4 • Real Meeting

89 10 0
                                    

Annyeong hasaeyo Sofia ibnida. Just want to tell you guys yang saya ada edit sikit chapter sebelum ni about Aunty Yoon. Yes new name for Aunty yang Eunha dan Yerin duduk mula-mula sebelum ke rumah Aunty Jeon. Enjoy !!

Pintu dibuka dan kami berdua pun masuk ke dalam. Aku yang penat lelah berlari hingga ke rumah Aunty Yoon, berjalan ke dapur untuk meletakkan barang dapur yang telah dibeli.

"Aunty Yoon, we are back" Yerin bersuara. Hei dia ni, tolong angkat barang taknak. Aku pula yang penat. Tunggulah kau!

Aku dan Yerin memberitahu Aunty Yoon yang kami telah jumpa rumah Aunty Jeon so kami akan pindah ke sana pada harini juga memandangkan Jungkook perlu dijaga.

•••

Kereta yang dipandu Aunty Jeon berlalu pergi. Aku hanya melihat wajah Jungkook yang tak berapa ceria itu.

"Kenapa tak nak ikut mama ? Bosan eh ?"

Jungkook memandang aku dan aku menunggu jawapan darinya.

"Memang bosan. Asik dengar diorang bertengkar je" Jungkook mula sedih

Haihh gaduh lah ni.

"Eun, masuk jom! Panas kat luar tu!" Jerit Yerin yang sudah berdiri di pintu. Aku dan Jungkook meluru masuk ke dalam rumah.

"Waaaaww cantiknya omg" Aku terpukau melihat isi rumah Aunty Jeon. Walaupun tahun 2007, rumah ni nampak cantik. Kalah rumah Yerin. Uwuu...

"Kan..macam rumah aku kan?" Erk baru je cakap tadi. Aku hanya mengangguk, iyakan saja.

Petang

"Kakak Eun jom pergi rumah Eunha nak ?" Emm ??? What did he say ??? Eunha ??? Eunha hanya terkebil-kebil mendengar ajakan Jungkook.

Yerin datang ke arah aku dan berbisik "2007 weh" Oh um ok. Aku hanya mengangguk.

"Okk jom!" Aku, Yerin dan Jungkook berjalan keluar dari rumah. Aku mengunci pintu rumah dan mengikut Jungkook ke rumah 'Eunha' hahaha rumah aku lah tu.

Sepanjang perjalanan, Eunha terifikir, Jungkook kenal Eunha ke ? Atau mungkin dia terfikir sama ada Jungkook itu kookie...

"Jungkook" Jungkook memaling kepalanya ke arah Eunha.

"Eunha panggil Jungkook apa?"

"Oh hahaha Kookie. Sedap kan ?" Sekali lagi, aku hanya terdiam memandang Yerin. Lepastu Yerin mengenyit matanya. Dah kenapa?

"Ye comel je nama tu"

Rumah Eunha

Remember Me [Eunkook] Slow Update Where stories live. Discover now