'De eerste schooldag, het tweede middelbaar al!? Man wat vliegt de tijd! En die vakantie was ook weer veel te kort!', dacht ik bij mezelf.
'Nog eventjes checken of ik alles bij heb; boeken, etui, agenda, telefoon, ja! Ik heb alles!' 'Voorzichtig he! En veel plezier nog!', riep mama. Snel op m'n fiets springen en dan naar school. Onderweg pikte ik Nora nog op. 'En klaar voor je eerste schooldag?', vraagt Nora. 'Ja hoor, ben wel een beetje zenuwachtig, en jij?', antwoordde ik. 'Ik weet het niet hoor, m'n nieuwe school is zo groot...', zei Nora. 'Zo erg is het toch niet?' 'Ik hoop maar dat je gelijk hebt', zei Nora, 'Ik moet hier links, tot strakjess!', riep Nora. 'Bye Nora!', riep ik nog snel.
Aangekomen op school zette ik m'n fiets op z'n vaste plek van vorig jaar, deed hem op slot en ging op zoek naar m'n vrienden. Daar zul je ze hebben! 'Ik heb je zo gemist!', hoorde ik Naelia roepen, waarna ze in elkaars armen vlogen. 'Ik jou ook', antwoorde ik snel voor Naelia mij losliet. 'En leuke vakantie gehad?', vraagt Luna. Waarop ik antwoord: 'Jaaaahh!! Een hele vakantie tussen de paarden is toch super mega geweldig?! Of niet soms?'
We begonnen allemaal te lachen, toen we uitgelachen waren hoorden we de bel gaan. We namen snel afscheid en wensten elkaar succes. Ik ging dan maar op zoek naar een paar klasgenoten van vorig jaar. Na 5 minuten komt Lotte op ons afgerend met een meisje dat we nog nooit eerder hebben gezien. Lotte vraagt of we zo vaak mogelijk bij haar gaan zitten zodat ze zich zo snel mogelijk thuisvoelt.*In de klas*
'Wanneer mogen we nu eindelijk plaatsen kiezen?' dacht ik bij mezelf. Eindelijk, ik ging weer helemaal links vooraan zitten zoals vorig jaar. Ik zag dat Melanie achter mij kwam zitten dus vroeg ik: 'Kom je naast me zitten? Alleen is zo alleen.' 'Is goed', antwoordde Melanie. Nadat iedereen zich had voorgesteld vertelde mevrouw Eeckhout dat zij en mevrouw Heyens onze klastitularissen waren. Mevrouw Eeckhout vertelde ons ook nog dat we van haar Nederlands en van mevrouw Heyens techniek en aardrijkskunde zouden krijgen. Tijdens het tweede lesuur speelden we een spel met de verschillende soorten overtredingen, dat was zo saai dat letterlijk bijna iedereen in slaap viel. Eindelijk, de bel ging! Iedereen sprintte naar de deur en ik moest natuurlijk weer zo lomp zijn om te struikelen, ik viel pardoes recht op m'n staartbeentje. Dat werd weer een irritante plek tijdens het paardrijden, net nu ik van die blauwe plek op m'n knie af was. 'Die verdomde verhoogjes ook gewoon he', mompelde ik onhoorbaar.*Op de speelplaats*
Ik ging meteen op zoek naar Naelia, Luna en Lien.
Ik zag ze op dezelfde plaats als vorig schooljaar staan. We kwamen juist terug van de wc's toen we de bel hoorden gaan, we namen afscheid en gingen elk naar onze eigen klas. Nadat we nog enkele papieren gekregen hadden kregen we ons lesrooster. Of course hadden wij weer het leukste vak op aarde om de schoolweek mee te starten:((. Man wat zou ik blij zijn als school uit was! Het vierde lesuur mochten we doen wat we wilden in de klas. Ik hoorde de bel gaan en dacht: 'Yesss eindelijk etennnnn :))!' Na de pauze hadden we al meteen les, even kijken, yesss wiskunde :)). Eigenlijk hadden we niet echt les, niemand had z'n boeken bij ;). Na nog twee lange lesuren hoorde ik eindelijk de bel gaan, ik viste m'n fietssleutel uit m'n broekzak pakte m'n rugzak en rende de klas uit richting m'n fiets. Buiten botste Dieuwert tegen me op. Ik riep: 'He klootzak kijk uit waar je loopt, wil je?' Hij keek achterom en stak z'n middelvinger naar me op. 'Hahahah sukkel!', riep ik nog, maar hij hoorde me niet meer. Ik stapte op m'n fiets en vertrok richting Nora. Ik vroeg aan Nora hoe haar eerste dag was, waarop zij antwoordde: 'Enorm saai, de jouwe?' 'Zowat hetzelfde', antwoordde ik.
*Thuis*
Ik zat rustig m'n Instagram te checken toen ik plots besefte dat ik nog niets aan Nuria had laten weten. Dus stuurde ik naar Nuria, ik kreeg vrijwel meteen antwoord.
Kleine Zus😻❤
U: Heyyy bbyy, hoe wast op school? XO
Kleine zus😻❤: Twas echt saaii ni nrml.
Biju? X
U: Sameee khb ook echt een kutklas x
Nuria:❤
U:❤
Nuria:❤
U:❤
Nuria:❤
U:❤
Nuria:❤
Ik hoor mama roepen dat ik moet gaan eten dus ik stuur nog snel een berichtje.
U: Bbyyy kmoe gaan etennnnn babyeeeee x
Nadat ik heb gegeten besluit ik om te gaan douchen. Nadat ik heb gedoucht stuur ik terug een berichtje naar Nuria.
Kleine Zus😻❤
U: Heyyy Noerijaaaaa zin om te bellen? X
Nuria: Of courseeee x belt gy? X
U: Sguuuuddd xU hebt Nuria De Greef gebeld
Nadat we een tijdje hebben gebeld komt mama roepen dat het tijd is om te gaan slapen, het is morgen immers terug school, ik kijk op m'n klok en zie dat het al 21:30 is, 'hebben we echt zo lang gebeld?', denk ik bij mezelf. Achja, ik zal m'n pyjama maar eens moeten aandoen. Ik stuur nog snel een 'Gn' naar m'n streaks en ga dan slapen.
Okayy dit hoofdstuk is langer dan gepland haha
Ik ga proberen elke week te uploaden, het kan ook zijn dat ik vaker upload, ik moet ook nog wel rekening houden met school :(
Love y'all xo
JE LEEST
Depressed
Non-FictionDorien is een heel vrolijk meisje, tot er enkele jongens iets tegen haar zeggen wat haar hele wereld op z'n kop zet... Gestart:18/02/2018 Beëindigd:? Dit is m'n eerste boek dus verwacht er niet te veel van ;) De namen die ik gebruik zijn niet verzon...