ASIL KÖR KIM

8 2 0
                                    

"Kör olmaktan daha kötü olan tek şey; görebilip de, görüşü olmamaktır." (Helen Keller)

Kör bir adam gece dışarı çıkarken, gaz lambasını yanına alıyormuş.

Onu gören biri de dalga geçmek için, "Sen zaten körsün. Ne gerek var bu lambaya?" demiş.

Kör adam cevap vermiş: "Doğru, benim ihtiyacım yok! Bunu kendim için değil, 'senin gibi körlerin' bana çarpmaması için taşıyorum."

Çocukluk itibariyle zihin, ilişkilerde aldığı duygusal yaraları dış dünyaya göstermemek için dışsal varlığımızı buna göre yapılandırır. Mimiklerimiz, davranışlarımız ve düşüncelerimiz yani zihinsel yapılanmamız tamamiyle duygusal dünyamızın aynı yarayı almaması şeklinde yapılanmıştır.

Yani ilişkin seni anlamıyor ise, hareketleri senin hoşuna gitmeyecek durumda ise; bil ki çocukluktan gelip, ilişki ile birlikte açığa çıkan savunma yapılanmasıdır.

➖"İlişki öncesi böyle degildi"

➖"İlk zamanlar daha iyiydi"

...gibi düşüncelerin var ise ilişkiniz ile ilgili,
Yine bilmen gerekir ki; seni duygusal dünyasına aldığı için geçmiş dönem duygusal yaralarının oluşturduğu savunma yapılanmasını sana getiriyordur.

Aslında işler daha kötüye gitmiyordur.
Muhatap seni duygusal dünyasına almıştır ve duygusal dünyanın savunma yapılanması otomatik olarak sana açılmıştır.

Çoğu ilişkiler bu güzel şeyi kötü olarak anlamlandırırlar ve ayrılıklara neden olur beraberlikler...

ZOR BELA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin