bab 9

51 9 0
                                    

Friday night kunun sdah ni sekarang. Bgus sy p tgok wayang bawa c Vicky. Hahaha. Kalau sy ada kereta sy jalan sendiri sja ni. C Vicky sibuk2 cat kuku dia di ruang tamu. Trus sy sengaja p langgar dia. "laa sorry Vick. Ndah sengaja"

"krgajar. Kau sengaja sja tu. Kau lap ni balik. " - Vicky

"sy tdak sngja lah. Mana sy nampak. Kau membelakang. Sy nampak tu beg cat kuku kau sja" sy bilang buat muka inosen. Vickkly membebel panjang.

"kau ada plan kah ni malam? " dia tanya sy.

"teda"

"ya jga bila masa kau ada plan..bah kita jalan lah" - Vicky.

"kau belanja? Hujung bulan ni. Sy teda duit." sy pura2. Maka pok jga kena blnja. Hahahha.

"taik lah. Kau bukannya boros. Lgpun baru 16 hb ni. Kau bilang hujung bulan. Mari lah p tgok wyang. "

"hehe. Bah jomlah. Sy bawa dompet tpi kau yang byar. Kita tgok tu Oz. " sy bilang.

"kau slalu bawa dompet sja tpi tdak kasi keluar duit." - Vicky

"ada bah. Yg bikin bayar parking. Hahahaha" sampai penat kami lawan cakap, kuku c Vicky pun cantik sdah kami siap2, paling cantik c Vicky lah. Memang tenggelam lah sy kalau jalan sma dia. Dia berwarna, sy ni pucat2. Ah peduli lah.

Time kami tggu tu waffe kami masak, hhe kami kasi tapuk tu waffle dlm beg jga bah. Bukan ndah biasa kan. Hahaha. C Vicky kasi tau sy dia ada kena belanja oleh boyfriend dia.

"how much lah?"

"this much" dia kasi keluar 4 jari dia.

"40?"

Vicky geleng sambil dia kasi buat simbol 4 0 0 . "empat ratus??" ndah percaya sy.

"ya. Tu lah kau tdak mau ada boyfriend. Tgok sy sada sdah kena belanja2" debilang.

"sy bkan macam kau pok belanja ja. Kalau begitu kau bayar lah. Apa lah sgt tu waffle sama cola" sy bilang.

"nasib sja lah kau kazen sy. Orang lain teda lah sy mau kasi keluar duit."

------------

Time kami p supper sna KFC handphone sy vibrate. "kau dari mana?" dari c Eddy. Sy pusing kanan pusing kiri depan belakang. Aik dia tanya macam dia tau ja sy di mana. Sy simpan balik tu handphone di meja. Berlumba kami dua c Vicky kasi habis kentang. Tpi mmg dia duluan lah. Tdak berapa sedap kalau fries sni KFC. Mau lagi sy kalau McD. Apa bulih buat lah kalau urang sdah belanja, kita ikut sja lah.

"ui bukan filterman kau kah tu nah?" c Vicky kasi kuncung mulut dia. Sy pusing belakang, c Eddy lambai sy. Perempuan di sebelah dia lain lagi. Apa3 sja lah kau Eddy. Jangan sja kau p sini kasi rusak mood sy. Tukar perempuan sja kerja.

"hai Vicky. Lama tdak jumpa" sy? Teda dia tegur. Sikaka.  "ni kawan perempuan sy ni malam. Gabriella" ber hai2 dorang sna sy macam tdak wujud di sini. Laju sy berdiri pura2 mau p tandas. Sy kira2 mau 5 minit jga sy sna. Sy fikir lama sdah sy p tandas jalan lah sdah dorg. Ini.. Tu perempuan duduk sebelah ja meja kami. C Eddy mengorder.

Hish sengja lah konon c Eddy mau kasi jeles sy ni. Bagus kalau sy jeles. Sy p dekat c gabriella trus cakap  "gabriella, kalau kau syg diri kau.. Jangan kau percaya sma  Eddy. " sy bilang sma dia.

"hehe. Betul2 kau kuat jeles kan. Ada c Eddy kasi tau. Kau tdak suka dia ada girlfriend" debilang gabriella. Hahaha gabriella you have no idea c sontoloyo Eddy ni bleh buat sma kau. Dia pakai, bla dia bosan dia buang.

"ohh. Hahahaha. Jangan menyesal bilang sy teda warn kau. " sy bilang trus sy ambil handphone, beg sma tu fries sy bawa keluar. C Vicky bercakap sekejap sma tu permpuan baru dia ikut sy.

"apa konon tdi tu?" Vicky tanya sy.

"apa yang apa? Banci sy gaya c Eddy. Balik2 tukar perempuan. Itu sja."

"kau tdak sedar kah ni atau kau buat2 tdak sedar?" Vicky tanya lagi.

"maksud?" sy sambung makan fries sy.

"kalau kau sedar nanti, sy lah perempuan kasi ketawa kau duluan. Kita mau p mana lagi ni?" - Vicky

"ndah tau. Balik lah ni "

--------------

Bisuk dia awal pagi lagi c Eddy call sy. "apa kau cakap sma c Gabriella semalam?"

"yeee. Apa ni.. Urang tdr kau kol. Belum naik lagi matahari bongok oh"

"kepala utak kau lah Nikki. kita ada half day ni hari. " debilang Eddy. Terbesar trus mata sy. Half day?? Mana da boss cakap ada half day. Sy simpan ja tu handphone di tilam, tgok jam mau jam 7 sdh. Laju sy berlari p mandi. Sy blik p blik berbunyi kena call lagi oleh Eddt. Dgn malas2 gaya sy sy sambut juga.  "HAHAHAHAHAHHAHA" punya kuat dia ketawa.

Sy diam berfikir kenapa dia ketawa "anda terkena!! Teda half day bah. Hahahha. Kau mandi sdah kan. Hahaha "

Silaka betul. Trus sy off handphone,, pakai baju pakai santut trus sambung mau tdr. Tpi datang lagi chat c eddy.

"kau jeles kah tula kau cakap begitu sma c Gabriella? Haha"

"sy suruh dia hati2 sma lelaki macam kau" sy bilang.

"oh yaka. Hahaha"

Ee teda guna mau chat ni urang.

Jgan lpa vote 😊

HIS TO BE LOVEDWhere stories live. Discover now