Hallu 😆 'kay. Let's get to the main point. 😼😼
Korang pernah tak mengalami Lucid Dream dan Monkey Dream?? Author pernah alami mimpi ni masa author masih budak. Around age 14 - 16 like that. Korang tau tak ape bende Lucid ngan Monkey Dream tu? Bukan mimpi pasal monyet yee 😅😅
Lucid Dream ialah keadaan di mana kita merasakan mimpi yang kita alami berasa begitu nyata. Kita juga mampu untuk mengawal situasi mimpi tersebut. Dan ianya takda kaitan dengan cerita arini.
Monkey Dream pula sebuah J-CreepyPasta yang paling popular. Sesetengah orang tak percaya, mungkin sebab belum mengalaminya. Monkey Dream ni adalah keadaan bila (dalam mimpi) kita perlu menaiki kereta api or kereta (?) sambil menunggu untuk penderitaan / diseksa oleh orang di dalam kereta api tersebut.
Dan ini pula mimpi author..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Benda paling author ingat mula2 author tengah berdiri kat tepi jalan raya berdekatan sekolah rendah lama author sambil ditemani oleh adik author. Author tak tau ape yang kitorang buat kat situ. Tak lama lepas tu, muncul sebuah kereta api ( Oi! Mana datangnya kereta api?! Landasan kereta api pun takde! Jalan raya adelah! ) Well, mimpi kan?
To be honest, author yang masih dalam mimpi pun bingung jugak. Apesal tetiba je datang kereta api ni? Jadi, author dengan adik author pun naik je kat dalam. Okay, kali ni author akan taip dengan serius.
Masa dalam kereta api, author dan adik author ambil seat sebelah kanan baris kedua. ( kereta api jenis lama... maybe 😅 I dunno lah 😅😅 ) Disebabkan ada orang tua duduk kat seat depan, so kitorang duduk kat belakang orang tua tu.
Author ingat lagi, ada beberapa penumpang lagi kat seat belakang. Kalau mengikut memori author, ada 3 atau 4 penumpang kat seat paling belakang dan 2 lagi penumpang kat belakang kitorang. Kat sebelah kiri author pula berdiri seseorang yang author tak berapa ingat paras rupanya.
Tiba2, author terdengar beberapa pengumuman dibuat oleh seorang lelaki tapi author tak ingat butir pengumuman tersebut. Pengumuman dibuat lagi dan kali ni author terdengar bunyi menjerit dengan kuat di bahagian seat belakang. Author pusing belakang dan ternampak seorang wanita sedang mencucuk mata seorang penumpang dengan garfu. Darah merah pekat mencurah2 keluar dari soket mata penumpang tersebut.
Tiba2 pengumuman dibuat lagi dan wanita tadi dan beberapa lagi orang (bukan penumpang) mengerumuni penumpang di belakang seat kitorang sebelum beramai2 mencucuk muka penumpang tersebut dengan pisau.
Author menjerit. Namun mereka masih terus-menerus mencucuk wajah penumpang tersebut. Darah memercik hingga ke baju author. Pengumuman dibuat dan tiba2 wanita tadi datang ke seat author dan adik author. Serious author dah hampir2 give up.
Wanita tadi mengeluarkan gergaji sebelum menarik kepala adik author sebelum menggergajinya. Author menjerit sambil menangis. Bila pengumuman dibuat lagi, author terus hantuk kepala author berulang kali dengan kuat pada dinding sebab nak sedar dari mimpi tu.
Dan .. *sigh* author dah berjaya bangun dari tidur . Mula2 author tak kesah sangat dengan mimpi tu tapi bila author dah start main Wattpad ni and baca story creepypasta and urban legend, author terus terbaca pasal Monkey Dream. Korang pernah termimpi tak?