one

4.3K 388 40
                                    

누구?
WHO?

🌸🌸🌸

; Jihyo's pov.

Semuanya bermula pada hari aku dan keluarga menapak pindah di kediaman kami yang baru.

Semuanya baru bagi aku, rumah, kehidupan, perasaan dan juga perkara sekeliling.

Ianya cuma aku atau semua yang bernafas di bumi ini rasa seperti mana yang aku rasa sekarang?

Rasa kosong.

"Jihyo sayang, omma harap Jihyo dapat lupakan perkara lalu dan sentiasa senyum ok?", tegur omma.

Kenapa?

Kenapa omma selalu kata 'lupakan perkara lalu' apa maksud omma lupakan perkara lalu? Sedangkan aku sendiri tak faham apa yang nak dilupakan dan dia selalu suruh aku sentiasa senyum.

Apa maksud dia?

"Dah angkat beg kamu masuk dalam", celah appa berusaha membawa bertimbun kotak keluar dari lori pemindahan.

"Kajja, omma buat stu kimchi", kata omma masuk ke dalam kediaman baru kami.

Aku pula masih berdiri statik, benarkah akan kata-kata 'kebahagiaan memerlukan pengorbanan' dan kalau macam tu aku tak akan bahagia lah kan?

Sebab, aku tak pernah korbankan apa-apa pada sesiapa.

; end pov.

🌸🌸🌸

Semangkuk penuh stu kimchi dan beberapa lauk sampingan dihidang dihadapan Jihyo. Dilihat mangkuk itu dengan wajah yang kosong.

Hatinya kosong.

"Hyo? Ini majalah dan beberapa risalah universiti yang omma dan appa dah daftarkan, kamu tengok-tengok lah ye?", kata omma Jihyo.

Jihyo ambil dan dilihat tidak tertarik sama sekali dan air muka gadis itu dapat dilihat oleh appanya.

"Kenapa Jihyo? Kamu tak suka?"

Diam, tiada jawapan dan beberapa saat berdiam "Kenapa kita pindah?", matanya masih lagi memandang risalah yang terletak kemas dihadapannya.

Omma dan appa saling berpandangan "Aa itu-Hyo sayang", omma Jihyo bergerak ke sisi Jihyo dan dipeluk bahu anak perempuan tunggalnya itu.

"Berpindah randah itu perkara biasa manusia lakukan lepas bosan lakukan perkara yang sama hari-hari, di kawasan yang sama hari-hari"

Rambut Jihyo diusap "Kamu tak suka ke kita ada rumah yang lebih besar dan selesa? Rumah baru, kejiranan baru, sekolah baru dan-"

"TAPI HYO TETAP RASA KOSONG!", jerit Jihyo tiba-tiba serentak bangun dari kerusi. Dia memderita, menderita dalam kekosongan.

Jeritan mengejut Jihyo itu membuatkan omma dan appa Jihyo turut terkejut.

"Sayang..."

"HYO RASA KOSONG OMMA! KENAPA?! KENAPA OMMA WAE?! APPA EO?!"

[C] Wifeless | NamjoonWhere stories live. Discover now