Universita (UniLock) 2/3

69 7 2
                                    


Měsíc studií a John je na universitě jako doma. A taky je na universitě známou osobou, ovšem ne díky svému statusu nejstaršího studenta, ale kvůli svému přátelství s profesorem Sherlockem Holmesem.

Dle všech historek na škole je Sherlock nejen nejmladším universitním profesorem v historii lidstva (je o osm let mladší než John, ale vypadá s bídou na dvacet), ale je taky dle všeho nejnepříjemnější, nejprotivnější a nejnetrpělivější osobou na světě. Dokáže z jednoho pohledu poznat vše o vaší osobě a nemá nejmenší problém říct nahlas všechna vaše tajemství, nemá přitom ohledy na city lidí okolo ani na jejich názoy. Dá se říct snad jen to, že Sherlock bere všechny lidi stejně a nebere ohledy na jejich majetek, pohlaví, barvu nebo postavení; všechny považuje za idioty a dává jim to plně najevo.

John nic z toho nemůže popřít. Spíš může všechny Sherlockovi negativní vlastnosti potvrdit a možná k nim i nějaké přidat.

Ale i přes to všechno jsou on a Sherlock přátelé. Dá se přímo říct, že veškerý volný čas ti dva tráví spolu debatami, učením nebo pokusy. Sherlock taky Johna seznámil se svým koníčkem – řešením odložených policejních případů, přičemž se mu Johnovi zkušenosti s různými druhy zranění dost hodily.

John občas zkoušel se Sherlockem flirtovat, ovšem ani ne tak z důvodu, že by chtěl Holmese dostat do postele (ne, že by mu tenhle výsledek vadil, právě naopak), ale spíš pro neskutečně zmatený (a roztomilý) výraz, který přitom Sherlock vždycky mívá. Ten chlápek se chová, jako by snad nikdy s nikým nerandil.


- - o - -


John kmitne pohledem mezi vyučující, která u tabule drmolí neuvěřitelně nudnou přednášku z biofyziky a svým telefonem, na který mu právě přišla sms. Nakonec se rozhodne si zprávu přečíst. Sedí až na konci učebny a tahle hodina není zrovna z těch nejsložitějších.

Nudím se. SH píše se ve zprávě.

John jen zavrtí hlavou a trochu se pousměje. Sherlock se nudí asi stokrát častěji než malé dítě a je přitom ještě otravnější než ono dítě.

Nemáš mít hodinu s prváky? JW

Mám ji. Je to nuda. SH

Dělají pokusy. SH

Mám tu kandidáta na poleptání, jestli i nadále bude takto máchat rukama. SH

John jen protočí oči.

Tak ho zastav. JW

Pozdě. SH

Doufám, že ho vedeš na ošetřovnu. JW

Na co? Může jít sám. SH

Sherlocku, jsi jeho učitel! JW

No a? SH

John jen protočí oči a v duchu zaskučí. Dostat do Sherlocka nějakou zodpovědnost je asi nadlidský úkol.

Místo odpovědi si John začne přepisovat poznámky z tabule.

Odepiš mi. SH

Proč neodepisuješ? Jsi naštvaný? SH

Jako malé dítě, povzdechne si John, než pošle zprávu.

Mám hodinu. JW

Biofyzika je nuda. SH

Jenže já ji musím umět. JW

Sherlock BBC - AU challenge (by SallyPejr)Where stories live. Discover now