Nikkie
Nikkie wordt wakker met een kleine kater. Ze heeft iets te veel gedronken gisteravond. "Au" mompelt Nikkie, als ze met haar hoofd tegen het bed boven haar botst. Nikkie is echt zo iemand die dan tegen zich zelf zegt dat ze het niet moet doen, maar dat dan toch vergeet. Lara zit onder de douche. Stiekem vind Nikkie het wel een stoer dat ze Lara nu als een soort van vriendin ziet. Het was gister heel gezellig. Ze hebben wat gedronken, nou eigenlijk best wel veel. Iedereen was melig, ze hebben gelachen en geblowd. De vrienden van Laura hadden wat meegesmokkeld namelijk. Nikkie had nog nooit geblowd, natuurlijk wel één sigaretje gerookt. Het was best wel leuk om te proberen. Ze werd er vrolijk van. Lara komt de douche uit, haar lange bruine haren hangen langs haar lichaam. Ze glimlacht, haar tanden glandzend wit. "Hoi." mompelt Nikkie verlegen. Terwijl ze haar wangen rood voelt gloeien. Lara geeft een klein knikje. "Wil je douchen? Dan laat ik mijn spullen nog wel even liggen." Nikkie knikt, eigenlijk heeft ze de helft van de vraag niet eens gehoord. Lara wijst naar de douche, oh dat bedoelt ze. Nikkie loopt de kleine douche in. Misschien als ze alle producten van Lara gebruikt, dat ze dan net zo mooi wordt? Nikkie draait aan de knoppen als ze zich heeft uitgekleed. Er komt een harde koude straal op haar hoofd, ze bibbert. De douche is zo klein. ze kan zich nog geen eens omdraaien. Ze draait de warme kraan aan. Naast de douche liggen allemaal doucheproducten van Lara. Één voor één smeert ze ze op haar huid en haar haren. Ze ruiken we lekker vind Nikkie. Na het douchen slaat ze een warme handdoek om zich heen. Ze doet de deur van de badkamer open en staat oog in oog met Floris. "Hoi." Zegt hij vrolijk terwijl Nikkie hem een knikje geeft. Ze probeert langs hem te komen, maar steeds als hij naar links gaat botsen ze. "Uhm, ik ga rechts." Fluistert ze. Hij glijdt langs haar en loopt richting de douche. Finn ligt nog te slapen terwijl Lara een bodylotion op haar gezicht wrijft. "Hoi Lara, mag ik misschien wat van je make up lenen?" Geen reactie, praat ze dan zo zacht?
"Uhm, zei je wat?" Vraagt Lara een tikkeltje verwaand. Nikkie kijkt haar aan of nooit iets gevraagd heeft. Nu moet ze zich maar opmaken met haar nieuwe Hema make up.
"Slaapt hij?" Lara wijst naar Finn. Ze knikt, Lara gaat op Finn's bed zitten. Ze streelt met haar handen over zijn gezicht en schouders. "Wat een schatje." Mompelt ze. Nikkie kijk haar verbaasd aan, hoort dit normaal te zijn? Ze weet het niet, ze heeft wel gelijk hij ligt er schattig bij. Floris komt aangekleed de douche uit. Hij wilde vast niet gezien worden. Weer heeft hij die zelfde sweater aan. Het lijkt wel of hij geen geld heeft om normale kleren te kopen. Floris begint zijn rugtas vol te proppen.
"Is hij nieuw?" Vraagt Lara aan Floris en Nikkie, ze kijkt gefronst. Lara's schouders gaan omhoog. Finn's ogen gaan open, hij is verrast dat hij Lara boven hem ziet hangen. Het wel duidelijk dat hij meteen verlieft op haar is geworden.
"Goedemorgen Finn." Fluistert Lara in zijn oor en kijk hem verleidelijk aan. Op dat moment vindt Nikkie haar een uitsloofster. Of misschien wel een slet maar ja daar kan ze natuurlijk nu nog niets over zeggen. Want ze kent Lara pas net één dag.
Nadat iedereen zijn koffer heeft volgepropt met troep dat is meegenomen van huis. Lopen ze de kamer uit en komen bijna niet de deur door. Slenterend met haar koffer in haar hand loopt Nikkie naar de uitgang. Iedereen heeft een koffer mee de ene wat groter dan de ander, maar Floris heeft alleen een rugzak. Nikkie vraagt zich af of hij daar wel genoeg aan heeft. Vervolgens moeten ze eeuwig wachten tot ze uit de boot mag. Ze heeft kramp in haar benen en haar ogen vallen steeds dicht van slaap te kort. Lara stelt Finn voor aan haar vrienden, terwijl zij krampachtig naar Floris staat. Dan moet ze maar is een goed gesprek beginnen.
"He"
"Hoi"
"Hoe gaat het met je huisdieren?" Nikkie wilt zich zelf wel slaan. Waarom denk ze nooit na voordat ze iets zegt.
"Huisdieren? Ik heb geen huisdieren..."
"Oh, uhm" Nu moet ze goed nadenken wat ze moet zeggen om het gesprek in gang te krijgen.
"Waar was je gister in de avond?"
"Ik was in de kamer ik had hoofdpijn"
"Nu weer beter?"
"Ja"
"Fijn"
"Ik had laatst dus nog zoiets bij je gezien. Uhm hoe heet dat ook alweer?" Nikkie denkt iets te lang na want iedereen stroomt plotseling uit de boot. Ook Floris pakt zijn rugzak en loopt richting de trap die naar buiten leid.
"Hee wacht op mij!" Ze rent achter hem aan. Het lijkt wel of hij geen zin heeft om met haar te praten vandaag. Dat is gedeeltelijk wel haar eigen schuld. Dan had ze niet Finn moeten kussen. Nikkie heeft Floris weer ingehaald en gaat naast hem lopen.
"Die kus, nou zoen. Die stelde niet voor." Het lijkt of het hem op dit moment niet interesseert. Ze kijkt hem doordringend aan.
"Oké" Hij begint steeds harder te lopen. Het voelt voor Nikkie opeens niet zo als normaal als ze in een ander land aan komt. Normaal is het een heel spektakel. Ze is nog nooit in Newcastle geweest. Lara komt naast haar lopen wanneer Floris verdwenen is in de menigte van bijna volwassen jongeren.
"Hoi! Ik wou je vragen of je misschien iets wist over Finn?" Serieus, gaat ze nu alleen maar over Finn praten.
"Sorry, ik ken hem niet." Ze kijkt haar teleurgesteld aan.
"Nou hij zij dat hij vlakbij jou is gaan wonen." Wat? Daar wist ze zelf ook niets van.
"Oh"
"Finn is een danser hé, heb je sixpack wel van hem gezien. Tjonge jonge... die is" Nikkie breekt haar zin af en gaat snel de bus in naar het hotel.
"Samen zitten?" Daar heeft ze echt geen zin in snel zoekt ze iemand om naast te zitten. Ze sluit zich aan bij Floris, eigenlijk had ze hem allang gezien tussen iedereen. "Sorry ik zal al naast Floris gaan zitten." Verbaast doet hij zijn oortjes uit omdat hij zijn naam hoort. Lara loopt geërgerd door naar het einde van de bus. Nikkie zucht en laat haar hoofd vallen of Floris schouder. Hij laat het gelukkig toe terwijl hij naar het beslagen raam kijkt. Grote rode bussen rijden door de stad. Het het koud voor de tijd van het jaar.
YOU ARE READING
Hopeloos
Misterio / SuspensoFloris ligt moeilijk in zijn familie. Zijn vader mishandelt hem namelijk. Floris zit nog altijd met de vraag: waarom? Waarom doet zijn vader zoiets. Floris probeert elke dag zijn blauwe plekken te verbergen. Door een lange broek in de zomer of een m...