~ Ogges perspektiv ~
"Felix jag behöver få veta sanningen nu. Hur träffades du och Tindra från början??" Sa jag i någon blandning av orolighet, irritation och desperation. Jag behövde veta sanningen om jag skulle kunna göra rätt sak. Felix såg ut som om man skulle dö av nervositet samtidigt som Oscar och Omar bara kollade på mig som att jag var dum i huvudet som hade börjat prata om henne igen.
"Varför behöver du veta det nu??" Fråga Felix om möjligt ännu mera nervös.
"Jag behöver bara sanningen så kan du snälla berätta" försökte jag de snällaste jag kunde få fram.
"Jag kunde inte sova så jag gick ut på en promenad för att rensa mina tankar." Felix stannade och andades nästan som att han funderade på om han verkligen skulle fortsätta. "Tillslut kom jag fram till stationen och skogen där bredvid. Man kunde nästan känna att något var fel men jag trodde bara de var mitt huvud som spökade ytligare lite till. Men jag gick in i skogen och kom ihåg alla gånger vi lekte där som barn. Vi har så många fina minnen därifrån så jag gick bara runt och tänkte på de innan jag mellan träden såg tåget komma. Först stod jag bara där och kollade på det innan det började tuta eller vad de heter som att det var nått på spåret. Det var då jag såg Tindra sitta på spåret och bara kolla bort från tåget. Hon såg så lugn ut som att hon var påväg till sitt drömliv. Jag kunde inte låta blir att försöka rädda henne så jag sprang mot henne och kastade mig över henne när tåget bara va nån meter ifrån. Men jag lyckades. Vi träffades för att hon försökte ta självmord och sen kunde jag ju inte lämna henne ensam."
Även om jag tidigare förstått att Felix visste att hon inte mådde bra hade jag inte kunnat gissa att hon mådde så dåligt. Orohetskänslan kom tillbaka igen när jag insåg i vilket tillstånd jag låtit henne gå precis innan jag hört detta.
"Jag har nått jag behöver berätta om henne" säger Oscar plötsligt tyst och alla kollar chockat på honom. "När vi va på sjukhuset tog jag ju hand om Tindras och din mobil Felix. Hon hade ett röstmeddelande från någon som hon döpt till Hatar dig jä*la morsa eller nått liknade. Pågrund av namnet kunde jag inte låta bli att lyssna" Man såg på Oscar hur han skämdes över att han gjort. Man såg på både Felix och Omar hur chockade de var över allt de hörde. Framför allt Omar som inte visste nått innan men jag var inte chockad allt lät så logiskt med tanke på vad hon berättat innan. Orolig var jag dock hon skulle mycket gärna kunna försöka göra nått dumt precis nu. "Det var då hennes mamma som försökt få tag i henne men det var inte på ett bra sätt utan hon pratade om hur källaren väntade på henne, att hennes syster behövde hennes hjälp och hon kallade henne jä*la svin och bitch och liknande. Hon sa även att hon inte brydde sig om var hon var eller hur hon mådde." Jag stelna till, vilken förälder säger så till sitt barn. Vem behandlar någon sådär.
"Jag måste gå" sa jag snabbt och lämnade rummet minst lika snabbt för att slippa alla frågor. Dessutom behövde de andra killarna prata om vad de precis fått reda på men jag kunde nästan gissa till att de var då de va. Nu var jag bara tvungen att hitta Tindra.~ Tindras perspektiv ~
Jag hade trots att jag skulle behöva berätta allt sen gått hem till Ogge. Det var de bästa jag hade just nu. Han visste och för att han inte skulle berätta för någon annan behövde vi prata. Nyckeln hade precis som han skrivit legat under dörrmattan och lägenheten var precis som Felix väldigt fin. De två lägenheterna liknade faktiskt varandra väldigt mycket. Båda hade vardagsrummet, köket och några små rum/förråd på nedervåningen och en trappa upp till nästa våning där det var några rum men allt jag sett i Felix lägenhet var sovrummet och toan på övervåningen. Jag gick runt ett varv och kollade innan jag satt mig i soffan och tog upp min mobil för att döda lite tid. Jag skrev också in ett snabbt sms till Ogge så han inte skulle bli helt chockad över att jag var här.
Jag 09.02
Förlåt om jag är i vägen det är bara säga till isåfall men jag gick hem till dig. Du har en jätte fin lägenhet
Kram❤️~ Ogges perspektiv ~
Jag hade precis läst meddelandet skickat av Tindra och var nu påväg hem till mig. Jag behövde prata med henne. Se till att hon inte gör nått mer dumt utan att prata med mig först. Jag måste få chansen att hjälpa henne. Hon förtjänar inte att må såhär.
YOU ARE READING
Självmord | F.S
Fanfiction"Vad fan tror du att du håller på med? Måste du förstöra allt?" Frågar jag irriterat och försöker knuffa bort killen som ligger ovanpå mig. "Hindrar dig från ett extremt dumt beslut" svarar han med oro i rösten. "Klart att någon ska komma och förstö...