Pontianak

190 16 5
                                    

Ini berlaku dah lama. Kali ni abang author yang kena dengan uncle author. Masa tu umur abang author baru belasan tahun. Uncle author pula setahun lagi muda dari abang author. Ibu dengan ayah author ada urusan kat Tenom, jadi kitorang adik beradik tinggal dengan atuk ngan nenek.

Disebabkan abang author ni agak berani, dia nak tidur sensorang kat rumah but uncle author pula nak join pasal nak main game PSP sama². Nak dijadikan cerita, rumah lama author tu paling dekat dengan hutan. Kiri dengan belakang hutan belantara. Lebih kurang 20 meter pula ada pokok ara yang besar kat sisi jalan. Kalau tengok pun boleh meremang bulu roma. Abang author dengan uncle author pun main game sampai pukul 1 pagi. Bila dorang tidur sama² kat ruang tamu, abang author terbangun sebab rasa dihempap kat badan. Abang author terus menjerit sampai uncle author yang tidur kat sebelah terbangun dan terkejut beruk nampak pontianak sedang bertenggek kat tingkap yang penutupnya hanya kain langsir. Dengan penuh berani, abang author ambil parang kat atas rak dan melibas kearah pontianak durjana itu. Namun, pontianak itu terbang sambil mengilai kuat.

Lepas beberapa minit bertenang, uncle author nak balik ke rumah tapi abang author tetap nak tidur kat situ sebab katanya kalau pontianak tu datang balik, dia akan libas guna parang. Abang author siap letak parang tu kat sebelah tilam dia. Huh.. Memang berani lah abang author ni. Kalau author yang kena, memang dah pengsan kat situ...

Cerita Seram Dari AuthorWhere stories live. Discover now