwoo.

" Okay Hoseok.. "

Kelibat Hoseok mula hilang dari pandangan.

Dia ingat lagi ke masa aku buli dia tu?  Haish masa nilah kau nak ingat. Dasar budak hingusan. Kau takde hak nak larang abang kau tu cakap dengan aku ! Tunggu kau nanti.





To Be Continued..
( Alamak idea makin lama makin hilang.. tapi takpe,author akan terus update. Wait for next chap ok? 😉)

Brother [VHOPE]Where stories live. Discover now