Draco' s P.O.V.
"Fijn hier te zijn meneer Malfoy." Zei Harry snel. Ik was bloednerveus, maar ik denk dat dat zo hoort. Vader staarde ons emotieloos aan. *Ik moet iets doen.. Anders geloofd hij me nooit* snel bedacht ik iets, maar ik wist niet hoe Harry ging reageren. Maar ik kon niet anders. Ik kuste hem op z'n wang. Het was niet een snel kusje, ik bleef even met mijn lippen op z'n wang staan. Het moest immers geloofwaardig zijn. En tot mijn geluk reageerde hij goed, door me snel aan te kijken en te blozen. Vader gaf ons niet de kans om verder te gaan met ons toneelstuk, door ons mee naar binnen te vragen. We liepen naar de sofa, niet in de gaten hebbend dat we nogsteeds hand in hand liepen. En gingen zitten zitten, dichter bij elkaar dan gepland. Maar geen van ons scheen het erg te vinden. Maar nu begon onze act pas echt.. mijn ouders vonden het nodig om ons te ondervragen. Vader met een toch wat afkeurende blik in z'n ogen, maar moeder leek erg opgewekt. "En hoelang zijn jullie eigenlijk al samen?" Vroeg moeder uiteindelijk. "Een maandje, toch lieverd?" Zei Harry, en ik bloosde en keek hem verbaast aan. Hij zat echt in z'n rol. "Euhm ik geloof het wel, liefje" antwoordde ik snel. Ik zag het gezicht van mijn vader veranderen met onze woorden. En ik wist dat er niet veel vragen zouden worden gesteld vanavond. Dus na nog een paar vragen over hoe het met ons ging vertelde vader dat ik Harry naar z'n kamer moest brengen. Natuurlijk had vader ervoor gezorgd dat we samen op een kamer sliepen. Maar omdat ik een eenpersoons-bed heb moesten we allebij in een van de logeerkamers verblijven.
Het is een mooie, grote kamer. Met een tweepersoons-bed, een mooi kleed op de vloer, een hoge eikenhouten kast, een bureau+ stoel en een 2-zits bankje. Maar voordat we naar onze kamer konden gaan, moesten we nog eten. Zelf had ik niet zo'n honger, alleen Harry duidelijk wel. Hij at zo gulzig dat zelfs de huiselven hem aankeken. Verder werd er niet veel gepraat aan tafel, dat deden we nooit echt. Na het eten mochten we eindelijk naar boven, waar we eindelijk alleen zouden zijn. We stonden onderaan de trap toen.. "vertrouw me, je vader kijkt" fluisterde Harry. Waarna hij op z'n tenen ging staan, en me zoende.. Zijn lippen gingen teder over die van mij waarna ik met mijn tong zachtjes over zijn onderlip ging. Langzaam braken we de kus, en keken elkaar aan.
Aan de blik in onze ogen te zien hadden we het geen van beide erg gevonden, maar snel doorbrak in de gedachte door z'n pols te pakken en hem mee naar boven te nemen, baar onze kamer. "Nou euhm.. ik euhm" uit m'n woorden komen lukte alles behalve, ik denk dat ik nogsteeds een beetje van de wap ben door die zoen.. *maar waarom het betekende toch niks...het was puur om vader te foppen.." En volgensmij had Harry hetzelfde want hij keek me nogsteeds een verbaast aan. Voor een moment waren we allebij volledig stil. Ik hoorde zelfs niemand ademen. Tot Harry de stilte doorbrak. " ik slaap w-wel op de bank, het is toch nogsteeds beter dan het bed bij de Dursleys.." wist Harry uit te brengen. "Weet je het zeker? Jij bent nogsteeds degene die mij uit de brand helpt.." maar Harry wist het zeker, dus na het uitpakken van Harry's koffer gingen we ons allebij maar omkleden. Ik in de aangrenzende badkamer en Harry ik de kamer zelf. Allebij zagen we er toch al wel moe uit ondanks dat het pas net iets voor 22.00 (10.00 pm) was. Ik ging op het bed liggen en Harry kroop onder het laken op het bankje. "Weet je zeker dat je daar lekker ligt?" Vroeg ik nog één laatste keer voordat we allebij inslaap vielen.
"Kom maar hier m'n jongen, jij word mijn nieuwe, loyale volger. Kom hier en je krijgt de tatoeage die de Malfoy-naam ere aandoet. Ik liep richting de duistere heer, hij zette z'n toverstok op mijn arm en zei een spreuk. Het Brande als hel. 'Merlijns baard dat doet zeer' wist ik onhoorbaar uit te brengen. Vader pakte m'n schouder, en keek me trots aan. 'Nu krijg je je eerste opdracht, m'n jongen. Jij moet ervoor zorgen dat ik dichtbij genoeg kan komen om voor eens en altijd een einde te maken aan het sneue leventje van die Potter jongen.' Maar ik weigerde, waardoor de heer me verontwaardigd aankeek en zijn toverstok boven zijn hoofd hield. 'Ownee?'Zei hij sluw, 'CRUCI-"
Badend in het zweet schrok ik wakker. Ik keek om me heen, zoekend naar een klok. 02.52 stond er. Maar slapen kon ik voorlopig toch niet meer, ik besloot om maar even iets te gaan drinken in de badkamer. Maar zodra ik bij de wastafel stond hoorde ik iets. Het klonk als gehuil, maar al snel ging het over in geschreeuw. Ik rende m'n kamer in, waar ik Harry zag schreeuwen. Ik schudde zijn schouders en zei z'n naam tot hij wakker werd. Ik keek hem bezorgd aan. "S-sorry heb i-ik je wakker ge-maakt?" Stamelde hij. "Nee, ik had al een nachtmerrie en was al wakker eigenlijk. Waarom was je zo aan het schreeuwen?" Ik klonk onbewust bezorgder dan bedoeld. Even keken we elkaar recht in elkaars ogen aan. "Ik euhm ik, had ook een nachtmerrie.." weer zwegen we allebij. "Probeer maar weer te slapen, het is nog vroeg.." zei ik uiteindelijk, waarna ik in m'n bed kroop. "Wil je anders bij mij komen liggen" floepte ik eruit en meteen sloeg in m'n handen voor m'n gezicht.Harry's gezicht werd rood, en dat van mij vast en zeker ook. "Euhm.. j-ja oke.." beide gingen we aan de andere kanten van het bed liggen, en al snel vielen we in slaap. Ik had al in geen maanden meer zo goed geslapen. Maar toen we wakker werden lagen we heel dicht bij elkaar, ik lag met mijn gezicht naar zijn rug toe. En net toen ik ging kijken of hij al wakker was draaide hij zich om. "Waar ben jij naar aan het staren, Malfoy" de toon in z'n stem deed een rilling over mijn rug gaan, zeker toen ik mijn achternaam hoorde.. gingen we ect de hele zomer vijandelijk tegen elkaar doen als vader er niet bij was? Maar zodra hij mijn geschrokken gezicht zag begon hij te lachen. "Whaha jij schrikt snel, was maar een grapje Dray" en al snel hadden we allebij de slappe lach. "Dray!? Waar komt dat vandaan" wist ik tussen het lachen uit te brengen. "Gewoon, ik dacht dat een bijnaampje wel op z'n plaats is nu ik toch de hele zomer je vriendje moet spelen" zei Harry, en hij knipoogde. Nadat we allebei uitgelachen waren gingen we naar beneden. Waar de huiselven het ontbijt al klaar hadden gemaakt.
JE LEEST
Summer break, a Drarry fanfic
Fanfiction{Voltooit} Harry keek niet uit naar de zomervakantie.. wetend dat hij weer naar de Dursleys moet, alleen na een week terug bij deze dreuzels stond er een onverwachte bezoeker ik z'n kamer.. Draco Lucius Malfoy! Harry was verast wanneer Draco de rede...