Chäpter 8

66 8 21
                                    


" Taetae...Bangunlah. Dah lewat ni. "

Kedengaran suara lunak di telinga V pada pagi itu.

" Omma? Omma ke tu? " V menyoal tetapi matanya masih terpejam.

" Ha'ah. Ni omma Taetae lah takkan tak kenal. "

V yang sudah tersenyum keriangan segera memeluk omma nya.

" Omma! Kenapa omma tinggalkan Taetae? Omma tak sayangkan Taetae lagi ke? " V menangis dengan kuat dalam dakapan ommanya tatkala menahan rindu yang teramat.

" Mana ade omma tinggalkan Taetae lah. Omma pergi kejap je. "

" Kenapa omma tak balik balik? "

Tiba2,omma nya mula hilang dari pandangan.

" Omma? Omma!! Jangan tinggalkan Taetae !! Taetae rindu omma! Tolonglah balik ke sini omma!! "

V menangis semakin kuat. Kini, dia merasakan omma nya selalu muncul membuatkan dia kerap bercakap seorang diri.

" Taetae! Kenapa ni? " Hoseok yang terdengar jeritan V segera masuk ke dalam bilik V.

" Tadi, Taetae nampak omma lepas tu..."

V mulai gagap untuk meneruskan butir bicara nya.

" Lepas tu? "

" Dia..hilang! Lenyap! Hyung..Taetae rindu dia hyung!! Bawa dia balik hyung! "

V menangis lagi sambil memeluk Hoseok.

" Taetae,orang dah pergi takkan kembali. Taetae janganlah menangis lagi. Tak tenang omma dan appa Taetae kat sana nanti. "

" Tapi Taetae rindukan diorang hyung. Taetae nak sangat family Taetae macam dulu. "

Sebak pula Hoseok rasa. Memang dia sudah masak dengan perangai V ni sejak dia ada dalam family dia.

" Sabar Taetae sabar. Lagipun,Taetae kena terima kenyataan yang diorang tu dah pergi. Kalau Taetae menangis,tak tenang lah diorang nanti. Taetae nak ke tengok diorang tak tenang? "

" Tak nak hyung!! Tak nak! "

Hoseok menggosok belakang adiknya itu untuk menenangkan hatinya.

" Hyung faham perasaan Taetae tapi,Taetae kena terima kenyataan. Hyung yakin,mesti diorang tengah bahagia kat sana. Taetae jangan nangis ok? "

V mengesat air matanya sambil tersenyum.

" Okay hyung. "

" Ha kejap lagi Ryujin noona datang. Dengan family dia. Taetae kena bersiap tau. "

" Ryujin noona datang?? Yeayy!! Taetae suka! Taetae suka! "

V melompat keriangan di atas katil.

" Amboi dengar je nama noona tu bukan main happy eh. "

" Alaaaaa dia tu feveret Taetae mestilah happy! Rasa nak ngorat je dia tu. "

Hoseok yang mendengar ayat yang keluar dari mulut V segera mencubit lengan V.

" Jangan nak menggatal. Hyung hidup lagi ni. "

" Hehehehe apa salahnya? Hyung suka dia eh? " V tersenyum sinis.

Wajah Hoseok mula merona merah.

" Mana ada! "

" Hyung tipu. Kalau tak ada,kenapa muka merah semacam je tu? "

Hoseok bisu. Tak mahu menyambungkan ayat nya lagi.

" Kalau hyung suka pun apa salahnya? Hyung takpe,dah tua. Belum berpunya. Taetae tu,pemikiran masih kanak kanak ribena so ...takleh. "

Brother [VHOPE]Where stories live. Discover now