Sultana Hayzuran

69 5 0
                                    

Când cadâna Hayzuran iesi din iatacul imperial,la poartă fu întâmpinată de către sultana-mamă,Nazenin.
-"Sultană...!"spuse ea,plecându-se
-"Anna,am venit să te conduc în odaia ta.Pe drum,îmi vei povesti tot ceea ce s-a întâmplat în iatacul imperial!"spuse sultana
-"Măria Sa mi-a poruncit să va spun că,de azi înainte,mă voi numi Hayzuran! A spus că stiti dumneavoastră ce trebuie făcut..."
-"Aşa este!"o întrerupse sultana."Într-adevăr,aici,normele cer un adevărat ritual!"
-"Si care ar fi acesta?"întrebă Hayzuran
-"Mâine dimineață te voi duce în harem,pentru a trece în credința noastră! Cine stie,poate vei ajunge chiar sultană,dacă vei avea un prinț!"
-"Doamne-ajută,sultană!"spuse cadâna Hayzuran,intrând în odaia ei,în timp ce sultana-mamă plecă.
În tot acest timp,sultanul Baiazid merse în odaia mamei lui,sultana Ayse,pentru a o vizita.
-"Mamă!"spuse el,sărutându-i mâna.
-"Fiule,bine-ai venit! Te așteptam!"
-"Sper că e totul în regulă,nu s-a întâmplat nimic?"
-"Nu e nimic,fiule! Cât timp tu vei sta pe tron,nici noi,nici poporul nu putem fi supărați!"
-"Cum va vrea Domnul,aşa să fie!"
-"Amin,fiule!"spuse sultana Ayse,fericită."Fiule,cine e cadâna aceea,care va trece dimineață în credința noastră?"
-"Este cadâna mea favorită! Am numit-o Hayzuran!"
-"E bine să ai încredere în ea?"
-"Nu stiu,mamă,dar pe mine mă face fericit! Când sunt în preajma ei uit de tot ceea ce nu-mi place!"
-"Foarte bine,fiule...,dar de unde până unde graba aceasta de a avea o cadână?"
-"Îmi doresc să am un prinț,cât mai repede!"
-"Aşa e...,defapt,si eu îmi doresc să am un nepot! Dumnezeu să-ți ajute!"
-"Amin,mamă!"spuse sultanul Baiazid,în timp ce iesi din odaie.
Dimineața zilei următoare veni repede.Cadâna Hayzuran,condusă de către sultana Ayse,ajunse în sala de piatră,unde se țineau majoritatea ritualurilor.O slujitoare mai în vârstă,care se ocupa cu astfel de lucruri,o ajută pe cadâna Hayzuran să se convertească la credința islamică,spunându-i niște cuvinte,pe care trebuia să le repete.Întreaga ceremonie era privită de sus,de la balcon,de către sultana-mamă,Nazenin,care îsi dorea cel mai mult ca dinastia otomană să meargă mai departe!
După ceremonie, sultana-mamă si cadâna Hayzuran se plimbara împreună prin grădina seraiului. În timp ce sultana-mamă culegea trandafirii frumos mirositori,cadâna Hayzuran încerca să afle cât mai multe lucruri de la sultana Nazenin,pentru a deveni sultană.
-"În primul rând,spuse sultana-mamă,ca să devii o sultană puternică trebuie să-i castigi inima lui Baiazid si să te convertesti la credința lui. Prin ceremonia de astăzi ai bifat primul punct.Apoi,trebuie să ai grijă de tine si de relația ta cu sultanul. Să nu uiți niciodată de unde ai plecat si mai ales faptul că în harem vei avea multe rivale,deoarece toate cadânele visează să fie în locul tău!"spuse sultana Nazenin
-"Aveți dreptate,sultană,dar...E atât de greu...!"răspunse Hayzuran
-"Te vei obisnui în cel mai scurt timp! Eu te-am adus aici,pentru că mi-ai făcut o impresie bună si chiar îmi doresc să devii sultană,pentru a-l face fericit pe nepotul meu si pentru a duce dinastia mai departe! Acum,haide,mergi înapoi,în harem! Vei sta în odaia ta si vei astepta ca Măria Sa să te cheme!"încheie sultana.
-"Cum porunciti,sultană!"spuse si Hayzuran.
-"Lalezar,cheamă-l pe Kemankes-pasa!"îi porunci sultana,uneia dintre cadâne,după ce plecă Hayzuran.
-"Cum doriți,sultană!"Cadâna Lalezar plecă. Sultana-mamă,care între timp terminase de cules petalele unor trandafiri,se aseză jos,pe iarbă,lângă trandafirii ei dragi,pe care,odinioară,îi plantase cu cea mai mare bucurie!
-"Această grădină e tot ce mi-a mai rămas,din amintirile vechi,din trecut! Nu e chiar atât de mare ca si grădina de la Vechiul Serai,dar totuși...E frumoasă!"se gândi sultana.Dintr-o dată,gândurile îi fuseseră întrerupte de către un glas atât de cunoscut! Sultana se ridică ușor,vrăjită,parcă,de graiul celui de lângă ea,pe care îl chemase!
-"Sultană! M-ați chemat!"
-"Bine-ai venit,Kemankes! Trebuie să discutăm ceva important!"
-"Spuneți,sultană!"
-"Kemankes,ai alte planuri pentru viață? E altcineva în inima ta?"
-"Nici vorbă,sultană! Singura persoană din inima mea sunteți dumneavoastră!"
-"În regulă...,dacă e aşa,ai veni cu mine la Vechiul Serai?"
-"Aş veni cu mare drag,dar...aş putea afla care este cauza acestei decizii?"
-"Nu mai prea am ce face aici...Am pierdut tot ceea ce am avut! Am vorbit si cu Măria Sa si mi-a dat voie să mă retrag împreună cu tine,să-mi refac viața!"
-"V-ați gândit bine,sultană! Desi,cred că va fi puțin greu să ne obișnuim,după atâția ani petrecuți aici! Când porunciti să pornim la drum?"
-"Mâine dimineață,dacă nu ai nimic altceva de făcut!..."
-"Desigur,sultană! E bine aşa!"aprobă Kemankes."Cu permisiunea dumneavoastră..."
-"Poți să te retragi!"spuse sultana,zâmbind. După ce Kemankes plecă,sultana se retrase si ea,în odaia ei. Îi era greu să plece de la serai,dar se saturase,totuși,să stea degeaba prin harem.Desi ea era sultana-mamă,ordinea era asigurată de către vătaful-sef,căruia nu-i scăpa nimic! Iar întreg Seraiul era condus de către sultanul Baiazid. Pe de altă parte,dorea si ca puterea ei să îi revină sultanei Ayse,pe care a luat-o sub ocrotirea ei,încă din prima zi în care a ajuns la serai,învățând-o tot felul de lucruri folositoare.
Aflând de decizia sultanei Nazenin,Hulya,care se afla prin apropiere,intră în odaia mamei ei.
-"Mamă,iertați-mă că am venit neanuntata,dar...!".Sultana-mamă o întrerupse:
-"Hulya,dacă ai venit si tu să mă rogi să rămân,ca toți ceilalți, să stii că e în zadar! Decizia mea e clară! Si,mai mult decât atât,aceasta e si decizia Măriei Sale,am vorbit deja!"spuse sultana Nazenin,decisă.
-"Dar,mamă...! Noi toți,aici,avem nevoie de dumneavoastră!"
-"Stiu,dar sunt convinsă că vă veți descurca!"
-"Cum doriți...!"
-"Dacă nu mai ai nimic altceva de spus...!"
-"Defapt,mai e ceva! Am vorbit si cu Măria Sa si a fost de acord cu mine...Ați accepta să mă căsătoresc cu Silahtarul Mustafa?"întrebă Hulya,timidă.
-"Cum vrei...dacă tu consideri că e bun pentru tine...Nu am ce zice! Dar e importantă si părerea lui! Dacă ești sultană,nu înseamnă că poți face ce te taie capul! Ai nevoie de îndrumare,mai ales în privința aceasta!"o sfătui sultana
-"Aşa e...Si...aş mai vrea ceva,e o ultimă dorință la dumneavoastră! Să fiți alături de mine,în ziua nunții mele!"
-"Dacă asta ți-e dorința,aşa va fi. Trimite-mi veste când decizi să faci acest pas,ca să vin si eu!"spuse sultana Nazenin
-"Mulțumesc mult! Acum,cu permisiunea dumneavoastră..."
-"Poți să te retragi!"
După ce fiica ei plecă,sultana începu să-si facă ordine prin cameră si să se pregătească pentru plecare. În timp ce îsi căuta o pereche mai veche de cercei,sultana-mamă găsi o scrisoare. O deschise cu grijă si-si văzu poezia scrisă pentru Kemankes.Astfel,sultana o luă cu ea,deoarece nu-si dorea ca scrisoarea să rămână în mâinile celor care ar fi găsit-o prin serai. Ea stia atât de bine ce înseamnă să păstrezi un secret,care îți mistuie inima,toată viața!🔥

O sultană influentă 👑Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum