"Yeğenimin görmesini istiyorum ..."

46 4 0
                                    

  La Vechiul Serai

-"Sultană,a sosit sultana Ayse.Vă roagă să o primiți!"
-"Să intre!"
-"Sultană!"spuse Ayse,plecandu-se
-"Apropie-te,Ayse!"
-"Sultană,eu...Am venit doar să vă spun ceva,nu voi sta mult..."
-"Oricum,tu nu trebuie să stai în picioare! Ia loc!"îi răspunse sultana Nazenin,arătându-i un loc liber.
-"Sultană,vreau să vă cer sfatul într-o chestiune...O stiti pe cadâna aceea nouă,Meleksima,slujitoarea sultanei Hayzuran?"
-"Da,o stiu.S-a întâmplat ceva?"
-"Nu,dar...de când a leșinat în harem...Mi se pare că fiul meu a cam început să o placă! E în regulă?"
-"Normele noastre nu au nimic împotrivă,dar,orice-ar face,nu trebuie să o neglijeze pe Hayzuran! Ea e prima lui soție.Iar legile noastre spun că nu are voie să aibă mai mult de o soție si patru cadâne! Nu ar fi o greșeală să-i placă si de Meleksima,dar oricum copilul ei nu va avea dreptul la tron! Pe când prințul lui Hayzuran va fi chiar moștenitorul direct al Imperiului Otoman!"spuse sultana Nazenin,clară.
-"Aveți dreptate,sultană! În fine,eu plec..."
-"Nu,nu,stai să bem o cafea! Deja e pregătit totul!"îi răspunse sultana,făcându-le semn unor slujitori care îi si aduseră o tavă de aur cu tot felul de mâncăruri gustoase.
-"Sultană,mă simt onorată! Nici eu la nunta mea cu Mustafa nu v-am primit aşa..."
-"Stai linistită,Ayse! Dacă nu-ți dau ție,care mai vii pe la mine,atunci cui? Slavă Domnului,am de unde!"spuse sultana Nazenin,încântată.
-"Sultană,într-adevăr mâncarea e foarte gustoasă si,de când ați venit dumneavoastră aici,chiar si acest serai a prins culoare!"
-"Aşa e,trăiesc bine aici!"
-"Sultană,cu permisiunea dumneavoastră,aş vrea să mă întorc la serai."
-"Desigur,Ayse! Poți să te retragi!"încuvință ea,în timp ce sultana Ayse iesi din odaie.
-"Sultană! E o onoare să vă văd!"spuse Kemankes,care tocmai se pregătea să o viziteze pe sultana Nazenin.
-"Si eu mă bucur să te văd,Kemankes! Cum e viața ta pe aici?"
-"Slavă Domnului,am o viață frumoasă,sultană!"
-"Aşa e,ai avut un noroc incredibil! Nu m-aş mira să aud că te-ai si cununat cu sultana Nazenin..."
-"De fapt,chiar la asta ne gândeam si noi,dar după ce trece nunta sultanului Baiazid!"
-"Kemankes,te voi întreba ceva,dar să-mi răspunzi sincer! De când ai sentimente pentru sultana Nazenin?"
-"De ce întrebați,sultană? Si cum v-aş putea spune? Dacă află Măria Sa,nu mă va mai lăsa în viață!"
-"Nu îi voi spune..."
-"Ayse! Ai venit să ne strici linistea? De ce vrei neapărat să afli lucruri care nu te privesc?"strigă sultana Nazenin,care,auzind întreaga discuție,iesi afară din încăpere,pentru a-i lua apărarea lui Kemankes.În ochii ei verzi se putea citi tristețea."Te credeam altfel,Ayse..."
-"Sultană,vă rog să nu mă înțelegeți greșit.Eu nicidecum nu vreau să vi-l fac dușman pe Baiazid.Nu aş putea face asta! Eu doar..."
-"Atunci,de ce vrei să stii despre iubirea asta? Adevărat,eu sunt sultană si nu e potrivit să-mi placă de cineva,mai ales după ce Mehmet a murit.Dar,crezi că iubirea ține cont de ceva?"
-"Nu,sultană! Vă rog să mă iertați!"
-"În regulă,te voi ierta,dar să nu se mai întâmple!"
-"Desigur,sultană!"
-"Poți să te retragi!"
Ayse plecă.
-"Oare de ce sultana Ayse a vrut să stie asta? Nu părea că ar vrea să-i spună Măriei Sale..."
-"Nu stiu,Kemankes,dar în orice caz nu trebuie să stie ea tot! Chiar dacă nu avea gând rău,poate i-ar fi scăpat vorbele si...Doamne ferește,acum tu...ai fi fost pedepsit! Si nu ar fi fost drept! Pentru că si eu te iubesc! De ce să suferi tu pentru păcatul meu?"
-"Nu e al dumneavoastră,sultană! E si al meu! Stați fără grijă,după ce ne vom cununa,nimeni nu va mai avea ce vorbi!"
-"Aşa e...Kemankes,trebuie să mai mergem si noi la serai,vreau să-mi văd nepotul!"
-"Dacă asta vă doriți,aşa vom face! Oricum trebuie să vedeți si ce face Măria Sa.Primăvara se apropie,iar expediția trebuie să înceapă! Poate îl vor ajuta sfaturile dumneavoastră!"
-"Cred că prezența mea îi va face bine,dar...în legătură cu sfaturile...Nu stiu,nu am participat niciodată la o expediție!"spuse sultana,râzând.
-"Cred că veți participa cât de curând,împreună cu mine! Nu pot sta fără dumneavoastră!"spuse Kemankes
-"Chiar aşa! Când va fi expediția?"
-"Încă nu se stie.Abia acum au început pregătirile."
-"Trebuie să fim conștienți de faptul că oricât ne-am dori,nu pot veni cu tine! M-am născut femeie,nu luptător!"
-"Aşa e,dar câteodată chiar si Măria Sa mai are parte de câte un cadou..."
-"Mă consideri un cadou,o atenție?"
-"Nicidecum,sultană. Dar cine ar rezista fără ochii dumneavoastră?"
-"Kemankes,zău că mă admiri!"
-"Si nu aşa trebuie?"
-"Uneori nici eu nu stiu ce trebuie si ce nu! Sunt atât de îngrijorată pentru Ayse! Nici eu nu trebuia să mă iau de ea doar aşa...I-am mai si spus că nu am nimic impotriva relației lui Baiazid cu Meleksima! În realitate,chiar cred că greseste! Până la urmă,Hayzuran e soția lui legitimă acum,chiar dacă nunta va avea loc doar peste două săptămâni!"
-"Aveți perfectă dreptate,sultană! Mai ales că acum aveți si un nepot!"
-"Oare cum i-au pus numele nepotului meu?"
-"V-ați gândit la vreunul?"
-"Da,m-am gândit! Dacă l-ar chema Huseyn...!"
-"I-ați putea spune Mariei Sale,dacă încă nu a ales!"
-"Aşa e! Așadar,deseară vom porni la drum!"
-"Cum doriți,sultană!"

  La Seraiul Topkîpi

-"Sultană,a venit sultana Hayzuran.Vă roagă s-o primiți!"
-"Să intre!"
-"Sultană Hulya!"spuse sultana Hayzuran,plecându-se
-"Haide,Hayzuran,stai jos.Cred că esti obosită!"
-"Mulțumesc mult,sultană! Dar nu voi sta mult! Unde este Silahtar-pasa?"
-"Este împreună cu fratele meu,la o sedintă de Divan. Vor hotărî data expediției!"
-"În regulă..."
-"Tu ce mai faci,Hayzuran? Cum este nepotul meu?"
-"E bucuros că are o mătuşă atât de bună!"
-"De-abia astept să vină si mama si să-l vedem împreună!"incheie sultana Hulya.
Sultanele Hulya si Hayzuran :

Sultanele Hulya si Hayzuran :

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.
O sultană influentă 👑Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum