#bölüm5#

10 0 0
                                    

Multideki çağdaş
Çağdaşın anlatımından

"UMUT ABİ"

buda umut abimiz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

buda umut abimiz

Enesin sesiyle ve baktığı yere hep birlikte baktığımızda sevinçten amıda kalkabilirdim ama bende diğer arkadaşlarım gibi sırıtmayı tercih ettim. Ayağa kalktığımızda enes çoktan umut abinin üstüne atlamıştı. Hepimiz umut abiyi severdik ama enesin ona hayranlığı çok farklıydı. Umut abi 25 yaşındaydı bundan 2 sene önce tanışmıştık. Kendisi öğretmendi ama atanamadığı için dershanelerde falan çalışoyodu. Bizde onunla sinem sayesinde tanıştık. Sinem bir ara dershaneye gitmişti orada tanışmışlardı, umut abi de hoca gibi değil abi gibi davranınca bizlede tanışdı ve gayet iyi anlaştık. Yakışıklıydı. Esmer saçlatı vardı. İyi yüz hatları vardı. Onu sevmemin sebebi hepimize en iyi şekilde abilik yapmasıydı. Onu bayadır görmüyordum.  Çünkü karşı yakada bir özel okulda işe başlamıştı, bizde bu yüzden bayadır görüşemiyorduk. Aslında od burayı bilmezdi ama gitmeden önce burda vedalaşmıştık. Demek ki ordan hatırlamış. Bi baktım enes yerde yatıyor ben kahkaha atmaya başlayınca her kes umut abiden ayrılıp enese baktı bizde gülünce enes de kalktı. Hep birlikte minderlere tekrar oturduk umut abi enesle benim arama oturmuştu. Bu gün erken kalktığım için yorulmuştum ben de kafamı yanımda oturan canım ikizimin - birbirimizi yastık olarak kullanırız- yani çağlanın dizlerine kafamı koyup uzandım. Sonra umut abi bize nerde çalıştığını falan anlattı. Sonra bizim sinanın aklına bir şey gelmiş olmaliki "buldum" diye bağırdı. Hepimiz ona neyin var bakışları atıyordukki enesin bizden gene farklı düşündüğünü farkettim.
"Kanka kızmı buldun bacısı varsa bana yapcan bak söz ver biz senle bacanak olcaz söz vermiştin unutma." diyince sinan ona dönüp.
" Kanka ben zaten karı kız işlerindeyim ya" diyerek dalga geçti. Sonra emel lafa atladı.
"Neyi buldun saçlarının jölesi bitesice sinan "
Çok merak ediyorum bunlar birbirlerine laf atarken çok kafa yoruyolarmı? Ve sinan dan şaşırtılıcak hareket. Mantıklı cevap.

" bizi sınavlara hazırlıyacak hocayı bulduk."
Diyip umut abiyi işaret edince hepimiz yüzümüze piçsmile takıp umut abiye baktık. Enes;
" umut abi ömrümüzde bize iz bırakıcak anlar için hayatımızın sonuna kadar sana dua edebilmemiz için bizim matematik hocamız olur musun? Bizimle çalışırmısın?" dedi. Enesin evlilik teklifi eder gibi söylemeş olması ve diz çökmesini emel kameraya çekmiş, hepimiz kahkaha atarken umut abinin dediğiyle daha çok böğürmeye başladık.
"Evet!evet!evet!"
Enesde yerde bulduğu bi otu umut abinin eline dolayıp "helalimsin hocammm" dedi.
Ve emelin atağla enes hemen emele döndü. Hepimiz telefonu titrediğinde hepimiz baktık. Enes dizlerinin üzerine çökmüş, umut abide sırıtıyo foda 'teklif ediyorum benimle evlenirmisin' çalıyo ve en sonda umut abinin evet evet evet diyişi çıkmış , emel bunu snap olarak instagrama atmış. Altınada hepimizi etiketlemiş ve bir teklif var ortada emin misin kuzen yazmış. Hepimiz aynı anda böğürmeye başladığımızda enes emele dönüp.
"Neden yaptın ha vicdanın nasıl rahat etti benden utanmadın umut abidendemi utanmadın be emel " diye kınarcasına bakış atıp bunları söylediğinde emel ona öpücük attı ve
"Saatimi çalmışsın bugü  kuzen herşeyin bedeli var ben senin tişörtünü giydim diye benim ayıcıklı terliklerimi çekip atmıştın hatırlatırım." dediğinde enes.
" He tmm ya sıkıntı yok. Bak umut abi senin yerinde olmak isteyen kaç kız var senin haberin varmı?" diyince biz ona 'yav he he ' bakışları attık  aslında çok talibi vardı,  tek onun değil hepimizin talipleri çoktu kızlarımız ve erkeklerimiz taş gibiydi sonuçta ama bizim şöyle bi huyumuz var birbirimizin yanında 6 yaşında çocuk gibiyiz ama dışarıda sanki buz kütlesiyiz. Dışardan birinede aynı şekilde davranırdık enes bile. O yüzden enes doğru söylüyodu ama umut abi onu şımartmamak için
"Evet enesim haberim var 150 200 kişi falan oda bakırköy ruh hastalığı polikiliğinindeki kadın nüfusu." deyip gözkırptı. Enes bozulduğunu belli ederek bana dönüp.
"Sende göm çakma sarı" dedi sonra çağlaya bakıp.
"Knk ordan baksana yerin kaç kalt altına sokmuşlar beni." dedi.
Biz yine gülünce, gitmeye yeltendi ve ayakalktı ve
"Neyse ben eve kaçar size iyi eğlenceler yiyin birbirinizi " dedi sonra emel onu kolundan çekip yerine oturttu. Yanağını sıktı ve öptü.
" Bakma sen onlara kuzi sonuçta benim dna mı taşıyon" dedi.
Enesde benim çağlanın dizine yattığım gibi emelin dizine yatıp söylendi.
" senin yaptıklarını unutmadım 'kuzi'"dedi
Sonra kendi belindeki kareli gömleği emelin beline sardı. Bizim kızlar kısa giyiniyodu çünkü bize güveniyolardı, haklılardı. O yüzden ben pek ses etmedim. İşte enes kızıyodu biraz o kadar. O zaman bir şey dikkatimi çekti hepimiz yani erkekler olarak umut abi hariç siyah pantolan siyah
t-shirt giymiş. Ve üstümüze de gömlek giymiştik. Gömleklerimizin düğmeleri açıktı elbet. Konudan dağıldığımı anladığımda bende konuyu dinlemeye başladım. Ama baktım ki konu 'sınavlar' bende kardomun dizinde dadlı uykuya gözlerimi kapattım.

Saklı CennetimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin