이웃?
JIRAN?🌸🌸🌸
"Siapa dia ha?", gumam Jihyo cuba berfikir tentang gerangan lelaki semalam di sofa ruang tamu.
Mulut di cebikkan sedepa sambil mengaru kulit kepalanya yang tidak gatal.
"Apa yang kamu fikirkan tu Jihyo?", datangnya pula omma Jihyo membawa secawan coklat panas untuk Jihyo.
"Oh omma, tak ada apa"
"Iyeke?", kening dijungkitkan.
Jihyo balas dengan hanya tersenyum, coklat panas tadi dihirup "Erm kita ada jiran lelaki sebaya Hyo tak omma?"
"Jiran? Omma ada bertegur sapa dengan jiran-jiran kita semalam dan rasanya jiran kiri kita helmonie Jung sebelah kanan janda aunty Ryn, depan pula keluarga Kim. Wae?", soal omma.
"Keluarga Kim?", setahu Jihyo nama keluarga jejaka semalam adalah 'Kim'.
"Em, ada dua orang anak perempuan kembar", dilihat raut wajah puterinya seakan-akan lagi buntu "Ok Hyo, bagitahu omma cepat, kenapa kamu tanya ni?"
Jihyo mengeleng "Hyo masuk bilik dulu", Jihyo bingkas bangun dari duduk mendaki anak tangga.
Buku putih di atas meja dibuka, sebatang pensil sudah berada di tangan.
________________________________
I want to breathe, I hate this night. I want to wake up, I hate this dream. I'm trapped inside of myself and I'm dead. Don't wanna be lonely. Why is it so dark? It's dangerous how wrecked I am.
Save me because I can't get a grip on myself.
________________________________Jihyo menghembus nafas berat saat pena pensil ditangan tidak digerakkan lagi.
Dia menulis bagi meluahkan isi hatinya pada seseorang tetapi dia tidak mempunyai sesiapa yang sudi menjadi telinganya. Jadi Jihyo beranggapan seseorang itu adalah 'buku' tersebut.
Dia rasa kosong.
"JIHYO!"
Jihyo toleh, nampaknya appa dah balik. Jihyo mengikat rambutnya menjadi satu ikatan dan terus menapak ke ruang tamu.
"Ini hadiah untuk kamu"
"Iphone?"
"Buang phone ikat getah lama kamu tu, pakai yang ini", kata appa.
YOU ARE READING
[C] Wifeless | Namjoon
Short Story❝Why do you always show up at 3 freaking AM in my room?! ❞ + sesuatu yang tidak dapat diduga, berlaku kepada dua insan yang tidak bersalah. Wifeless. ©julaikhaaa ❀ kim namjoon ❀ song ji hyo