bab 2

86 9 0
                                    


"Kau ni kan bikin panat sy saja oh. Terpaksa sy tidur awal semalam. Kau tengok ni bah. Nahh. Baca.. Bilang mau tidur tapi masih online tu debilang. Doii saya tatak lah ni lelaki ni. Nampak pro tapi geteh" membebel bah c Eddy awal pagi. 😂

"Mana lah sy tau dia macam tu. Nasib lah sy bagi number kau kan Eddy. Baru kau tau juga macam mana perasaan perempuan kalau orang tidak mau tapi kena chat2 sampai rimas. Hahaha. Kotoh" sy bilang.

"Kau bayar ni semua. Bayar panat jari sy semalam. " debilang Eddy. "Hahahaha. Panat apa Eddy? Penat ehem ehem sendiri kah? Hahaha"

"Bugima. Tukang filter kau lah. Penat sy." - Eddy the filterman.

"Apa lah dia tanya? Mesti dia tanya kalau sy sudah kahwin kan? Mesti dia bawa keluar sudah ni kan? Eleh dasar semua sama saja. Macam kau juga. Sikit2 mari makan sy belanja. Mana perempuan mau tulak kalau kena belanja makan.." Eh terlari topik. 😂

"Perasan taik kau lah Nikki. Dia tanya apa warna kegemaran kau. Apa kau suka makan. Apa bunga kau suka. Apa lipstick kau suka. Nasib saja dia tidak tanya kau suka pakai modes brand apa. Sy jawab kau pakai tisu saja tebal2 oh" fusitak ni lelaki. Sy tampar sikit dia punya kepala. "Mungkin dia mau kasi hadiah kau. Hahahaha. Sy main antam ja jawab tu semalam. Macam pulis bah dia tanya sy. "

Sy terbaca tu yg c Ronney tanya mama bapa sy org mana. C Eddy p jawab "sy urang kampung sja bah tiada apa2. Tggl tunggu kena kahwin." Kitai kau eddy. Buduh. Ee palui ni lelaki oh. Jawapan c Ronney pun "kalau kau tunggu kena kahwin, mau cuba nasib sama sy?" Endeii Ronney. tersenyum juga sy kena cakap begitu. Tp bru dia juga oh yg pernah cakap bgtu.

"Nah perasan. Baru kena jek sikit. Baru itu. Nah3. Suka. Yaii" debilang Eddy.

"Diamlah kau Eddy. Kau buat apa yg patut kau buat bukan kasi malu sy. Tengoklah nanti kalau kau tackle perempuan sy lah perempuan paling nunbur satu tulung kau ni" *note sy pnya sarcasm*

"Ya bah. Sy men2 saja bah tu semalam. Lagipun sy mengantuk" - Eddy.

Dalam dua minggu lagi kami p dinner. Tema kami superhumans. Nda tau lah apa sy patut pakai ni. C Vicky kasi suggest sy jadi sailormoon. Tapi di kepala utak sy mau jadi wonderwoman. C Vicky sma bf dia kasi kawan sy p DIY sma onestop cari barang utk sy DIY sendiri. Lebih kurg ja bah perhiasan utk sailoormoon sama wonderwoman. 

Selesai c Vicky minsosop sana bilik trus bf dia keluar. Sy tidak tau menahu tu bf dia macam mana. Yg sy tau dia bf vicky, titik. Tu lelaki keluar, trus c Vicky tulung sy sni ruang tamu.

"Kau belum ada boyfriend kah ni Nikki?" Vicky tanya sy.

"Belum. Sy mana lah cantik macam kau. Body pun nda macam kau. Siapa lah mau pand-aduhhh!" C Vicky tampar kepala sy. Kurg asam ni perempuan.

"Sakit bah buduh. "

"Perasan lah kau teda orang mau kau. Tu c Eddy. Filterman kau kan. Kau sjaa tu memlih" debilang Vicky. Isk sy bukan sembarangan mau berkawan. Sejarah berulang kembali nanti.

"Sudah lah jgn lah sebut pasal bf. Kau jaga ja bf kau sana. Tulung sy kasi siap ni. Nanti pinjam pencil skirt kau. Ada tu kan warna hitam. Atau mirah? Ada kah? "

"ada kali tu. Maroon tu bukan mirah. Kau ambil sj sna lemari sy."

Sampai hari kami punya company dinner, c Ronney kekal chatting sama sy. Hahahaha. Sama c Eddy. Jadi pundan dia. Berlakun jadi perempuan. Tp setakat ni belum ada apa2 yg buruk lh pasal c Ronney. Kira okay lah mau dua minggu. Yg lain 1 minggu lah paling lama. Sebab c Eddy mau tidak mau layan tu lelaki semua. Eh yg ni c Ronney dia peduli pula.

"Kuning mirah oh" debilang c Eddy. "Cantik dan mantap. Cuba sy hidu2 dulu. Hff hff .Wwoah mongi (wangi) oh. "

"Jgn melebih2 sana Eddy. Kau nampak ni heels sy. Putus juga bawang ni. Kau lagi lah."

HIS TO BE LOVEDWhere stories live. Discover now