Hani masuk kerja pada pukul 8 pagi.
Masuk saja Hani dalam office, Hairy dah tercegat di tempat Hani bekerja."Good morning Hani! Rindunya saya dekat awak!" Sapaan Hairy. Hani terkejut.
"Ha? Dah kenapa ni boss? Tiba tiba cakap macam ni?" Balas Hani biasa.
"Haih. Orang bebetul ni. Dah jujur ni cakap rindu pon tak percaya ke? Ke sengaja buat buat tk percaya?"
"Yelah boss, takdenya lah saya pergi setakat berminggu nk rindu. Bukannye awak suka sgt pon saya ada dekat office ni"
"Eh pandai pandai je! Yelah lepasni saya tak cakap la rindu lagi sebb awk tak percaya. Dah breakfast ke belum ni?"
"Dah. Kenapa?"
"Alah baru ingat nk belanja awak... dah breakfast pulak... sokey la nnti lunch boleh?"
"Boleh aje boss" balas Hani sambil tersenyum.
"Okaylah. Saya masuk bilik dulu ye Hani"
Kata Hairy seterusnya meninggalkan meja Hani. Bukan main mesra lagi mereka.*********
Tiba waktu lunch. Hairy bergegas ke meja Hani takut takut Hani lari.
"Hah! Jom jom" sergah Hairy.
"Hish awak ni kenapa? Nasib baik saya tkde sakit jantung!"
"Sebb awk tkde sakit jantung la saya sergah mcm tu. Apa lah!"
Mereka berdua tertawa dan masing masing melangkah keluar dari pejabat. Hairy tolong bukakan pintu keretanya bagi Hani masuk. Hani tersenyum saja. Haih mulalah dorang ni! Ngada je lebih.
Sesampai saja mereka di restoran, masing masing mula memesan makanan. Selepas beberapa minit selepas makanan sampai,
"Er Hani" Hairy memulakan kata kata.
"Ye saya. Ada apa?"
"Apa perasaan awk kt saya?"
"Apa perasaan awk kt saya, tulah perasaan saya kt awk. So apa perasaan awk?"
"Saya suka awk" sambung Hairy tanpa berfikir panjang.
Hani terdiam. Tiada sebarang riaksi darinya. Mimik muka pon tkde. Kadang Hairy terasa mcm dirinye kene reject pon ada.
"Hani? Are you still with me?" Hairy memasuki lamunan Hani.
"Yes yes. Err apa tadi awk ckp?"
"Saya suka awk? So awk pon suka saya ke?"
"Macam ni lah, kalau apa yang awk ckp ni jujur ikhlas dari hati, baik awk jumpa mak ayah saya"
"Jumpa parent awk? Boleh aje. Tapi masalahnye parent awk tu nak ke jumpa saya? Yelah awak baru habis SPM kot.. awak baru 18 tahun. Saya ni dah 21... parent awk tk kesah ke?"
"Nantilah saya tanya dorang"
Perbualan mereka hanya terhenti disitu dan masing masing mula awkward sebab dah tahu perasaan sebenar each other.
**********
Dirumah Hani,
"Wafa. Nak tanya ni""Ha tanyalah. Sejak bile kau mintak izin kalau nk tanya pape?"
"Ish dia ni! Tk jadilah macamni"
YOU ARE READING
Peluang Kedua
Teen FictionHairy Azreen, playboy, kaya, handsome bermain permainan truth or dare yang bakal mempengaruhi hampir seluruh hidupnya. Menganggap permainan itu bakal habis dan semuanya kembali normal tapi tidak seperti yang dihajatkan apabila hatinya sudah terpaut...