-4-

Mısra'nın alarmı çaldığında saat yediye geliyordu. En geç saat sekizde kahvaltıda olmamız gerekiyordu. Bugün gezeceğimiz yerler arasında Topkapı Saray'ı , Beşiktaş ve Bebek gibi yerler vardı. Bebek'de alışveriş yapma imkanı bulabileceğimiz için mutluyduk. Mısra kalkıp alarmı kapattı ve yataklardan kalktık. Önce sırayla tuvalete gittik, hafif bir makyaj yaptık ve kıyafetlerimizi giydik. Kahvaltıya inmek için asansöre bindiğimizde karşımıza Yaman ve Ateş çıktı. Ateş yine siyah giymeyi tercih etmişti sade olmasına rağmen ilgi çekiciydi. Mısra Yaman'a günaydın diyince bende Ateş'e deme gereği duydum yine telefona bakıyordu kafasını sallamakla yetindi. Yaman ve Mısra konuşmayı sürdürdü. Restaurant da tam farklı yönlere yönelicekken Mısra zorla Yaman'ların masasına doğru ilerletti. Yaman oturmamız için eliyle işaret etti Ateş tepkisiz bir şekilde yemeğe devam ediyordu. Mısra gittikçe kendini Yaman'a kaptırıyordu. Fazla kaptırıp sonra üzülmesini istemiyordum ama doğru kişiyi bulma ihtimali olduğu için müdahale etmemeye karar verdim. Otobüslerin kalkmasına az bir zaman kaldığı için masadan kalktık. Mısra bir anda Yaman ve Ateş'i akşam yemeğinden sonra bizim odamıza çağırdı. Yaman kabul edince Ateş 'de dolaylı yollarla davetli sayıldı. Onu tanımak ve o siyah kutunun kilidini kırmayı gerçekten istiyordum. O siyah kutunun içinde farklı bir Ateş olduğuna emindim. Nedenini bilmiyorum ama onda beni kendine çeken kuvvetli bir çekim gücü vardı. Ateş' le kahvaltıda neredeyse hiç konuşmamıştık ama akşam ona bir kaç soru yöneltebileceğimi düşündüm. Mısra akşam için yiyecek ve içecek bişeyler almamız gerektiğini söyleyip duruyordu. Otobüsde gezinin rehberi ilk gideceğimiz yer olan Topkapı Saray'ını anlatıyordu. Saray da yaşanan önemli olaylardan bahsetti. Yaklaşık bir saat süren yolculuktan sonra otobüsten indik ve gruplar halinde gezmeye başladık. Her ne kadar restore edilmiş olsada hala Osmanlı dönemine ait birçok eşyayı görebiliyorduk. Rehber bilgi vermeye devam ediyordu. Yaman ve Ateş'in grubu bizimkinden farklıydı Mısra 'nın gözleri Yaman'ı arıyordu. Aslında bende nedenini anlayamadığım bir şekilde Ateş'i. O zincirleri kırmak ve onun hayatında olup bitenleri bilmek istiyordum.