1 • Parallel

159 17 2
                                    

"EUNHA!!Cepatlah, aku dah nak lebur tunggu kau kemas barang tu" Yerin ni memang tak reti sabar ke apa? Dah la suruh orang yang kemaskan barang dia. Terima kasih pon tak. Terajang jugak minah ni.

Kitorang kerja kat Cafeteria. Tempatnya tak jauh sangat dengan rumah kitorang jadi senang lah nak ulang-alik.

"Heii kau ni, tak reti sabar" Kata aku sebaik sahaja aku keluar daripada Cafeteria tu.

"Dah2 jom, aku dah penat ni. Nak tidur" Kaki tidur betul si Yerin ni. Makin sayang aku kat dia.

• • •

"Kau nak makan apa2 tak? Aku tengah rajin nak keluar ni" Tanya aku. Dah malam tapi kitorang tak makan lagi so aku decided nak belikan makanan untuk aku dan Yerin sekali.

"Beli je la apa2 yang kau beli, aku makan je"

"Ok set. Jangan tidur dulu tau, kita makan sama-sama"

"Owkeeii!"

Next Morning

Kenapa ramai pulak orang yang datang ni? Ada apa2 ke? Hmmm...pelik~~

"Berangan apa jek kau ni. Ada orang depan kau pon kau tak perasan ke?" Tiba2 Yerin bersuara. Dia ni suka sangat kacau daydream aku tau... Aku tengok depan aku ada budak comeii ni. Pendek sangat, memanglah tak nampak.

6:50 p.m.

"Maaf ya, saya nak kamu semua tolong bersihkan tempat ni, boleh? Saya kena balik cepat sebab ada hal penting" kata bos

"Ok bos. Bos nak pergi mana?" tanya salah seorang coworker

"Saya nak tutup Cafe ni sementara sebab saya ada urusan penting jadi kamu semua cuti seminggu" jawab bos. Dia ni biar betul cuti seminggu. Sebulan tak boleh?

"Okay bos" Jawab kami semua

• • •

"Haa.....ngantuknya~ bye aku nak tidur" Kata aku dan terus naik atas bukak pintu, masuk, tutup pintu balik and gedebushh *snoring*

Yerin : "...."

🍁Remember Me?🍁

Dah pagi ke? Asal terang sangat pagi ni? Lambat? Ohh nooo habislah bos marah. Aku bangun dah macam orang gila sesat jalan. Ehh! Off day lah harini. Lupa pulak.

Hmmm..........

Aku tengok kawasan sekeliling. Where am I ??? Aku kat mana ni weyhh??? Pahal ada suitcase aku bagai semua benda alah ni pahal ni? Orang mana campak aku atas tanah yang suci murni ni? Mana my lovely Yerin??

"YERINN!!! JUNG YERIN!!!" Adakah ini satu peluang untuk aku jerit nama perempuan tu sekuat hati? Apakah?

"Eunha, aku kat sini la. Tak yah la jerit2"

"Kepala engkoo la duduk situ. Kau buat apa dek?"

"Kau nak tau kita kat mana? Kamu seriusss???"

"Tak la main2, tak nampak ke" Geram betul aku

"2007" Kata Yerin. Benda apa dia merepek ni?

Aku buat muka keliru. Dia mengeluh dan cakap

"Kita...kat tahun 2007"

"You're joking, right?" Tanya aku

"No, I'm serious. Take a look." Yerin hulur aku satu poster pasal Music Band dan memang tertulis kat situ tarikh bla bla bla '2007'

"WHAT THE FISHHH!!!"

To Be Continued
Hope part ni tak bosan, kalau bosan sorry...
Harap korang suka cerite ni. Vote and commets for more chapter 💓💕

Remember Me [Eunkook] Slow Update Where stories live. Discover now