+ Chäpter 10

88 7 24
                                    

V pergi ke taman seorang diri untuk menenangkan fikiran nya. Abang dia pulak sedang sibuk bekerja.

Suasana di taman itu sedikit riuh kerana bilangan orang yang berkunjung ke situ lebih banyak daripada biasa.

" Hmmm riuh je semacam taman ni. Tapi ada faedah nya jugak,aku tak kesunyian. "

V ternampak gerai aiskrim yang terletak berdekatan dengan taman itu. Dengan pantasnya,dia menuju ke gerai tersebut.

" Uncle! Saya nak beli aiskrim. "

Kata V sambil memilih jenis aiskrim untuk di beli.

Tiba-tiba,ada seorang perempuan yang ingin membeli aiskrim di kedai tu jugak tertolak V sampai jatuh.

" Aduh!! Sakit nya. "

" Mianhae! Saya tak sengaja! Sorry awak.  Awak tak apa²? "

Kata perempuan itu lalu membantu V untuk bangun dengan menarik tangan nya. Perempuan itu tersenyum melihat nya.

V tergamam melihat penampilan perempuan tersebut. Cantik,rambutnya blonde panjang dan bertocang ibarat Rapunzel. Bila senyum,lesung pipit di kedua dua pipi nya jelas kelihatan.

" Awak..awak okey? Maaflah kalau saya buat awak terjatuh tadi. "

" Takpe,tak sakit mana pun. Sikit je. "

" Sebagai tanda minta maaf,saya akan belanja awak aiskrim. Awak nak aiskrim ape? Cakap je eh. "

'Omg dia ni dhlah cantik baik pulak tu. Omma,your menantu is here!' Bisik V dalam hati dan kemudiannya tersengih.

" Saya nak aiskrim tu je. " Balas V sambil menunjuk ke arah aiskrim berperisa coklat.

" Oh okay kejap eh. Uncle saya nak aiskrim coklat tu dua! " Kata perempuan tu sambil menunjukkan simbol dua pada jarinya.

Pemilik kedai itu pun keluar dengan membawa dua batang aiskrim.

" Okay thanks uncle! "

V dan perempuan tu pun beredar dari situ.

Semasa dalam perjalanan balik ke rumah..

" Awak siapa nama? " Soal perempuan tu.

" Kim Tae Hyung. Awak boleh panggil saya Tae. " Jawab V sambil mengukirkan senyuman manisnya.

" Ohh Tae.. Nama saya pulak Kim Eun Hye. Selamat berkenalan. Awak boleh panggil saya Eun Hye ataupun ikut suka hati awak nak panggil saya apa. " Balas Eun Hye pula sambil menikmati aiskrim nya.

" Kalau saya panggil awak 'mine' boleh? " Soal V membuatkan Eun Hye tersentak. Disebabkan malu V menutup mulutnya.

" Awak nak panggil saya apa tadi? " Eun Hye pandang V sekilas. Buat² tak dengar.

" Tak..Takde ape. Hehehehe. " V menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal.

" Okay..."

V dan Eun Hye bersemuka pulak dengan sekumpulan perempuan yang acah² macam gangster.

" Hey! Kau ni Taetae kan? " Soal salah sorang perempuan tersebut.

" Ha'ah sayalah Taetae. Awak nak apa? "

" Aku nak duit. Ade tak? " Soal perempuan lain pulak dengan meraba badan V untuk mencari duit.

" Hoi jangan kacau dia lah! " Sergah Eun Hye.

" Ehh kau ni siapa pulak? Yeochin dia eh? Sweet nya yeochin protect namchin. "

" Suka hati aku lah! Jangan lah buli dia. "

Brother [VHOPE]Where stories live. Discover now