왜 나 따라와?
KENAPA AWAK FOLLOW SAYA?🌸🌸🌸
; ❀ Jihyo's pov.
Sinaran matahari pagi kini menerangi bilik aku yang gelap semalaman. Pasti sudah pagi, aku bangun dari tidur aku yang panjang.
Mata aku melingas ke kiri dan kanan, macam mana aku boleh berada di atas katil? Setahu aku, aku tidur diatas lantai bersebelahan dengan Namjoon-kejap.
Mana Namjoon?
Aku bingkas bangkit terus ke balcony meliar ke semua arah mencari kelibat Namjoon.
Tiada, mana jejaka itu pergi? Aku masuk kembali ke dalam dan aku tidak sedar buku yang menjadi tempat kata-kata luahan aku terbuka.
Aku pelik lalu melihat sendiri buku itu dan terdapat satu ayat ditambah yang tidak pernah aku tulis langsung terukir di kata-kata luahan aku tempoh hari siap bergaris lagi ayat tersebut.
________________________________
I want to breathe, I hate this night. I want to wake up, I hate this dream. I'm trapped inside of myself and I'm dead. Don't wanna be lonely, just wanna be yours. Why is it so dark where you're not here. It's dangerous how wrecked I am. Save me because I can't get a grip on myself.
________________________________
"Just wanna be yours?", Namjoon ke yang tulis ayat ni? Kenapa ayat ni buatkan aku rasa lain?
Aku-
Aku rasa sesuatu.
Seketika mata aku melompat memandang buku rama-rama pemberian Namjoon. Tangan aku ligat mengambil buku itu dan membuka setiap helaian hitam buku tersebut.
Sepertinya aku macam pernah melihat buku ini dimana-mana.
❝Buat apa tu?❞
❝Oh sayang, tengah letak sticker rama-rama dalam buku ni❞
Tanpa diminta suara-suara ganjil mula menerjah masuk terus ke minda aku. Aku pantas menolak buku itu akibat ketakutan.
Apa benda tu? Si-Siapa empunya suara-suara tu?
Tok tok tok
Aku sedikit tersentak.
Tiga kali ketukan, pintu dikuak. Aku toleh dan wajah Omma menjadi tatapan suria pagi aku.
"Jihyo? Ju-Jungkook dah ada dekat bawah. Jadi, cepatlah pergi siap", senyum Omma kemudian pergi.
Jungkook? Ok, memang dia berupa, baik, peramah tapi aku rasa ada sesuatu menghalang aku dari terus berinteraksi berlainan jantina dengan Jungkook.
Aku tak selesa bersama dengan dia mahupun jejaka lain, aku cuma selesa dengan Namjoon seorang.
Kenapa?
Kenapa dia seorang je boleh buatkan aku selesa? Kami siap tidur sekali semalam. Ini gila, aku gila.
; ✿ end pov.
🌸🌸🌸"Awak marah saya ke?", tanya Jungkook seusai mereka berdua sampai di kampus.
YOU ARE READING
[C] Wifeless | Namjoon
Short Story❝Why do you always show up at 3 freaking AM in my room?! ❞ + sesuatu yang tidak dapat diduga, berlaku kepada dua insan yang tidak bersalah. Wifeless. ©julaikhaaa ❀ kim namjoon ❀ song ji hyo