-Cornelius Lo point of view-
Orang pertama yang sy fikir lepas c Nurul EL, kerani sy c Valencia. Tsk. Dri awal sy nampak tu nama sy suka mau panggil valensayang. She is cute, innocent and gara2 c Eddy dia terikut2 cara Eddy bercakap.
"bah bos. Minum ni malam?" kwan lama sy chat bawa minum. Ah semua sma sja tu pok silap sja kena belanja.
Tpi bukan sy ada tanggungan juga sekarang.
"bah. Mana.."Lepas jumpa client sy pulang mandi trus jlan. Kami p minum tempat lama. Di pekan2 punya saja. Tpi ok lah siok ngam cerita ada minum, jalan.
Dulu sy first p sini biasa2 ja. Tpi sekarang, dlam satu tempat minum2 sekali ada bilik karaoke. Satu sja. Seblum ni, ni tempat kedai makan. Yang pling sy terkejut sni pun ada sdah ladies. Terbaik lah bos sni.
"kita tambah lagi lah 1 krek" debilang Jackson. Sy angguk sja trus c Jackson kasi arah satu drpd enam ladies p dekat sy.
Mkin lama makin sy tdak larat pening betul sdah. Sampai sy tdak tau berapa krek sdah c Jackson minta atas nama sy.
Perempuan yang p kasi isi2 sy minuman dalam gelas ada pok2 mau masuk poket. Sy kasi rm10 macam tdak ckup tu gaya. Sy diam lagi. Sampai dia hisap2 telinga sy. Shit. Makin tdak ketentuan sy. C Jackson tdak tau p mana sdah. Tggal lagi sy sma ni perempuan.
"sy teda mood. Jangan cuba buat yang sy tdak mau buat" sy bilang.
"tpi.." tba2 ada tangan p saluk pegang di bawah. Kimas.
"stop it or you will regret it later"
Mentang2 lah sy pening sdah dia mau buat begini.
------------------
"Kon. Ui Kon. Bangun"
Sy tersedar sdah tpi belum lagi dpt buka mata. Pening betul kepala.
"ui. Balik sdah yang lain. Mau tutup kadai sdah ni.."
"jam?"
"mau jam 5 pagi sdah. "
"sdah kena bayar kah?"
"belum. 240"
Sy korek poket cari dompet. Sekali sy buka kasi belek2 duit kertas sy, kosong. S*al punya perempuan. "joe. Tiada duit sy ni kena ambil kali masa sy tertidur."
"ohoo. Perempuan yang minum sma kau tu kuat kebas duit tu. " debilang Joe boss ni kedai minum.
nasib sy bawa 400 ja dalam dompet. Duit syiling sja lagi yg tinggal. Teda guna. Jackson oun satu panggil kawan bila mau minuj sja. Fikir sy ni bank negara dia kah.
"bah nnt kau bayar pun bleh. Jangan sja tidak byar lah. rugi sy. " dengan itu sy keluar p kereta. Bleh juga sy drive sampai jga rumah.
--------------
"morning Valencia. Ada file dari company Haris nanti tolong kasi selit di bawah pintu ofis sy. Confidential. Jangan cuba buka" trus sy send tu chat p tempat valencia.
Sy tunggu2 kerani sy blas lambat ada respond. Mau setengah jam baru kena balas. "okay bos"
Thats it? Morning teda? Lepas ja sy mandi tu, sy p bikin kopi. Mau makan.. Hmm. Sepa lah mau ganti bini sy ni. Mau sarapan pun tiada hati tiada bikin masak. Petisejuk pun makin lama makin mau kosong..
Masih segar di ingatan sy. Yg kami baru satu tahun kahwin. Masa sy balik dari outstation sy direct balik rumah. Disebabkan sy rindu betul sma bini, sy simpan tu kerja lefthanded sy. Sy balik awal 2 hari. Awal pagi tu jam 7 pagi sy sampai. Time sy buka tu pintu sy dengar bising2 sna dapur.
Sna sy nampak cousin sy sedang buat tu paip bawah sinki. Leaking. Ada juga ex bini sy kasi tau. Tpi pakaian kazen sy masa tu di bangku, tggal singlet putih dia lagi. Bini sy berkemban guna sarung tpi ada juga baju T dia guna.
"dear?" sy panggil tu exbini sy.
"hubby. Sy panggil c Kenny minta tolong buat ni sinki. Penat sy mau mop balik2" debilang exbini sy. Sy bercakap2 skit sma kazen sy c Kenny trus dia cakap sy di sni sdah nanti sy sja yang sambubg kasi bagus tu sinki. Jdi dia balik lah.
Lepas ja tu pintu rumah bertutup trus sy antam bini sy di sofa ruang tamu kami. Gla punya main basah dia masa tu. Satu kali sja terjah berbunyi2 bah. Baru sy satu round sdah dia penat..
"dear tdak rindu kah?" sy tanya dia.
"rindu bah tpi penat sayang mop tdi" debilang tu exbini sy.
Jdi sy bawa dia masuk blik. Time dia tdur sy mau jga masa tu. Tpi balik2 dia tolak dia blang penat tpi sy tdak tahan sebab mau 1 minggu sy tahan setakat mau buat sma dia sja. Sy tdak peduli sy goda jga dia sampai dia pun mau2.
Rupanya masa tu hari pertama tu perbuatan ex bini sma kazen sy buat. Patutlah terlampau basah. Sy tdak terfikir buat apa Kenny datang bgtu awal pagi. Kalau exbini sy sdah tau begitu sumbat buat apa dia guna tu sinki. Kamar mandi bukan jauh jga kalau mau cuci piring. Pintu belakang sma dapur pun tdak jauh mau mencuci guna air tangki.
Berapa lama sy kena tipu sebelum sy tau hal sebenar. Skit hti tu masih ada..sy kasi alarm jam 10am mau bangun balik. Tpi jam 9 sy terbuka mata segar2 sdah. So sy pun bersiap mau masuk ofis. Dlam perjalanan tu sy cuba2 mau ingat siapa tu perempuan yang kebas duit dlam dompet sy. Muka pun kabur2 tdak berapa nampak. Sendiri cuai jga.
Jgan lpa vote 😊