Chäpter 7

81 8 27
                                    


" Taetae nak main game ni!! Game ni best!! " Jerit V di salah satu kedai game yang ada di pasar raya besar itu.

" Taetae ni asyik asyik nak main game. Tak bosan ke? " Soal Hoseok yang berada tidak jauh dari V.

" Takdelah hyung. Best tau! Hyung patut cuba game ni! " Jawab V sambil memegang sekotak alat permainan. (mcm ps4 punya tu😂)

" Best lah sangat. Tapi yang best nya,harga dia ni haa cekik darah. Kalau hyung tak mampu bayar,hyung tinggalkan Taetae sorang sorang kat sini ha nak? "

" Apa hyung ni??? Jahat! Taetae merajuk jelah! " V mula memuncungkan mulutnya.

Hoseok tergelak kecil kerana berjaya kenakan adiknya.

" Ha merajuk lah merajuk. Hyung tak nak pujuk. Taetae yang nak. "

V bisu seribu kata. Di dalam hatinya,dia berhasrat untuk membeli alat permainan itu.

Seketika kemudian,dua² diam. Menguruskan hal masing². Mahu naik bosan pemilik kedai tu tengok customer gini.

" Erghh,okeylahh. Taetae tak merajuk lagi dah. Hyung,belikan untuk Taetae. Pelish~ "

" Ha tau pun takut. Dah dah meh sini hyung bayarkan " Hoseok segera mengambil kotak permainan itu dari tangan V dan menuju ke kaunter.

" Yeayy! Sayang hyung! Muah ciked. "

" Tak yah nak muah muah kat sini. Kat rumah nantilah k hahahahaha. "

" Alaa.. Okeylah kalau macam tu. Taetae terima dengan hati yang rela. " Ujar V dengan bersahaja.

" Rela lah sangat. "

" Ah sudah. Pi bayar lekas kat kaunter. Tak sabar nak main bila balik nanti. " V yang sudah merasa rimas menolak abangnya sampailah ke hadapan kaunter.





















Jiwoo yang kebosanan dengan drama yang tersiar di televisyen segera menutup televisyen itu dan kemudian pergi ke beranda untuk mengambil angin.

Seketika kemudian, dia ternampak Hoseok dan V sampai di perkarangan rumah mereka. Jiwoo tersenyum kelat.

" Hai Hoseok,hai Taetae. " Sapa Jiwoo sambil melambaikan tangannya.

" Er..Hai. " Sapaan itu dibalas lemah oleh V. Mungkin kerana dia tidak mahu berjumpa dengan perempuan tu.

Dengan segera dia membawa barang barang yang dibelinya tadi masuk ke dalam rumah. Jiwoo mula merasa dirinya diabai.

" Hoseok,kenapa dengan adik awak? Dia tu macam nak tak nak je cakap dengan saya. "

" Entahlah.. Saya pun tak tau nak cakap apa lagi. And kalau dia tengok kita berdua bersembang takut² nanti dia marah pula. Hm okeylah. Saya masuk dulu. Nanti dia tengok. "

Hoseok beredar dari situ dan meninggalkan Jiwoo.

" Hish benci betullah! Apa yang dia benci sangat kat aku ni?! Aku dah tak cari pasal dengan dia lagi kut. Sakit hati betullah. " Marah Jiwoo.

" Kalau aku dapat Hoseok,dia jadi mangsa aku nanti. Aku yakin dia takkan berani adu kat Hoseok yang aku ni buli dia dari dulu. "

Jiwoo tergelak seorang diri. Beberapa orang jiran yang berada tidak jauh dari situ memandang dia dengan pelik.

Malu.






















" Ada orang kat rumah tak? "

Kedengaran suara wanita di hadapan pintu rumah Hoseok. V segera membuka pintu itu.

" Awak ni siapa? " Soal V.

Brother [VHOPE]Where stories live. Discover now